جاب آفر کانادا چیست؟

شرایط جاب آفر کانادا

برای گرفتن جاب آفر کانادا داشتن یک سری شرایط لازم و ضرروی می‌باشد مثلا: سابقه […]

برای گرفتن جاب آفر کانادا داشتن یک سری شرایط لازم و ضرروی می‌باشد مثلا: سابقه کاری مرتبط، عدم سوءپیشینه، آشنایی با زبان انگلیسی و یا داشتن مدرک زبان و همچنین داشتن مهارت دیگر بخشی از شرایط جاب آفر کانادا است. از آنجایی که متقاضیان کار در کشور کانادا با در اختیار داشتن جاب آفر می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم اقدام به دریافت اقامت دائم این کشور کنند، سالانه افراد بسیاری در تلاش هستند تا از این طریق به کشور کانادا مهاجرت کنند. اگر شما هم تصمیم دارید که از این طریق به کشور کانادا سفر کرده و در آنجا زندگی جدیدی را آغاز کنید باید بدانید که چطور می توانید برای گرفتن جاب آفر اقدام کنید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا درباره راه های مهاجرت کاری و همچنین اخذ جاب آفر کانادا اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.

جاب آفر کانادا چیست؟

ساده ترین تعریف برای جاب آفر کانادا این است که به پیشنهاد کار از طرف کارفرمای کانادایی گفته می شود که شما به دو صورت با این برنامه مهاجرتی سر و کار خواهید داشت یا با مهاجرت به کانادا از طریق ویزای ict کانادا(ویزای کار) و Work Permit و دوم مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرتی اقامت دائم کانادا مانند: اکسپرس انتری.

اخذ جاب آفر کانادا

جاب آفر کانادا چیست؟

قوانین جاب آفر کانادا

چنانچه بخواهید پیشنهاد کاری معتبری را از کانادا دریافت بکنید کارفرما باید قوانینی را در نظر بگیرد که این قوانین به شرح زیر می‌باشد.
اول از همه کارفرما باید قبل از پذیرش فرد متقاضی خارجی پیشنهاد شغلی خود را برای نیروهای کار کانادایی ارائه کند چرا که در این موارد شهروندان و مقیمان دائم کانادا در اولویت استخدام می‌باشند.
دوم از همه اینکه کارفرما باید ۴ هفته متوالی شغل مورد نظر را آگهی کند برای شغل‌هایی با درآمد بالا نیز باید آگهی شغلی را در سه منبع از روزنامه و سایت‌های شغلی پربازدید منتشر کند و برای شغل‌هایی با درآمد پایین نیز آگهی استخدام باید در ۵ منبع معتبر درج شود.
در صورتی که در زمان عنوان شده فردی از شهروندان و مقیمان دائم کانادا متقاضی کار پیشنهادی نباشد آن وقت کارفرما می‌تواند از اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا مجوز  LMIA بگیرد و از آن طریق اقدام به استخدام نیروی کار خارجی کند.
از دیگر قوانین جاب آفر کانادا این است که کارفرما باید درخواست LMIA را حداکثر پس از سه ماه از زمان شروع انتشار آگهی ارسال کند. در ضمن میزان حقوقی که برای شغل پیشنهادی در نظر گرفته شده است نباید از حقوق استاندارد آن شغل پایین‌تر باشد.

شرایط جاب افر کانادا چگونه است؟

اولین و مهم‌ترین شرط لازم برای جاب آفر کانادا معتبر بودن آن است.

به غیر از شهرهای کانادا که مشاغل مورد نیاز خود را اعلام کردند دولت کانادا یک سری شرایط اولیه را نیز برای متقاضیان کار در کشور کانادا در نظر گرفته است که این شرایط شامل تجربه کاری مرتبط، سطح زبان خوب، تحصیلات مرتبط با شغل درخواستی، اثبات تمکن مالی، قصد زندگی در منطقه مربوطه، سابقه کاری و مدرک زبان معتبر می‌باشد. شروط عنوان شده از جمله شرایطی هستند که افراد متقاضی جاب آفر باید دارا باشند.

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم از شروط اصلی جاب آفر معتبر بودن آن است که این مورد خود نیز شرایطی دارد که به شرح زیر می باشند.

  • جاب آفر باید تمام وقت باشد یعنی دست کم ۳۰ ساعت در هفته
  • جاب آفر شما نباید فصلی باشد
  • حداقل مدت آن یک سال تمام باشد
  • باید تاییدیه تاثیر بر بازار کار از سوی وزارت کار کانادا را نیز داشته باشید

بنابراین با توجه به موارد و شرایط عنوان شده و بنا بر قانون اداره‌ مهاجرت کانادا IRCC اگر جاب آفر معتبر نباشد، شما امکان دریافت ویزای کار کشور کانادا را نخواهید داشت و یا اینکه در سیستم اکسپرس انتری امتیازی به شما تعلق نمی‌گیرد.

هزینه جاب آفر کانادا

قوانین جاب آفر کانادا

مراحل اخذ جاب آفر از کانادا

برای دریافت جاب آفر کانادا باید مراحلی را پشت سر بگذارید که در این بخش به توضیح مراحل اخذ جاب آفر کانادا پرداخته ایم.
  1. تهیه‌ی کاور لتر و رزومه‌ی حرفه‌ای با رعایت استانداردهای نگارشی کانادا
  2. سوابق کاری خود را به انگلیسی ترجمه کرده و در سایت های کاریابی کانادا پروفایلی ایجاد کنید.
  3. بررسی مشاغل مرتبط با تخصص و تحصیلات
  4. درخواست شغل مناسب و دریافت تأییدیه‌ی LMIA
  5. جاب افر کانادا ملک پور

مدارک لازم برای اخذ جاب آفر

حال که با قوانین و شرایط دریافت جاب آفر آشنا شدید و دانستید که برای انجام این کار چه مراحلی را باید طی کنید نیاز است که بدانید جهت اخذ جاب آفر کانادا ممکن است از شما چه مدارکی درخواست شود که به واسطه آنها شایستگی شما برای شغل مورد نظر مورد بررسی قرار گیرد.

البته لازم است این موضوع را هم یادآور شویم که لزوما تمامی کارفرمایان کانادایی درخواست مدارک یکسانی نمی کنند اما با تمام این صحبت ها بیشتر مدارک مشابه هم می باشند که لیست آنها را در ادامه در اختیاتان قرار داده ایم.

  • رزومه
  • توصیه نامه یا/و نامه شغلی از کارفرماهای قبلی
  • مدارک مربوط به کسب و کار در صورت داشتن شغل آزاد در کشور خود
  • نمونه طرح‌ها یا پروژه‌های شغلی (پورتفولیو – Portfolio)
  • مدارک و ریز نمرات دانشگاهی
  • معادل سازی مدارک و ریز نمرات دانشگاهی
  • انجام مصاحبه
 اخذ جاب آفر از کانادا

مراحل اخذ جاب آفر از کانادا

در نهایت

با امکاناتی که کشور کانادا دارد هرساله افراد بسیاری از روش های مختلف برای مهاجرت به کانادا استفاده می کنند. انتخاب مطمئن ترین روش برای مهاجرت به کانادا این امکان را نیز برای شما به وجود خواهد آورد که شانس بیشتری برای اقامت دائم این کشور داشته باشید. یکی از بهترین و مطمئن ترین راه های مهاجرت جاب آفر کانادا است. برنامه ای که از طریق آن کارفرمایان کانادایی به منظور جبران کمبود نیروی کار متخصص، اقدام به استخدام نیروی کار خارجی می کنند.

برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه جاب آفر باید از قوانین این روش مهاجرتی، شرایط جاب آفر کانادا، مراحلی که باید طی کنید و مدارک مورد نیاز آگاهی داشته باشید تا با آسودگی خاطر بتوانید برای مهاجرت خود برنامه ریزی کنید.

مهمترین و اصلیترین شرط جاب آفر کانادا معتبر بودن آن است. یک جاب آفر معتبر باید تمام وقت باشد، فصلی نباشد، حداقل برای مدت زمان یک سال اعتبار داشته باشد و از همه مهمتر اینکه باید تاییدیه تاثیر بر بازار کار از سوی وزارت کار کانادا را نیز داشته باشید.

سوالات مربوط به شرایط جاب آفر کانادا

  1. چطور می توان امتیاز جاب آفر کانادا را کسب کرد؟
    امتیازی که از طریق جاب آفر می‌توانید کسب کنید، بستگی به کد ناک شغل پیشنهادی دارد. بسته به این که شغل پیشنهادی از چه سطح مهارتی برخوردار باشد، شما می‌توانید یا ۲۰۰ و یا ۵۰ امتیاز کسب کنید.
  2. تمکن مالی جاب آفر کانادا برای سه نفر چقدر است؟
    تمکن مالی جاب آفر کانادا برای سه نفر حدود 20 هزار دلار کانادا است.
  3. برای جاب آفر کانادا چه مدارکی لازم است؟
    رزومه نوآورانه، کاور لتر، مدارک هویتی، مدارک تحصیلی، مجوزهای مرتبط با شغل، توصیه نامه های تعاملی و پورتفولیو

ارسال دیدگاه

7 + سه =