تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

یکی از دغدغه ها و چالش هایی که بدون شک برای همه متقاضیان تحصیل در […]

یکی از دغدغه ها و چالش هایی که بدون شک برای همه متقاضیان تحصیل در کشورهای پیشرفته همچون آلمان وجود دارد ارائه دادن مدرک زبان است. خب، خیلی از متقاضیان مهاجرت تحصیلی دارای مدرک تحصیلی مناسبی برای ارائه نیستند و شاید به همین خاطر است که بیشتر آنها از تحصیل در کشورهای پیشرفته منصرف می شوند. کشور آلمان که این روزها به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در دنیا شناخته شده است گزینه ای است که طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اما اینکه چطور می توان بدون مدرک زبان در آبمان تحصیل کرد و شرایط تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان چه می باشد نکته ای است بسیار مهم و حائز اهمیت که در این مطلب می خواهیم به آن اشاره ای کوتاهی داشته باشیم.

تحصیل در آلمان

آلمان به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان در زمینه آموزش، مقصدی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی است. تحصیل در دانشگاه‌های آلمان مزایای بسیاری دارد، از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کیفیت بالای آموزش: دانشگاه‌های آلمان به دلیل کیفیت بالای آموزش و تحقیقات خود در سطح جهان شناخته شده هستند.
  • تحصیل رایگان: در اکثر دانشگاه‌های دولتی آلمان، شهریه برای دانشجویان بین‌المللی رایگان است.
  • تنوع رشته‌ها: دانشگاه‌های آلمان طیف گسترده‌ای از رشته‌ها را در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می‌دهند.
  • فرصت‌های شغلی: آلمان دارای بازار کار قوی و فرصت‌های شغلی مناسب برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های این کشور است.
  • امنیت و رفاه: آلمان کشوری امن با سطح رفاه اجتماعی بالا است.
شرایط تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل در آلمان

همانطور که در پاراگراف قبل اشاره کردیم، کشور آلمان از پیشرفته ترین کشورهای جهان برای آموزش است که دارای مزیت های بسیار زیادی می باشد که قبل تر به آنها اشاره شده است.

اما، نکته مهم شرایط تحصیلی در این کشور است. برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان تضمینی و تحصیل در بهترین و برترین دانشگاه های این کشور لازم است که مدرک تحصیلی معتبری داشته باشید.

در واقع برای ورود به دانشگاه‌های آلمان، شما به مدرک دیپلم یا کارشناسی نیاز دارید. علاوه بر آن ارائه دادن مدرک زبان معتبر است که این روزها به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است.

برای تحصیل به زبان آلمانی، شما به مدرک زبان آلمانی در سطح B2 یا C1 نیاز دارید. برای تحصیل به زبان انگلیسی، شما به مدرک زبان انگلیسی در سطح آیلتس 6 یا تافل 80 نیاز دارید.

از همه اینها مهمتر شرکت در آزمون ورودی است. برای برخی از رشته‌ها، شما باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید.

مدارک لازم برای تحصیل در آلمان

برای تحصیل در آلمان همچون سایر کشورهای پیشرفته اروپایی نیاز به تهیه و ارائه یک سری مدارک می باشد که در این بخش لیست مدارکی که برای تحصیل در آلمان به آنها نیاز دارید را در اختیارتان قرار داده ایم.

  1. فرم درخواست پذیرش: فرم درخواست پذیرش را می‌توانید از وب‌سایت دانشگاه مورد نظر خود دانلود کنید.
  2. مدرک تحصیلی: ترجمه رسمی مدرک دیپلم یا کارشناسی
  3. مدرک زبان: ترجمه رسمی مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی
  4. رزومه تحصیلی: شرح سوابق تحصیلی و شغلی
  5. انگیزه‌نامه: شرح انگیزه خود برای تحصیل در آلمان
  6. معرفی‌نامه: دو یا سه معرفی‌نامه از اساتید یا کارفرمایان قبلی
  7. تمکن مالی: ارائه گواهی تمکن مالی برای نشان دادن توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در آلمان
تحصیل در آلمان

مدارک لازم برای تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

به طور کلی باید بدانید که دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان بدون مدرک زبان وجود ندارد. اما، در برخی موارد، امکان تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی وجود دارد. برای این منظور، شما باید در دوره‌های زبان آلمانی یا انگلیسی که توسط دانشگاه‌ها یا موسسات زبان در آلمان برگزار می‌شود، شرکت کنید و پس از گذراندن این دوره‌ها، در آزمون زبان مربوطه نمره قبولی را کسب کنید.

آنچه که در این مورد لازم دانسته ایم تا اشاره ای به آن داشته و شما را نیز از این مسئله آگاه کنیم این است که برای تحصیل در کشور آلمان یک سطح زبان در نظر گرفته شده است.

مثلا: چنانچه شما تصمیم داشته باشید که در یکی از کالج های آلمانی در مقطه کارشناسی تحصیل کنید این است که باید حداقل نمره مدرک زبان شما B1 آلمانی باشد و مدرک B2 شانس پذیرش شما را بالاتر خواهد برد.

اما، اگر می خواهید به تحصیل در مقطه دکترا در دانشگاه های آلمان بپردازید نیاز به مدرک آلمانی B2 دارید. برای کارشناسی ارشد نیز باید آیلتس ۶ یا معادل آن در TestDaF و برای پذیرش مشروط حداقل B1 در زبان آلمانی را داشته باشید.

شرایط سنی پذیرش دانشگاه های آلمان

از دیگر موارد مهم برای پذیرش در دانشگاه های آلمان اطلاع از شرایط سنی است. خوشبختانه دولت آلمان محدودیت سنی برای این مسئله اعلام نکرده است. اما، آنچه که عنوان شده این است که فاکتور سن تا حدودی زیادی می تواند در اخذ ویزای تحصیلی آلمان تاثیر گذار باشد.

با این اوصاف اگر فردی متقاضی ویزای تحصیلی باشد می تواند با گواهی که ارائه می دهد آنرا جبران کند. اطلاعاتی که تا به امروز در راستای محدودیت سنی برای تحصیل در دانشگاه های آلمان در دسترسی می باشد به شرح زیر است.

مقطع کارشناسی

  • حداقل سن: 18 سال
  • سن ایده آل: 18 تا 21 سال
  • حداکثر سن: به طور رسمی محدودیتی وجود ندارد، اما ممکن است شانس پذیرش افراد بالای 25 سال کمتر باشد.

مقطع کارشناسی ارشد

  • حداقل سن: 21 سال
  • سن ایده آل: 21 تا 30 سال
  • حداکثر سن: به طور رسمی محدودیتی وجود ندارد، اما ممکن است شانس پذیرش افراد بالای 35 سال کمتر باشد.

مقطع دکترا

  • حداقل سن: 23 سال
  • سن ایده آل: 23 تا 35 سال
  • حداکثر سن: به طور رسمی محدودیتی وجود ندارد، اما ممکن است شانس پذیرش افراد بالای 40 سال کمتر باشد.

نکات مهم برای تحصیل در آلمان

اگر در مقطع کارشناسی گپ تحصیلی دارید، باید بتوانید آن را به طور موجهی توضیح دهید. اگر سن شما از محدوده سنی ایده آل برای هر مقطع تحصیلی بیشتر است، باید بتوانید انگیزه نامه قوی و مدارک تحصیلی با معدل بالا ارائه دهید تا شانس پذیرش خود را افزایش دهید.

هر دانشگاه ممکن است شرایط سنی خاص خود را برای پذیرش دانشجو داشته باشد، بنابراین بهتر است قبل از اقدام به پذیرش، به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید و شرایط سنی آن دانشگاه را بررسی کنید.

پذیرش دانشگاه های آلمان

شرایط سنی پذیرش دانشگاه های آلمان

در نهایت

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در آلمان ممکن است برای دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف متفاوت باشد. قبل از اقدام برای تحصیل در آلمان، به طور کامل از شرایط و مدارک لازم برای دانشگاه و رشته مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید و برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان، شما باید به سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود مراجعه کنید.

سوالات مربوط به شرایط تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

  1. سطح زبان لازم برای تحصیل در آلمان چقدر است؟
    برای تحصیل در یکی از کالج‌های آلمان یا همان مقطع کارشناسی، حداقل مدرک زبان B1 آلمانی ضرورت دارد و مدرک B2 شانس پذیرش را به شدت بالا می‌برد.
  2. برای ویزای تحصیلی آلمان چه مدارکی لازم است؟
    پذیرش معتبر از یک دانشگاه آلمانی، ترجمه رسمی سوابق تحصیلی به زبان آلمانی، نتیجه یکی از آزمون‌های زبان معتبر انگلیسی یا آلمانی، گواهی تمکن مالی، ترجمه مدارک شناسایی، رزومه و انگیزه نامه
  3. بدون مدرک زبان می توان ویزای تحصیلی آلمان را گرفت؟
    برای تحصیل در آلمان در اختیار داشتن مدرک زبان الزامی است.

ارسال دیدگاه

11 − سه =