اقامت کاری کانادا

شرایط اقامت کاری کانادا

کشور کانادا از جمله محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت می‌باشد چرا که از نظر اقتصادی دارای […]

کشور کانادا از جمله محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت می‌باشد چرا که از نظر اقتصادی دارای شرایط بسیار مطلوبی است به همین خاطر است که سالانه مهاجران بسیاری از طریق کار وارد کشور کانادا می‌شود آنچه در این مطلب می‌خواهیم به آن بپردازیم بررسی کلی شرایط اقامت کاری کانادا است.

بررسی کلی شرایط اقامت کاری کانادا

در بخش مقدمه اشاره کردیم که کشور کانادا به خاطر شرایط اقتصادی که دارد سالانه پذیرای نیروی کار خارجی بسیاری است و همین مسئله باعث شده تا مهاجرت کاری به کشور کانادا طرفداران زیادی پیدا کند .

انجام این کار سختی‌ها خاص خود را دارد و باید نسبت به شرایط اقامت کاری کانادا اطلاعات کاملی داشته باشید. مهاجرت به کانادا از طریق کار از ارزان‌ترین روش‌های مهاجرت به کشور کاناداست که با دریافت ویزای کاری این کشور می توانید مهاجرت راحتری داشته باشید.

اما دریافت این ویزا شرایط خاصی دارد بنابراین اگر تصمیم به اقامت کاری در کشور کانادا دارید باید یکی از انواع ویزاهای کاری کانادا  همچون ویزای ict کانادا را دریافت کنید.

این مهم را به خاطر داشته باشید که برای دریافت هر نوع ویزای کار نیاز به مدارک خاصی نیاز می‌باشد.

شرایط اقامت کاری کانادا

اقامت کاری کانادا

شرایط اخذ ویزای کار کانادا

برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کاری این کشور باید دارای یک سری شرایط خاص باشید که موارد زیر از جمله اصلی ترین و مهمترین شرایط برای اخذ ویزای کار در کشور کانادا می باشد.
  • در زمان درخواست فارغ التحصیل از کالج ها و دانشگاه های کانادا باشد.
  • برای اقامت دائم کانادا درخواست داده باشد.
  • اعضای وابسته به دانشجو یا کارگر ماهر بین المللی در کانادا باشد.
  • همسر یا پارتنر شخص متقاضی اقامت دائم کانادا باشد.
  • همسر کارگران متقاضی برنامه حوزه آتلانتیک باشد.
  • در زمان دانشجویی امکان تامین هزینه های خود را نداشته باشد.
  • اجازه کار موقت داشته باشد.

یک نکته مهم در رابطه با مهاجرت کاری به کانادا این است که برای دریافت ویزای اجازه کار ویژه‌ای کارفرما شخص متقاضی باید جاب آفر کانادا را از یک کارفرما دریافت کرده باشد . در واقع یکی از مهم‌ترین موضوعات برای اخذ ویزای کاری کانادا داشتن شغل متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور است.

مدارک لازم برای ویزای کار کانادا

مهمترین و اصلی ترین مدارکی که برای اخذ ویزای کاری کانادا به آنها نیاز می باشد عبارتند از:

  • اسکن پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه
  • نامه جاب آفر و قرارداد کاری کارفرما
  • تاییدیه LMIA (برای جاب آفرهای نیازمند به تاییدیه LMIA)
  • داشتن CAQ
  • دو قطعه عکس 3.5 در 4.5
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • آزمایشات پزشکی (در صورت لزوم)
  • ارائه مدارک مالی
  • ارائه سوابق کاری
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان
  • ارائه سند ازدواج
شرایط اخذ ویزای کاری کانادا

اخذ ویزای کاری کانادا

چطور برای ویزای کار از سفارت کانادا وقت بگیریم؟

با توجه به مواردی که تا به اینجای کار عنوان کرده‌ایم حتماً برای خیلی از شما دوستانی که قصد مهاجرت کاری به کشور کانادا را دارید این سوال پیش آمده است که چطور می‌توان از سفارت کانادا برای اخذ ویزای کاری وقت گرفت؟!

خوب، در پاسخ به این سوال باید بگوییم با توجه به این مسئله که متاسفانه سفارت کانادا در ایران بسته شده است شما دوستان متقاضی می‌توانید پروسه کاری خود را به صورت آنلاین دنبال کنید. یعنی ابتدا همه مدارک مورد نیاز را در سایت اداره مهاجرت آپلود کرده بعد از آن برای انجام پروسه‌های بعدی به یکی از نزدیک‌ترین سفارت کانادا در کشورهای همسایه همچون ارمنستان، ترکیه و امارات مراجعه کنید.
اولین کاری که در سفارت انجام می‌دهید اثر انگشت و عکس گرفتن است. بعد از آن پروسه چک کردن تمام مدارک توسط افسر ویزا انجام می‌شود.

دقت داشته باشید شخص متقاضی باید مدارک را دقیق و طبق اصول مشخص شده در سایت به ثبت رسانده باشد. در صورتیکه مدارک شما توسط افسر ویزا تایید شود به شما ویزای کاری کانادا داده خواهد شد.

مواردی که تا به اینجا به آنها اشاره کردیم مختص اشخاص متقاضی است که در کشور کانادا ساکن نیستند. اما، اگر شما به عنوان شخص متقاضی در کشور کانادا زندگی می‌کنید باید درخواست ویزای کاری خود را در اداره مهاجرت کشور کانادا مطرح کنید.

در این اداره مدارک شخصی شما توسط اداره مهاجرت بررسی می‌شود و در صورت کامل بودن مجوز کار به شما داده خواهد شد بررسی پرونده‌ها در چنین شرایطی ۳۰ روز کاری یا ۶ هفته زمان می‌برد.

هزینه اخذ ویزای کار کانادا

اخذ و دریافت هر یک از ویزاهای کشور کانادا شامل هزینه‌هایی می‌باشد که ارائه رسید پرداخت آن هزینه‌ها از جمله مدارک لازم برای دریافت ویزای مورد نظر شما می باشد.

این مسئله در رابطه با شرایط اخذ ویزای کاری کانادا نیز کاملاً صدق می‌کند به طور کلی هزینه‌هایی که برای ویزای کار کانادا باید پرداخت شوند شامل هزینه‌های دولتی، هزینه وکیل مهاجرت و غیره می‌باشد.

نکته مهم اینجاست که هزینه‌های دولتی برای اخذ ویزای کاری کانادا با توجه به نوع ویزایی که درخواست کرده‌اید متفاوت می‌باشد چرا که ویزای کاری کانادا دارای انواع مختلفی است.

از این رو برای اینکه اطلاعات نسبی در رابطه با هزینه اخذ ویزای کار کانادا داشته باشید به اختصار برایتان شرح داده‌ایم که هزینه‌های دولتی برای اخذ ویزای کار در کشور کانادا به چه صورت می باشد.

  1. Employer-specific work permits به صورت گروهی: برای هر گروه 465 دلار
  2. Open work permit یا اجازه کار باز: برای هر نفر 100 دلار
  3. Employer-specific work permits به صورت انفرادی: برای هر نفر 155 دلار

اشخاصی که درخواست مجدد برای ویزای کاری کانادا را دارند، می بایست 200 دلار به جهت بررسی پرونده و 100 دلار به جهت صدور ویزای کار جدید پرداخت نمایند.

ویزایict کانادا

مدارک لازم برای ویزای کاری کانادا

در نهایت اینکه

به عنوان حُسن ختام یادآوری می کنیم که، با توجه به اینکه ویزای کاری در کشور کانادا دارای انواع مختلفی می باشد طبیعی است که شرایط اقامت کاری کانادا هم بسته به نوع شغلی که انتخاب کرده اید متفاوت باشد. بنابراین، بهترین کاری که می توانید برای آسودگی خاطر خود انجام دهید این است که قبل از هرگونه اقدامی برای اخذ ویزای کاری کانادا با افراد متخصص و باتجربه در این زمینه مشورت کنید و راهنمایی لازم را از آنها دریافت کنید.

موسسه مهاجرتی visa2go در این امر مهم راهنمای شما خواهد بود.

سوالات مربوط به شرایط اقامت کاری کانادا

  1. برای اخذ ویزای کاری کانادا چگونه سابقه بیمه خود را در بیاوریم؟
    با مراجعه به اداراه بیمه کشور محل اقامت خود می توانید درخواست گواهی سابقه بیمه دهید.
  2. آیا ارائه گواهی سابقه کار برای سفارت کانادا الزامی است؟
    در ویزای های جاب آفر ممکن است ارائه مدارک سابقه کار نیاز باشد.
  3. مراحل دریافت ویزای شغلی کانادا چیست؟
    بسته به نوع ویزای کار مراحل متفاوتی برای دریافت ویزا وجود دارد.

ارسال دیدگاه

17 − 14 =