اقامت پس از تحصیل

شرایط اقامت پس از تحصیل در آلمان چگونه است؟

کشور آلمان به خاطر دارا بودن آموزش و پرورش متمرکز و استانداردهای بالای کیفیت آموزشی […]

کشور آلمان به خاطر دارا بودن آموزش و پرورش متمرکز و استانداردهای بالای کیفیت آموزشی به یکی از مقاصد مهاجرت تحصیلی پرطرفدار در میان متقاضیان بین‌المللی شناخته شده است. از این رو افراد زیادی هستند که با هدف ادامه تحصیل به آلمان مهاجرت کرده و بعد از آن تصمیم به اقامت در این کشور می‌گیرند. سوالی که ذهن بیشتر این دوستان را به خود مشغول کرده است این است که شرایط اقامت پس از تحصیل در آلمان چگونه است؟ و آنها چطور می‌توانند بعد از اتمام دوره تحصیلی خود برای اقامت این کشور اقدام کنند؟

اگر شما هم دوست دارید بعد از ادامه تحصیل اقامت کشور آلمان را دریافت کنید با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

شرایط تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل در کشور آلمان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی مناسب‌تر است چرا که افراد می‌توانند با هزینه‌های کمتر در بهترین دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل شوند. علاوه بر هزینه تحصیل هزینه زندگی هم در آلمان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی مناسب‌تر می‌باشد دانشجویان می‌توانند با قیمت‌های بسیار مناسبی آپارتمان مورد نظر خود را اجاره کرده و از پس هزینه تحصیل و زندگی به طور همزمان برآید.

ویژگی که تحصیل در آلمان دارد این است که دانشگاه‌های این کشور در مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس به صورت رایگان می‌باشند و افراد هزینه تحصیل خود را در این مقاطع پرداخت نمی‌کنند.

لازم به ذکر است به جز چند دانشگاهی که در آلمان به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند دوره‌های کارشناسی در دانشگاه‌های این کشور بیشتر به زبان آلمانی ارائه می‌شود و فرد متقاضی باید مدرک زبان آلمانی سطح b۱ را در اختیار داشته باشد و برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان آلمان دانشجو باید مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل شش و نیم را داشته باشد.

تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل در آلمان

شرط معدل برای تحصیل در آلمان

لازم است بدانید اکثریت دانشگاه‌های معتبر آلمان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معدل دو و نیم به بالا را پذیرش می‌کند البته برخی دیگر معدل 2.0 تا 2.4 را نيز معدل پايين در نظر می‌گیرند و برای دانشجویی با این معدل ویزای تحصیلی آلمان تضمینی صادر نمی‌کنند.

شرایط اقامت پس از تحصیل در آلمان چگونه است؟

متوجه شدیم که شرایط تحصیل در دانشگاه‌های آلمان چگونه است و شرط معدل برای پذیرش دانشگاه‌ها چه می‌باشد حال می‌خواهیم به این مسئله بپردازیم که برای اقامت پس از تحصیل در آلمان باید چه شرایطی داشته باشیم؟

از آنجایی که کشور آلمان به خاطر دلایلی همچون پایین بودن نرخ بیکاری و وجود فرصت‌های شغلی بسیار یکی از کشورهای برتر برای اخذ اقامت و تابعیت می‌باشد بسیاری از افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های آلمان بعد از مدتی تصمیم به اقامت در این کشور می‌گیرند.

خوب، در این رابطه باید بگوییم که اقامت تحصیلی به خودی خود در کشور آلمان امکان‌پذیر نیست اما شما می‌توانید از ۶ راه برای اقامت پس از تحصیل در آلمان اقدام کنید که شامل اخذ اقامت از طریق کار و اخذ ویزای کار، ادامه تحصیل، سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت، ازدواج، اخذ بلوکارت و پناهندگی می باشند.

از میان راه‌های معرفی شده اقامت پس از تحصیل یکی از بهترین گزینه‌هاست که با دریافت جاب آفر می‌توانید اقدامات مربوطه را در این زمینه انجام دهید.

برای دریافت جاب آفر، شما باید از یک کارفرمای آلمانی دعوتنامه دریافت کنید و سوابق کاری و رزومه حرفه‌ای خود را برای کارفرما ارسال کنید. کارفرمای آلمانی موظف است آگهی استخدام نیروی کار را به مدت سه ماه در کشور آلمان و پس از سه ماه در کشورهای اتحادیه اروپایی آگهی کند.

به خاطر داشته باشید در صورتی کارفرمای آلمانی می‌تواند با متقاضی خارجی قرارداد کاری امضا کند که در طی این ۶ ماه نیروی کاری برای پر کردن این فرصت شغلی در آلمان و کشورهای اتحادیه اروپا یافت نشود.

ویزای تحصیلی آلمان

شرط معدل برای تحصیل در آلمان

مجوز اقامت دانشجویی

با دریافت اقامت در کشور آلمان کار شما تمام نشده است. شما به عنوان دانشجو نیاز به مجوز اقامت دانشجویی این کشور نیز دارید. دانشجویان از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا به غیر از ویزای دانشجویی خود برای ورود به کشور اگر دوره آموزشی یا تحصیلی بیشتر از ۹۰ روز را گذرانده باشند نیاز به اخذ مجوز اقامت دانشجویی دارند.

نحوه درخواست این مجوز به شرح زیر است.

  • آدرس و محل اقامت در آلمان را ارائه دهید.
  • در اداره ثبت نام ساکنان محلی local residents’ registration office ثبت نام کنید.
  • در بازه زمانی 3 ماه درخواست اخذ مجوز اقامت را به اداره ثبت اتباع خارجی foreigners’ registration office در هر شهر آلمان ارائه دهید.
  • فرم درخواست را تکمیل و ارسال کنید و یک وقت ملاقات تعیین کنید

برترین شهرهای دانشجویی در آلمان

آنچه برای تحصیل و مهاجرت تحصیلی در آلمان اهمیت زیادی دارد اطلاع از برترین شهرهای دانشجویی در این کشور است که بتوانید پس از تحصیل اقدامات مربوط به اقامت خود را نیز به راحتی انجام دهید.

برترین شهرهای دانشجویی در آلمان بسیار متنوع هستند به همین خاطر است که انتخاب برای دانشجویان کمی سخت و دشوار است. لازم است بدانید هر یک از شهرهای دانشجویی در آلمان تجربه‌ای منحصر به فرد و متمایز را برای دانشجوی بین المللی رقم می‌زند.

از میان شهرهای برتر آلمان که به عنوان برترین شهرهای دانشجویی آلمان در طی چند سال اخیر معرفی شدند می‌توان به برلین، مونیخ، هایدلبرگ و راین اشاره کرد.

دریافت مجوز اقامت دانشجویی آلمان

مجوز اقامت دانشجویی آلمان

در نهایت

در مطلب فوق نگاهی به روند شرایط تحصیل در آلمان، معرفی برترین شهرهای این کشور برای تحصیل پرداخته و عنوان کردیم که شرایط اقامت پس از تحصیل در آلمان به چه صورت می‌باشد.

امید است موارد عنوان شده بتوانند به شما دوستان متقاضی مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان کمک کنند تا بهتر و راحت‌تر بتوانید برای مهاجرت خود تصمیم گرفته و برای دریافت ویزا نیز اقدام کنید.

سوالات مربوط به شرایط اقامت پس از تحصیل در آلمان چگونه است؟

  1. شرط معدل برای تحصیل در آلمان به چه صورت است؟
    اکثریت دانشگاه‌های معتبر آلمان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معدل دو و نیم به بالا را پذیرش می‌کند البته برخی دیگر معدل 2.0 تا 2.4 را نيز معدل پايين در نظر می‌گیرند.
  2. نحوه درخواست مجوز اقامت دانشجویی آلمان چگونه است؟
    آدرس و محل اقامت در آلمان را ارائه دهید.، در اداره ثبت نام ساکنان محلی local residents’ registration office ثبت نام کنید.، فرم درخواست را تکمیل و ارسال کنید و یک وقت ملاقات تعیین کنید و…
  3. برترین شهرهای دانشجویی در آلمان کدامند؟
    برترین شهرهای دانشجویی در آلمان عبارتند از: برلین، مونیخ، هایدلبرگ و راین.

ارسال دیدگاه

15 − 11 =