ویزای تحصیلی انگلیس

ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلیس

آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل به کشور انگلیس ورود کنند […]

آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل به کشور انگلیس ورود کنند باید ویزای دانشجویی دریافت کنند. همانطور که مطلع هستید برای دریافت انواع ویزای دانشجویی و تحصیلی کشورهای اروپایی نیاز به دارا بودن یک سری شرایط می‌باشد که در صورت داران نبودن این شرایط درخواست شما برای تهیه ویزا از سوی سفارت و کنسولگری آن کشور رد خواهد شد. بنابراین برای اینکه بتوانید بدون بروز هرگونه مشکلی ویزای تحصیلی مورد نیاز خود را دریافت کنید نیاز است تا قبل از هر اقدامی از مواردی که باعث می‌شود درخواست شما برای دریافت ویزا رد شود اطلاع داشته باشید. به همین خاطر امروز و در این مطلب موسسه مهاجرتی visa2go تصمیم دارد تا اطلاعاتی در راستای ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلیس، دلایلی که منجر به این اتفاق می شود و راهکاریی جهت اعتراض به ریجتکی ویزا را ارائه دهد.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی انگلستان

ویزای تحصیلی انگلیس از جمله محبوبترین ویزاهای جهان است که هر ساله متقاضیان بسیاری برای درخواست این ویزا از سراسر دنیا اقدام می کنند. اما بنابر دلایلی که در ادامه بیشتر درباره آنها صحبت خواهیم کرد، درخواست نیم بیشتری از افراد متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی از سوی سفارت این کشور رد خواهد شد.

چنانچه شما هم متقاضی ادامه تحصیل در بهترین و معتبرترین دانشگاه های بریتانیا می باشید و در صدد هستید تا ویزای تصحیلی این کشور را دریافت کنید با ما همراه شوید تا شما را با دلایلی که منجر به رد شدن درخواست شما می شود بیشتر آشنا کنیم تا با آگاهی بیشتری بتوانید درخواست خود را ارسال کرد و تایید آن را نیز دریافت کنید و یا در صورت رد شدن درخواست ویزا بدانید چطور می توانید به آن اعتراض کنید.

مهمترین دلایلی که باعث می شوند درخواست ویزای تحصیلی انگلیس رد شود موارد زیر می باشند.

  • فرم درخواست ناقص
  • سوابق تحصیلی ضعیف
  • بودجه ناکافی
  • مدارک ناقص
  • نداشتن مهارت مصاحبه
  • مهارت در زبان انگلیسی
  • داشتن پرونده کیفری
دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی انگلستان

فرم درخواست ناقص

اولین مورد از دلایلی که منجر به ریجکت شدن درخواست ویزای تحصیلی انگلیس می‌شود ناقص بودن فرم درخواست فرد متقاضی است.

این فرم مهم‌ترین مدرک برای دانشجویی است که متقاضی درخواست ویزای تحصیلی انگلیس می‌باشد. متاسفانه اغلب اوقات افراد متقاضی درخواست اطلاعات نادرستی را در فرم درخواست خود ارائه می‌دهند که این مسئله منجر به رد درخواست ویزای آنها می‌شود.

این فرم در ابتدا و در اولین مرحله پیچیده است و به همین خاطر است که دانشجو ممکن است سوالات را اشتباه تفسیر کند. بنابراین احتمال اشتباه بسیار زیاد است و در هر شرایطی باید از آن اجتناب کرد. توصیه ما به شما این است فرم را با مشورت افراد متخصص که در حوزه مهاجرتی فعالیت دارند پر کنید.

سوابق تحصیلی ضعیف

مسئله دیگری که منجر به ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلیس می‌شود مسئله سوابق تحصیلی ضعیف افراد متقاضی است. آن دسته از دانشجویانی که که به دنبال پذیرش در معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های بریتانیا می‌باشند باید دارای سوابق تحصیلی باشد که نشان دهد استانداردهای آموزش عالی در انگلیس را برآورده می کند.

چنانچه  دانشجویی سوابق تحصیلی را ارائه دهد که، بر اساس سوابق تحصیلی ارائه شده نشان داده شود استانداردها برآورده نمی شوند یا اینکه افراد متقاضی نتوانند خودشان را ثابت کنند درخواست آنها رد خواهد شد.

در برخی از موارد هم، اگر افسر صادر کننده ویزا احساس کند دانشجوی متقاضی نمی‌تواند با سیستم آموزشی خود را مطابقت دهد یا ممکن است در زبان انگلیسی مشکلی داشته باشد درخواست او را رد خواهد.

بودجه ناکافی

سومین مورد از دلایل رد شدن ویزای تحصیلی انگلیس بودجه ناکافی فرد متقاضی است.

دانشجویانی که برای تحصیل وارد این کشور می‌شوند باید بتوانند هزینه تحصیل، زندگی و سایر هزینه‌های ضروری را در مدت زمانی که در کشور انگلیس زندگی می‌کنند پرداخت کنند.

بر اساس قانونی که در این کشور وضع شده است دانشجو باید به وسیله اسناد مشخصی نشان دهد توانایی پرداخت هزینه‌های نام برده شده را برای یک سال یا برای تمام دوره تحصیلی خود می‌تواند پرداخت کند.

لازم است بدانید استانداردهای زندگی در این کشور بالاست و اگر توانایی مالی کافی نداشته باشید شک نکنید درخواست شما برای دریافت ویزای تحصیلی رد خواهد شد.

ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلیس

سوابق تحصیلی ضعیف

مدارک ناقص

متاسفانه متقاضیان زیادی هستند که برای درخواست ویزا مدارکی را که باید ارائه دهند چندان جدی نمی‌گیرند. در صورتی که ارائه مدارک در کنار فرم درخواست ویزا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و درخواست شما را قوی‌تر خواهد کرد.

شما دوست عزیز به عنوان شخصی که متقاضی ادامه تحصیل در کشور انگلیس هستید و خواهان ویزای تحصیلی این کشور می‌باشید باید دقت کنید که تمام مدارک مورد نیاز را به ترتیب ارائه دهید. در ضمن مدارک شما باید به زبان انگلیسی و مطابق با استانداردهای بین المللی باشد.

اگر مدارکی که ارائه می‌دهید ناقص باشد احتمال رد شدن آن بسیار زیاد است.

نداشتن مهارت مصاحبه

از جمله مواردی که برای ویزای دانشجویی حیاتی بوده و یک فاکتور اساسی برای قبول شدن درخواست ویزا می‌باشد مرحله مصاحبه است. شما باید در زمان مصاحبه اعتماد به نفس بالایی داشته باشید چرا که در صورت آماده نبودن یا پاسخ مردد دادن فرصت دریافت ویزای دانشجویی و تحصیلی انگلیس را از دست خواهید داد.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی

ناقص بودن مدارک برای دریافت ویزا

مهارت در زبان انگلیسی

از دیگر دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلیس نداشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی است.

افرادی که خواهان درخواست ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیلات عالی هستند باید معیارهای زبان انگلیسی را که توسط موسسه یا دانشگاه مورد نظر مشخص شده است داشته باشند.

برای این منظور شما باید نمره کافی آزمون آیلتس یا تافل را داشته باشید و اگر افسر صادر کننده ویزا احساس کند شما به اندازه کافی برای زندگی در انگلیس مهارت زبان ندارید ممکن است درخواست شما را قبول نکند.

در ضمن در این مرحله شما باید یک برنامه دوم آماده برای بازگشت به کشور خود داشته باشید. فراموش نکنید شما تنها به دلیل ویزای تحصیلی سفر می‌کنید یعنی باید افسر صادر کننده ویزای خود را مجاب کنید که بعد از اتمام مدت زمان قانونی اقامت برای تحصیل، به کشور خود باز خواهید گشت و دانشجویانی که نتوانند نشان دهند بعد از تحصیل قصد بازگشت به کشور را دارند ممکن است درخواست ویزای آنها نیز رد شود.

داشتن پرونده کیفری

آخرین مورد از دلایلی که باعث می‌شود درخواست ویزای تحصیلی شما رد شود داشتن پرونده کیفری شماست.

نهاد مسئول ویزای تحصیلی در بررسی اسناد بسیار دقیق است. متاسفانه در مواردی مشاهده شده که افراد متقاضی ویزا به دلیل آگاهی یا عدم آگاهی سابقه کیفری خود را فاش نمی‌کنند در این شرایط هرگونه اختلاف عمدی یا غیر عمدی باعث رد درخواست ویزا خواهد شد.

اعتراض به ریجکتی ویزای تحصیلی انگلستان

با توجه به موارد و دلایل عنوان شده در پاراگراف های قبل که منجر به ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلیس می شوند، می خواهیم برایتان بگوییم که چطور می توانید نسبت به این موضوع اعتراض کنید.

بعد از آنکه درخواست ویزای شما از سوی سفارت این رد شود شما به عنوان فرد تقاضی نامه ای دریافت خواهید کرد که در آن دلایلی که منجر به این مسئله شده اند برایتان توضیح داده شده است.

شما باید در پاسخ نامه ای که دریافت کرده اید، پاسخ نامه ای را تنظیم کنید و در آن به توضیح و تشریح آن دلایل بپردازد و سپس نامه را به همراه مدارک ارسال کنید و منتظر نتیجه بررسی بمانید.

راه های اعتراض به ریجکتی ویزای تحصیلی انگلستان

اعتراض به ریجکتی ویزای تحصیلی انگلستان

در نهایت

برای دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلیس شما باید مطمئن شوید که تمامی مستندات و اطلاعات لازم را ارائه داده اید و توانایی های لازم را برای تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور دارا می باشید. بنابراین، برای افزایش شانس موفقیت خود می توانید جهت جلوگیری از ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلیس با مشاوران و کارشناسان موسسات مهاجرتی در این زمینه صحبت کرده و مشورت و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

سوالات مربوط به ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلیس

  1. بهترین زمان اعتراض به رفع ریجکتی ویزای تحصیلی انگلیس چه زمانی است؟
    بهتر است بعد از دریافت، نامه ریجکتی بلافاصله اعتراض کنید و نامه درخواست رفع ریجکتی خود را بزنید.
  2. علت رد شدن ویزای تحصیلی انگلیس چیست؟
    درخواست ویزای تحصیلی انگلستان به دلایل مختلفی ممکن است رد شود. برای مثال: فرم درخواست ناقص، سوابق علمی ضعیف، بودجه ناکافی، مدارک ناقص، نداشتن مهارت‌های مصاحبه، داشتن سابقه کیفری فرد و …
  3. تمدید ویزای انگلیس به چه صورت است؟
    در صورتی که مدت زمان اعتبار ویزای توریستی انگلیس تمام شده باشد، امکان تمدید آن وجود ندارد و متقاضی باید مجددا برای اخذ ویزای انگلیس اقدام کند.

ارسال دیدگاه

هفده − 4 =