مهاجرت IMP کانادا

روش مهاجرت IMP کانادا

مهاجرت به کانادا برای بسیاری از افراد یک رویاست، اما فرایند مهاجرت به کانادا پیچیده […]

مهاجرت به کانادا برای بسیاری از افراد یک رویاست، اما فرایند مهاجرت به کانادا پیچیده و زمان‌بر است. برای مهاجرت به کانادا، ویزای مختلفی وجود دارد که بسته به شرایط شما، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از ویزای مهم برای مهاجرت به کانادا، ویزای IMP است. در این مقاله، به بررسی روش مهاجرت به کانادا با ویزای IMP خواهیم پرداخت.

ویزای IMP چیست؟

IMP مخفف Immigration, Refugees and Citizenship Canada’s International Mobility Program است. این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند به کانادا برای کار یا تحصیل بروند. با دریافت ویزای IMP، شما می‌توانید به صورت موقت به کانادا سفر کنید و در آنجا کار کنید یا تحصیل کنید.

روش‌های مختلف دریافت ویزای IMP برای مهاجرت

برای دریافت ویزای IMP، می‌توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید. در ادامه به بررسی هر یک از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

  •  روش استخدام توسط یک شرکت کانادایی
  • روش استخدام توسط یک شرکت غیرکانادایی
  • روش برنامه‌های تبادل دانشجویی
  • روش برنامه‌های تبادل فرهنگی
  • روش برنامه‌های تبادل کاری
روش های مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

 روش استخدام توسط یک شرکت کانادایی

در این روش، شما باید توسط یک شرکت کانادایی استخدام شوید. در این صورت، شرکت کانادایی می‌تواند برای شما درخواست ویزای IMP را ارسال کند. در این حالت، شما باید به شرطی که شرکت کانادایی برای شما درخواست ویزای IMP را تأیید کند، می‌توانید به کانادا سفر کنید.

روش استخدام توسط یک شرکت غیرکانادایی

در این روش، شما باید توسط یک شرکت غیرکانادایی استخدام شوید. در این حالت، شرکت غیرکانادایی می‌تواند برای شما درخواست ویزای IMP را ارسال کند. در این حالت، شما باید به شرطی که شرکت غیرکانادایی برای شما درخواست ویزای IMP را تأیید کند، می‌توانید به کانادا سفر کنید.

روش برنامه‌های تبادل دانشجویی

در این روش، شما می‌توانید برای شرکت در برنامه‌های تبادل دانشجویی به کانادا سفر کنید. در این حالت، دانشگاه یا مؤسسه آموزشی کانادایی می‌تواند برای شما درخواست ویزای IMP را ارسال کند.

روش برنامه‌های تبادل فرهنگی

در این روش، شما می‌توانید برای شرکت در برنامه‌های تبادل فرهنگی به کانادا سفر کنید. در این حالت، مؤسسات فرهنگی و هنری کانادایی می‌توانند برای شما درخواست ویزای IMP را ارسال کنند.

روش برنامه‌های تبادل کاری

در این روش، شما می‌توانید برای شرکت در برنامه‌های تبادل کاری به کانادا سفر کنید. در این حالت، مؤسسات کانادایی و بین‌المللی می‌توانند برای شما درخواست ویزای IMP را ارسال کنند.

مدارک لازم برای ویزایIMP کانادا

ویزایIMP کانادا

روش های مهاجرتی زیرمجموعه مهاجرت IMP کانادا

  1. قراردادهای تجارت آزاد بین المللی
  2. قراردادهای تبادل جوانان متقابل
  3. مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP
  4. مجوز کارآزاد

مراحل دریافت ویزای IMP

پس از انتخاب روش مناسب برای دریافت ویزای IMP، باید به مراحل دریافت این ویزا پرداخت.

  •  جمع‌آوری مدارک: در این مرحله، باید مدارک لازم را جمع‌آوری کنید. این مدارک شامل مدارک شخصی، مدارک تحصیلی و مدارک کاری است.
  •  پر کردن فرم درخواست ویزا:پس از جمع‌آوری مدارک، باید فرم درخواست ویزا را پر کنید. در این فرم، باید اطلاعات شخصی، تحصیلی و کاری خود را وارد کنید.
  •  پرداخت هزینه‌های ویزا: پس از پر کردن فرم درخواست ویزا، باید هزینه‌های ویزا را پرداخت کنید. برای پرداخت هزینه‌های ویزا، می‌توانید به سایت سفارت کانادا مراجعه کنید.
  •  ارسال مدارک و فرم درخواست ویزا: پس از پرداخت هزینه‌های ویزا، باید مدارک و فرم درخواست ویزا را به سفارت کانادا ارسال کنید.
  • بررسی درخواست و صدور ویزا: پس از ارسال مدارک و فرم درخواست ویزا، سفارت کانادا درخواست شما را بررسی می‌کند. در صورت تأیید، ویزای IMP به شما صادر خواهد شد.

نکات قابل توجه روش مهاجرت IMP کانادا

  1. برای دریافت ویزای IMP، باید از یکی از روش‌های ذکر شده استفاده کنید.
  2. برای دریافت ویزای IMP، باید مدارک لازم را جمع‌آوری کنید و فرم درخواست ویزا را پر کنید.
  3. برای دریافت ویزای IMP، باید هزینه‌های ویزا را پرداخت کنید.
  4.  پس از ارسال مدارک و فرم درخواست ویزا، سفارت کانادا درخواست شما را بررسی می‌کند.
  5. در صورت تأیید، ویزای IMP به شما صادر خواهد شد.
مراحل دریافت ویزای کانادا

مزایای روش مهاجرت IMP کانادا

در نهایت اینکه

چنانچه قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید بدون شک با روش های مهاجرت به این کشور آشنایی دارید. بنابراین، پیشنهاد و توصیه ما به شما دوستان عزیز این است که قبل از هر اقدامی به خوبی درباره راه ها و روش های مهاجرت به کانادا و چگونگی انجام این کار اطلاعات کاملی بدست آورید.

یکی از مهمترین و محبوبترین روش های مهاجرت به کانادا، اخذ ویزای ict کانادا، اکسپرس اینتری، اخذ اقامت تحصیلی و اخذ ویزای توریستی است.

به غیر از راه های عنوان شده یک روش دیگری تحت عنوان روش مهاجرت IMP کانادا می باشد که در مطلب فوق اطلاعاتی درباره این روش را در اختیارتان قرار دادیم.

امیدواریم که با توجه به مطالب عنوان شده بهتر و راحتر بتوانید روش مناسب را برای مهاجرت به کشور کانادا انتخاب کنید.

سوالات مربوط به روش مهاجرت IMP کانادا

  1. مسیر IMP به کانادا چیست؟
    برنامه تحرک بین المللی (IMP) کارفرمایان کانادایی را قادر می سازد تا کارگران خارجی موقت را بدون نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) استخدام کنند. در حالی که معمولاً برای یک کارفرمای کانادایی برای استخدام یک کارگر خارجی موقت به LMIA نیاز است، تعدادی از معافیت ها برای الزام LMIA وجود دارد.
  2. مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP برای مهاجرت IMP کانادا به چه صورت است؟
    دانشجویان بین لمللی که در کانادا مشغول تحصیل هستند قبل از فارغ التحصیلی می توانند برای مجوز کار بلندمدت که حداکثر 3 سال است درخواست داده و ویزای تحصیلی کانادا را به مجوز بلندمدت کار تغییر دهند.
  3. منظور از اپلای برای مجوز کار IMP چیست؟
    متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق IMP نیازمند یک جاب آفر از سوی کارفرما خواهد بود. در صورت پذیرش درخواست شما، افسر خدمات مرزی کانادا یک معرفی نامه یا مجوز کار برای شما صادر می کند و پس از حضور در کانادا یک مجوز جدید کار دیگر دریافت می کنید.

ارسال دیدگاه

11 + یازده =