ویزای تحصیلی انگلیس

رفع ریجکت ویزای تحصیلی انگلیس

کشور انگلیس بهترین مقصد برای ادامه تحصیل می باشد به همین خاطر هر ساله تعداد […]

کشور انگلیس بهترین مقصد برای ادامه تحصیل می باشد به همین خاطر هر ساله تعداد متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی این کشور بیشتر و بیشتر می شود و از میان آنها تعداد زیادی به دلیل عدم آگاهی کامل از شرایط درخواست ویزا تحصیلی، درخواستشان رد خواهد شد و به اصطلاح درخواست ویزای آنها ریجکت می شود. حال سوال این است که برای رفع ریجکت ویزای تحصیلی انگلیس چه باید کرد و چطور می توان اقدامات دریافت ویزا را به درستی انجام داد؟
در این مطلب همراه ما باشید تا برایتان بگوییم که علت و دلیل ریجت شدن ویزای تحصیلی چیست؟ و چطور می توان برای رفع آن اقدام کرد؟

انواع ویزای تحصیلی انگلیس

آنچه که باید قبل از درخواست ویزای تحصیلی انگلیس بدانید این است که این کشور دارای ویزاهای تحصیلی مختلفی است که بسته به شرایطی که دارید می توانید مناسبترین آنها را انتخاب کنید.

به طور کلی ویزای تحصیلی این کشور به سه دسته کلی ویزای عمومی(برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از دیپلم (لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) و متقاضیان بالای ۱۶ سال صادر خواهد شد)، ویزای کودکان(به ویزای دانش آموزی انگلیس نیز شهرت دارد) و ویزای کوتاه مدت تحصیلی(برای دوره‌های آموزشی تا ۶ ماه (آموزش زبان) صادر می‌شود و متقاضی می‌تواند از ۱ هفته پیش از آغاز دوره وارد خاک انگلیس شود.) تقسیم بندی شده است.

هر یک از ویزاهای تحصیلی عنوان شده دارای شرایط، مقررات، مزیت ها و معایب خاص خود می باشد که در مقالات بعدی بیشتر درباره آنها برایتان خواهیم گفت.

مدارک ویزای تحصیلی انگلیس

برای درخواست ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی هر متقاضی می‌بایست مدارک مورد نیاز را بصورت کامل و دقیق تهیه و ترجمه رسمی نماید. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلیس به شرح زیر می باشند.

  • کپی فرم آنلاین درخواست ویزای انگلیس
  • پاسپورت جدید با حداقل ۶ ماه اعتبار بعلاوه پاسپورت‌های قدیمی
  • دو قطعه عکس تمام رخ در سایز ۵/۴ * ۵/۳
  • پرینت حساب بانکی ۶ ماه گذشته
  • نامه تمکن مالی از بانک
  • ارائه اصل سند ازدواج به همراه ترجمه آن (در صورت تاهل)
  • واچر هتل مهم اقامت در انگلیس در صورت نداشتن دعوتنامه
  • اطلاعات شخصی یکی از اولیا اگر متقاضی زیر ۱۸ سال باشند.
ویزای تحصیلی کودکان

انواع ویزای تحصیلی انگلیس

دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

آنچه که باید برای دریافت کردن ویزای تحصیلی مورد نظر خود انجام دهید این است که باید در ابتدای کار اپلای در یکی از دانشگاه‌های مورد‌تایید این کشور را دریافت کنید. برای آنکه از دانشگاه معتبر مورد نظرتان در انگلیس بتوانید نامه پذیرش را دریافت کنید نیاز است تا مدارک خود را ارسال کرده و با دریافت نامه قبولی برای تحصیل در مقاطع مختلف به صورت تمام وقت یا نیمه وقت آماده شوید.

با دریافت کد CAS شما تا مدت زمان 6 ماه زمان خواهید داشت تا برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید. شما می توانید مراحل ارسال مدارک برای ویزا را به‌ صورت آنلاین انجام دهید.

اما، برای تایید هویت و انجام مراحل ویزای متریک حتما باید به مراکز درخواست ویزا مراجعه کنید. علت حضور در این مراکز گرفتن عکس بیومتریک و انگشت‌نگاری می باشد.

لازم به گفتن است که، آن دسته از متقاضیان تحصیل در انگلیس که در رده سنی 4 تا 17 سال می باشند می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس برای کودکان در مدارس مورد‌تایید کشور انگلیس، مدارک خود را ارسال کنند.

رد شدن درخواست ویزای تحصیلی انگلیس

در بخش مقدمه به این موضوع اشاره کردیم که سالانه افراد زیادی هستند که برای ادامه تحصیل کشور انگلیس را انتخاب می کنند و برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام می کنند. اما به دلیل عدم آگاهی از شرایط و مقررات تحصیل در این کشور، در خواست آنها رد می شود.

به نظر شما علت و دلیل اصلی رد شدن درخواست ویزای تحصیلی انگلیس چه می تواند باشد؟ خب، باید بگوییم که رایجترین دلیل بروز این مشکل عدم توانایی افراد متقاضی در پرداخت هزینه های اقامتی در انگلیس است.

زمانیکه بازرسان و کارشناسان سفارت به این مسئله شک کنند که مدارک مالی ارسالی شما مشکل دارد یا شما توانایی لازم را برای پرداخت هزینه ها را ندارید، درخواست شما را رد خواهد کرد و به اصطلاح در خواست ویزای تحصیلی مشما ریجکت می شود.

از دلایلی دیگری که منجر به این مشکل می شود تاریخچه سفری نامناسب و ارائه دعوتنامه نامعتبر می باشد.

ویزای تحصیلی

دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

راهکاری برای رفع ریجکت ویزای تحصیلی انگلیس

رفع ریجکت ویزای تحصیلی انگلیس یک موضوع مهم و پرکاربرد برای دانشجویانی است که به دنبال ادامه تحصیل در انگلیس هستند. با بررسی روش‌ها و راهکارهای مختلف که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم می توانید برای رفع ریجکت شدن ویزای خود اقدام کنید.
  1. بررسی دقیق دلایل ریجکت: اولین گام برای رفع ریجکت ویزای تحصیلی انگلیس، بررسی دقیق دلایل ریجکت شده است. باید به دقت نگاه کنید که چه مواردی باعث ریجکت ویزا شده‌اند و چگونه می‌توانید این مشکلات را حل کنید.
  2. مشورت با وکیل متخصص: در صورتی که با رفع ریجکت ویزای تحصیلی انگلیس موفق نشدید، بهتر است با وکیل متخصص در امور ویزا و مهاجرت مشورت کنید. وکیل متخصص می‌تواند به شما راهنمایی کامل در این زمینه ارائه دهد.
  3. تقاضای بازنگری: در بعضی موارد، ممکن است بتوانید تقاضای بازنگری وضعیت ویزای خود را ارائه کنید. در این صورت، باید دلایل قانونی و قوانین مربوطه را برای تقاضای بازنگری شفاف کنید.
  4. ارائه اطلاعات و مدارک کامل: یکی از دلایل شایع ریجکت ویزای تحصیلی انگلیس، عدم ارائه اطلاعات یا مدارک کامل است. بنابراین، حتماً اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی خود را به طور کامل و صحیح ارائه کرده‌اید.
  5. پروسه تحقیق و آمادگی: پروسه رفع ریجکت ویزای تحصیلی انگلیس زمان‌بر و پراز استرس است، بنابراین حتماً باید آماده شده و با دقت به تمام جزئیات پروسه پرداخت کنید.
  6. حفظ صبر و امیدوار بودن: در پروسه رفع ریجکت ویزای تحصیلی، ممکن است با چالش‌ها و مشکلات مختلف مواجه شوید. بهتر است صبور بمانید و همچنین امیدوار به حل شدن مشکلات باشید.

مدت زمان جوابدهی ویزای انگلیس

با توجه به موارد عنوان شده حتما می خواهید بدانید که مدت زمان جوابدهی به پاسخ درخواست شما چقدر می باشد؟ مدت زمان پاسخگویی ویزای تحصیلی کشور انگلیس تقریبا 30 تا 60 روز کاری زمان می برد.

دقت داشته باشید که با مراجعه به دفاتر خارج از ایران باید پاسپورت خود را به دفتری که در آن انگشت نگاری شده‌اید، پیکاپ کنید و حتما باید تا ۳۰ روز پس از دریافت جواب ویزا پاسپورت خود را پیکاپ کنید.

اما، اگر شما در دفاتر تهران انگشت نگاری کرده باشید پاسپورت شما به آدرسی که مشخص کرده اید ارسال شود.

 ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی

رد شدن درخواست ویزای تحصیلی انگلیس

در نهایت

برای تحصیل در انگلیس متقاضیان نیاز به پذیرش تحصیلی و پس از آن ویزای تحصیلی انگلیس دارند. اما، در برخی موارد احتمال ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلیس بسیار زیاد می باشد. ما، در این مطلب سعی کردیم تا راهکارهایی را برای رفع ریجکت ویزای تحصیلی انگلیس ارائه دهیم تا با آگاهی بیشتر برای درخواست ویزای تحصیلی مورد نظرتان اقدام کنید.

سوالات مربوط به رفع ریجکت ویزای تحصیلی انگلیس

  1.  مدت زمان جواب دهی و صدور ویزای انگلیس چقدر است؟
    جواب ویزای انگلیس در بازه زمانی 30 تا 60 روز کاری پس از ارائه مدارک و انگشت نگاری صادر می‌شود.
  2.  مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای انگلیس کدامند؟
    تمکن مالی، گردش حساب و ارائه دعوتنامه و یا تاریخچه سفری قدرتمند از شرایط اخذ ویزای انگلیس می‌باشد.
  3. علت رد شدن درخواست ویزای تحصیلی انگلیس چیست؟
    رایجترین دلیل بروز این مشکل عدم توانایی افراد متقاضی در پرداخت هزینه های اقامتی در انگلیس است.

ارسال دیدگاه

هفده + 12 =