رد ویزای تحصیلی انگلیس

دلایل رد ویزای تحصیلی انگلیس

یکی از راه های مهاجرت آسان به کشور انگلیس دریافت ویزای تحصیلی می باشد که […]

یکی از راه های مهاجرت آسان به کشور انگلیس دریافت ویزای تحصیلی می باشد که از جمله محبوب ترین و به نوعی آسانترین راه مهاجرت به انگلیس می باشد. اما، قطعا می دانید که دریافت این نوع ویزا هم سختی ها و چالش های خاص خود را دارد و در اغلب موارد برخی از دانشجویان متقاضی موفق به دریافت ویزای تحصیلی آلمان نمی شوند و درخواست آنها توسط سفارت رد می شود. آیا می دانید که اصلی ترین دلایل رد ویزای تحصیلی انگلیس چه می باشد؟! در این مقاله با ما همراه باشید تا مهمترین مواردی که منجر به رد شدن ویزای شما می شوند را به شما معرفی کنیم.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

افراد متقاضی ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی بر اساس سیستم مبتنی بر امتیاز مورد محاسبه و ارزیابی قرار می گیرند  و در صورتیکه شرایط لازمه را دارا باشند مجاز به دریافت این ویزا می شوند.

Points based system یک سیستم مبتنی بر امتیاز است که برای مهاجران طراحی‌ شده است که برخی کشورها این سیستم را برای اتباع خارجی اعمال می‌ کنند و کسب امتیاز در آن به‌ منزله معیاری برای صدور ویزا جهت اجازه اقامت و تحصیل برای متقاضی است.

به خاطر داشته باشید که برای تحصیل در دانشگاه های معتبر انگلیس و اخذ دریافت ویزای تحصیلی حداقل 40 امتیاز نیاز دارید.

مزایای تحصیل در کشور انگلیس

از برترین مزایای تحصیل در انگلستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کار پس‌ از فارغ ‌التحصیلی
  2. تمدید ویزای سه‌ ساله برای دانشجویان در مقطع دکترا
  3. افزایش زمان اقامت برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد
  4. امکان کار پس‌ از تحصیل
  5. سطح آموزشی بالا
شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

هزینه ویزای تحصیلی انگلیس

هزینه درخواست ویزا برای هر نوع از ویزا متغیر می باشد که در این بخش به طور تقریبی این هزینه ها را برایتان شرح داده ایم.

  • دوره تحصیل کوتاه‌ مدت شش ‌ماهه، ۹۷ پوند
  • برای دوره کوتاه ‌مدت ۱۱ ماهه، ۱۸۶ پوند
  • برای دوره دانشجویی ۳۴۸ پوند
  • برای دوره دانش ‌آموزی ۳۴۸ پوند
  • برای تمدید ویزای فعلی ۴۷۵ پوند
  • برای تایید بیومتریک ۱۹ پوند
  • برای هزینه‌ های بهداشتی مهاجرت ۳۰۰ پوند در سال

دلایل رد ویزای تحصیلی انگلیس

حال که متوجه شدید برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس باید چه شرایطی داشته باشید و برای انجام این کار در هر دوره تحصیلی چه میزان باید هزینه کرد، نوبت آن است تا کمی هم درباره دلایل رد ویزای تحصیلی انگلیس بدانید تا اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید بدانید که باید چه اقداماتی را انجام دهید.

از مهمترین و اصلی ترین دلایلی که منجر به رد شدن درخواست ویزای تحصیلی شما در کشور انگلیس می شود موارد زیر می باشد.

  • عدم ارائه مدارک کامل
  • کمبود وجوه و مدارک مالی
  • عدم توانایی در زبان انگلیسی
  • عدم ارائه سابقه تحصیلی مرتبط
  • عدم ارائه موضوع پژوهش مرتبط
  • عدم اثبات انگیزه تحصیلی
  • عدم ارائه نامه توصیه
  • عدم ارائه مدارک اصلی
  • مصاحبه متقاضی
دلایل رد شدن ویزای تحصیلی انگلیس

رد شدن ویزای تحصیلی انگلیس

عدم ارائه مدارک کامل

درخواست ویزای تحصیلی به دقت باید تهیه شود و تمام مدارک لازم باید به صورت کامل ارائه شود. اگر شما به هر دلیلی نتوانستید مدارک کامل را ارائه دهید، درخواست شما رد خواهد شد.

کمبود وجوه و مدارک مالی مهمترین دلایل رد ویزای تحصیلی انگلیس

برای درخواست ویزای تحصیلی، باید اثبات کنید که شما قادر به پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در انگلیس هستید. این شامل هزینه‌های مربوط به شهریه، اقامت، خرید کتاب‌ها و غیره می‌شود. اگر شما نتوانستید تمکن مالی کافی را اثبات کنید، درخواست شما رد خواهد شد.

عدم توانایی در زبان انگلیسی

زبان انگلیسی برای دانشجویان بسیار مهم است و بسیاری از دانشگاه‌های انگلیسی زبان، برای پذیرش دانشجویان نیاز به گذراندن آزمون زبان دارند. اگر شما نتوانستید نمره‌ی کافی در آزمون زبان بگیرید، درخواست شما رد خواهد شد.

عدم ارائه سابقه تحصیلی مرتبط

برای پذیرش در دانشگاه‌های انگلیسی زبان، شما باید سابقه تحصیلی مرتبط داشته باشید. اگر شما نتوانستید سابقه تحصیلی مرتبط را ارائه دهید، درخواست شما رد خواهد شد.

عدم ارائه موضوع پژوهش مرتبط

برای پذیرش در برخی دانشگاه‌های انگلیسی زبان، شما باید موضوع پژوهش مرتبط با رشته‌ی تحصیلی خود را ارائه دهید. اگر شما نتوانستید موضوع پژوهش مرتبط را ارائه دهید، درخواست شما رد خواهد شد.

عدم اثبات انگیزه تحصیلی

برای پذیرش در دانشگاه‌های انگلیسی زبان، باید انگیزه تحصیلی خود را به خوبی اثبات کنید. اگر شما نتوانستید انگیزه تحصیلی خود را به خوبی اثبات کنید، درخواست شما رد خواهد شد.

عدم ارائه نامه توصیه

برای پذیرش در برخی دانشگاه‌های انگلیسی زبان، باید نامه توصیه از استادان یا کارفرمایان خود را ارائه دهید. اگر شما نتوانستید نامه توصیه را ارائه دهید، درخواست شما رد خواهد شد.

عدم ارائه مدارک اصلی

برای درخواست ویزای تحصیلی، باید مدارک اصلی خود را ارائه دهید. اگر شما نتوانستید مدارک اصلی خود را ارائه دهید، درخواست شما رد خواهد شد.

مصاحبه متقاضی

در مصاحبه از متقاضیان سوالاتی در مورد انتخاب رشته و برنامه های آینده پرسیده می شود. دانشجویان باید در مورد برنامه و مقاصد تحصیلی خود کاملاً واضح باشند و باید بتوانند مصاحبه کنندگان را در مورد انتخاب خود برای تحصیل در انگلستان متقاعد کنند.

عدم توانایی در زبان انگلیسی

در نهایت 

باید به یاد داشته باشید که درخواست ویزای تحصیلی انگلیس برای بسیاری از دانشجویان چالش‌هایی دارد. با رعایت تمامی شرایط و موارد لازم، شما می‌توانید به راحتی ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید.

برای راهنمایی بیشتر درباره دلایل رد ویزای تحصیلی انگلیس می توانید از طریق وب سایت visa2go.org با مشاوران و کارشناسان ما، در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به دلایل رد ویزای تحصیلی انگلیس

  1. دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلستان چیست؟
    ارائه اطلاعات نادرست، بودجه و مدارک ناکافی، فقدان مهارت مصاحبه، نداشتن مهارت در زبان انگلیسی.
  2. چگونه متوجه رد شدن درخواست ویزای تحصیلی انگلیس شویم؟
    برای اطلاع از رد یا تایید درخواست ویزای تحصیلی انگلیس برای شما نامه یا ایمیلی ارسال خواهد شد که در صورت رد درخواست در آن برایتان دلایل رد شدن شرح داده شده است.
  3. آیا می ‌توان برای ویزای تحصیلی انگلیس بدون مدرک زبان اقدام کرد؟
    ارائه مدرک آیلتس برای دریافت ویزای تحصیلی در انگلستان ضروری نیست. در بیشتر موارد تأییدیه پذیرش برای تحصیل CAS که از طرف یک موسسه معتبر در انگلستان صادر شده باشد برای تأیید مهارت ‌های زبانی دانشجو کفایت می ‌کند.

ارسال دیدگاه

4 − 2 =