ویزای تحصیلی آلمان

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی آلمان

یکی از مشکلات و دغدغه هایی که اغلب افرادی که تصمیم به مهاجرت می گیرند […]

یکی از مشکلات و دغدغه هایی که اغلب افرادی که تصمیم به مهاجرت می گیرند برایشان به وجود می آید و نمی دانند در صورت بروز این مسئله چه کار باید انجام دهند رد شدن درخواست ویزای آنها می باشد. در صورتیکه شما شهروند یکی از کشورهایی باشید که برای تحصیل در دانشگاه ها و مدارس کشور آلمان نیاز به اخذ ویزای تحصیلی دارید  باید بدانید که برای دریافت آن باید پروسه نسبتا طولانی را پشت سر بگذارید که احتمال رد یا قبولی درخواست شما به موارد مختلفی بستگی دارد. در این مقاله تصمیم بر آن است تا اطلاعاتی راجع به رد شدن درخواست ویزای تحصیلی آلمان و دلایل رد شدن ویزای تحصیلی آلمان در اختیارتان قرار داده شود.

با موسسه مهاجرتی visa2go برای کسب اطلاع از چگونگی رفع این مشکل همراه باشید.

آشنایی با دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی آلمان

ریجک شدن ویزای تحصیلی آلمان همچون سایر کشورها دلایل خاص خود را دارد که تا حدود بسیار زیادی با سایر کشورها مشابه است.
در ادامه برایتان اشاره ای به مهمترین و اصلیترین این دلایل کرده و در نهایت توضیح داده ایم که برای رفع ایت مشکل چه باید کنید.
  •  درخواست ویزای نادرست
  • نداشتن میزان تمکن مالی کافی
  • رضایت‌بخش نبودن وضعیت تحصیلی
  • نداشتن مهارت کافی در زمینه زبان
  •  انتخاب یک رشته نامرتبط
  • عملکرد ضعیف در مصاحبه
  • نداشتن یا کافی نبودن بیمه درمانی سفر
  • ناقص بودن مدارک
دریافت ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

 درخواست ویزای نادرست

اولین مورد از دلایلی که باعث می شود تا درخواست شما برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان تضمینی رد شود، درخواست ویزای نامناسب است.

زمانیکه شما می خواهید درخواست خود را ارسال کنید باید مشخص کنید چه نوع ویزای تحصیلی مد نظرتان می باشد. ویزای دانشجویی، ویزای دانشجوی داوطلب و یا ویزای دوره زبان.

هر یک از این سه دوره تحصیلی نیاز به ویزاهای مربوط به خود دارند و بسیار هم با یکدیگر متفاوت می باشند. بنابراین، حتما در زمان تهیه مدارک مورد نیاز برای ویزایی که می خواهید دقت کنید تا مناسبترین مدارک را تهیه کنید و زمان ارسال آنرا از دست ندهید.

نداشتن میزان تمکن مالی کافی

نکته و مسئله مهم بعدی، مسدله تمکن مالی می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است. با در نظر گرفتن این مسئله که، دارایی‌های مالی ابزارهای مهمی برای جلب اعتماد کشورها جهت اثبات تمکن مالی و صدور ویزا هستند زمانیکه قصد ادامه تحصیل در هر یک از کشورهای خارجی همچون آلمان را دارید باید بتوانید انتظارات آن کشور را برآورده کنید.

این یعنی اینکه شما باید به اندازه کافی پول برای پوشش دادن هزینه‌های طول تحصیلتان داشته باشید. مثلا: برای پوشش هزینه‌های یک دانشجو 10,332 یورو در سال نیاز است است.

رضایت‌بخش نبودن وضعیت تحصیلی

شاید بدانید که سیستم آموزشی کشور آلمان از اعتبار بالایی برخوردار است و از جمله سخت‌گیر‌ترین سیستم‌های آموزشی در اروپا است.

به همین خاطر است که دولت آلمان برای اطمینان از این موضوع که دانشجویان بین المللی که برای تحصیل وارد این کشور می شوند از انگیزه و مهارت کافی برخوردار می باشند، دستاوردهای تحصیلی پیشین هر داوطلب را بررسی می‌کنند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان

رد شدن ویزای تحصیلی آلمان

نداشتن مهارت کافی در زمینه زبان

یکی دیگر از دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی آلمان، نداشتن مهارت کافی در زمینه زبان می باشد. از آنجایی که دوره های تحصیلی در آلمان اغلب به صورت زبان آلمان تدریس می شوند نیاز است تا فرد متقاضی تسلط کافی بر این زبان داشته باشد.

همچنین شما به عنوان متقاضی تحصیل در آلمان باید مدارکی ارائه کنید که نشان دهد در زبان انگلیسی هم مهارت کافی دارید.

 انتخاب یک رشته نامرتبط

دقت داشته باشید رشته تحصیلی که انتخاب می کنید هم می تواند تاثیر زیادی بر تایید یا رد شدن درخواست ویزای تحصیلی آلمان شما داشته باشد.

برای مثال: اگر شما رشته ای را انتخاب کرده باشید( در مقطه کارشناسی) که با مدرک کارشناسی شما ارتباطی نداشته باشید و هیچ تجربه ای هم در آن داشته باشید این احتمال بسیار زیاد است که درخواست شما برای ویزای تحصیلی آلمان رد شود.

همچنین، اگر یک بار در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد گرفته باشید و دوباره بخواهید برای تحصیل در همان مقاطع درخواست بدهید، در اینجا هم ممکن است کارمند مربوطه به درخواستتان با دید تردید نگاه کند.

علت رد شدن ویزای تحصیلی آلمان چیست؟

نداشتن میزان تمکن مالی کافی

عملکرد ضعیف در مصاحبه

یکی از مهمترین مواردی که نقش بسزایی در تایید یا رد درخواست ویزای تحصیلی شما دارد، مصاحبه است. بنابراین، اگر نتوانید با مصاحبه کنندگان به شکل مناسبی صحبت کنید، به سؤالاتشان جواب ندهید، درست رفتار نکنید، یا موقعی که در مورد جزئیات سؤال می‌کنند نتوانید اطلاعات کافی در اختیارشان بگذارید شک نداشته باشید که درخواست شما برای ویزای تحصیلی رد خواهد شد.

نداشتن یا کافی نبودن بیمه درمانی سفر

دولت آلمان هر کسی که به این کشور با هدف های متفاوتی مهارجت می کند را ملزم می کند تا در طول اقامتش در آلمان بیمه درمانی داشته باشد.

این مسئله برای دانشجویان از قبل از وردشان به کشور آلمان شروع می شود. یعنی اینکه شما باید به عنوان بخشی از درخواستتان برای ویزای آلمان، شواهدی مبنی بر داشتن بیمه درمانی ارائه بدهید در غیر اینصورت درخواست شما برای ویزای تصحیلی رد خواهد شد.

ناقص بودن مدارک

اما، آخرین مورد از دلایل رد شدن ویزای تحصیلی آلمان، ارائه مدارک به صورت ناقص می باشد. پس حتما در زمان تهیه مدارک دقت داشته باشید که چیزی از قلم نیافتاده باشد. چرا که این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد و نقش تعیین کننده‌ای در پذیرش یا ریجکت درخواست ویزایتان داشته باشند.

عملکرد ضعیف در مصاحبه دلیل رد شدن ویزای تحصیلی آلمان

عملکرد ضعیف در مصاحبه

در نهایت

در این مقاله سعی بر آن بوده است تا اشاره ای به مهمترین دلایل رد شدن ویزای تحصیلی آلمان داشته و اطلاعاتی درباره آنها در اختیارتان قرار دهیم.

چنانچه شما هم تصمیم دارید که برای ادامه تحصیل به کشور آلمان مهاجرت کنید می توانید از طریق وب سایت visa2go.org با مشاوران و کارشناسان مهاجرتی ما، در ارتباط بوده و از آنها مشورت و راهنمایی دریافت کنید.

سوالات مربوط به دلایل رد شدن ویزای تحصیلی آلمان

  1. برای جلوگیری از عملکرد ضعیف در مصاحبه ویزای تحصیلی آلمان چه باید کنیم؟
    می‌توانید از کسانی که چنین فرایندی را طی کرده‌اند بخواهید تا تجربه‌شان را با شما درمیان بگذارند و اینکه قبل از رفتن به مصاحبه، حتماً در مورد آلمان، رشته‌ و دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید و شهری که قرار است در آن زندگی کنید اطلاعات کافی کسب کنید.
  2. اگر درخواست ویزای دانشجویی ما رد شد چه باید کنیم؟
    ببینید دلیل ریجکت شدن ویزایتان برای تحصیل در آلمان چه بوده، و برای سفارت یک درخواست بررسی مجدد بنویسید.
  3. اصلیترین دلایل رد شدن ویزای تحصیلی آلمان چیست؟
    درخواست ویزای نادرست، نداشتن میزان تمکن مالی کافی، رضایت‌بخش نبودن وضعیت تحصیلی، نداشتن مهارت کافی در زمینه زبان، انتخاب یک رشته نامرتبط، عملکرد ضعیف در مصاحبه، نداشتن یا کافی نبودن بیمه درمانی سفر و ناقص بودن مدارک

ارسال دیدگاه

2 + یک =