سرمایه‌گذاری در کانادا

تمکن مالی برای سرمایه‌گذاری در کانادا

برای مهاجرت به کشور کانادا روش‌های مختلف بسیاری وجود دارد که یکی از آنها سرمایه‌گذاری […]

برای مهاجرت به کشور کانادا روش‌های مختلف بسیاری وجود دارد که یکی از آنها سرمایه‌گذاری کردن در این کشور است. برای سرمایه‌گذاری در کشور کانادا همچون سایر روش‌های مهاجرتی باید شرایط و قوانین مربوط به آن را به خوبی بشناسید. یکی از شروط مهم و اساسی برای سرمایه‌گذاری در کشور کانادا داشتن تمکن مالی مکفی و قابل قبول می باشد. که قصد داریم تا در این مطلب کمی بیشتر در رابطه با تمکن مالی برای سرمایه‌گذاری در کانادا برایتان بگوییم.

این مهم را به خاطر داشته باشید که در اغلب روش‌های سرمایه‌گذاری شخص متقاضی ابتدا یک بیزینس پلن ارائه می‌دهد و اگر طرح او مورد قبول واقع شود در مدت زمان کوتاهی برای او ویزای سرمایه‌گذاری یا ویزای کار کانادا صادر خواهد شد. فراموش نکنید، با وجود اینکه سرمایه‌گذاری در این کشور برای بسیاری از کسب و کارها جذاب است، اما، ممکن است به دلیل عدم آشنایی با شرایط کانادا، انتخاب سرمایه‌گذاری مناسب دشوار باشد. در ادامه، به بررسی مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در کانادا، نحوه سرمایه‌گذاری در این کشور و توصیه‌هایی برای سرمایه‌گذاران خارجی پرداخته شده است.

شرایط سرمایه گذاری در کانادا

برای سرمایه‌گذاری در کشور کانادا ۴ شرط اصلی وجود دارد ۱ داشتن سابقه کاری، ۲ تمکن مالی کافی، ۳ ارائه مدرک تحصیلی و ۴ ارائه مدرک زبان.

چهار شرط عنوان شده از جمله شروط کلی برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کشور کانادا می‌باشد البته سرمایه‌گذاری در این کشور روش‌های مختلف دیگری نیز دارد که در ادامه به اختصار در رابطه با آنها نیز صحبت شده است.

استفاده از برنامه‌های سرمایه‌گذاری مختلف در کشور کانادا یکی از بهترین روش‌های انجام این کار می‌باشد . شخص متقاضی با دریافت ویزای کارآفرینی می‌تواند اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کند ایجاد کارآفرینی در استان‌های کشور کانادا شرایط خاص خود را دارد.

با دریافت ویزای کار وارد استان مورد نظر شده و با یک سرمایه اولیه کسب و کار خود را راه‌اندازی می‌کنید و سپس از آن طریق می‌تواند برای اقامت دائم نیز اقدام کنید.

از دیگر شروط سرمایه‌گذاری در کشور کانادا استفاده از برنامه سرمایه‌گذاری با ثبت شرکت و ICT است. این روش یک روش بسیار پرطرفدار در بین سرمایه‌گذاران خارجی است و بهترین مسیر برای ثبت شرکت در کشور کانادا می‌باشد که می‌توان با استفاده از برنامه انتقال درون شرکتی این کار را انجام داد.

شرط و راه دیگر برای سرمایه‌گذاری در کشور کانادا از طریق خود اشتغالی می‌باشد که این برنامه مختص هنرمندان و ورزشکاران است. برای سرمایه‌گذاری از طریق این برنامه حداقل مبلغی تعیین نشده اما بد نیست بدانید که در این روش نیز شما باید تمکن مالی خود را برای راه‌اندازی و کسب و کار به اثبات برسانید.

شرایط سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا

مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در کانادا

برای اینکه بتوانید سرمایه‌گذاری موفقیت آمیزی را در کشور کانادا داشته باشید باید بدانید که انجام این کار چه مزیت‌ها و معایبی را به همراه دارد.

مزیتی که سرمایه‌گذاری در کشور کانادا دارد این است که، این کشور به دلیل اقتصاد پایدار در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. کشور کانادا با جمعیت حدوداً ۳۸ میلیون نفر یک بازار بسیار بزرگ برای کسب و کارهای مختلف می‌باشد.

این کشور در واقع یک محیط کسب و کار مناسب دارد که شامل قوانین کسب و کار ساده و شفاف، مالیات مناسب و جذاب، بخش خدمات حمایتی قوی و نظام حقوقی پایدار است.

کشور کانادا به دلیل دسترسی به بازارهای جهانی به عنوان یک عضو از مجموعه تجارت جهانی و اتحادیه اروپا شناخته شده که از شرایط تجاری خوبی نیز برخوردار می‌باشد در ضمن این کشور پر از منابع طبیعی در زمینه نفت، گاز، زغال سنگ، طلا و نقره است.

در کنار تمام مزیت‌هایی که سرمایه‌گذاری در کشور کانادا دارد یک سری معایب هم بر سر راه این کار نیز وجود دارد که قبل از هر اقدامی برای سرمایه‌گذاری باید آنها را نیز بشناسید.

مثلاً: هزینه زندگی در کشور کانادا بالاست و برای سرمایه‌گذاری زندگی در این کشور ممکن است برایتان گران تمام شود. مشکل بعدی سرمایه‌گذاری در کانادا رقابت شدیدی است که در این کشور در بسیاری از صنایع و برای کسب و کارهای جدید وجود دارد .

علاوه بر آن مالیاتی که در این کشور باید پرداخت شود نسبت به سایر کشورها بالا است. از تمام این‌ها گذشته زبان رسمی مردم کانادا فرانسوی و انگلیسی است بنابراین برای سرمایه‌گذاری در این کشور نیاز است که به یکی از این دو زبان تسلط کامل داشته باشید.

نحوه سرمایه‌گذاری در کانادا

سرمایه‌گذاری در کانادا به چندین صورت امکان‌پذیر است.

  • خرید سهام: خرید سهام یکی از روش‌های پرسود سرمایه‌گذاری در کانادا است. با توجه به بازار بزرگ کانادا، خرید سهام شرکت‌های معتبر و پرسود می‌تواند سودآور باشد.
  • خرید املاک: خرید املاک در کانادا نیز یکی از روش‌های پرسود سرمایه‌گذاری است. با توجه به رشد قابل توجه قیمت املاک در کانادا، خرید و نگهداری املاک می‌تواند سودآور باشد.
  • سرمایه‌گذاری در بخش معدن: کانادا یکی از کشورهای پرمنابع طبیعی جهان است و سرمایه‌گذاری در بخش معدن می‌تواند سودآور باشد.
  • سرمایه‌گذاری در بخش فناوری: کانادا یکی از کشورهای پیشرو در زمینه فناوری است و سرمایه‌گذاری در بخش فناوری می‌تواند سودآور باشد.
  • سرمایه‌گذاری در بخش بورس: سرمایه‌گذاری در بخش بورس نیز یکی از روش‌های پرسود سرمایه‌گذاری در کانادا است.
مزایای سرمایه‌گذاری در کانادا

نحوه سرمایه‌گذاری در کانادا

تمکن مالی برای سرمایه‌گذاری در کانادا

در رابطه با تمکن مالی برای سرمایه‌گذاری در کانادا باید بدانید که میزان تمکنی که هر شخص متقاضی در این مورد ارائه می‌دهد کاملاً بستگی به کسب و کاری دارد که می‌خواهد در کشور کانادا آن را راه اندازی کرده و فعالیت کند.

به طور کلی شما دوستان عزیزی که قصد سرمایه گذاری کردن در کشور کانادا را دارید می توانید برای اثبات کردن تمکن مالی خود از روش‌های زیر استفاده کنید.

  1. نامه از طرف بانک به همراه گردش حساب سه‌ماهه
  2. نامه تمکن مالی و گردش حساب یک‌ماهه از حساب‌های بانکی کوتاه‌مدت
  3. نامه تمکن مالی بر اساس حساب‌های بلندمدت
  4. تمکن مالی از حساب ارزی
  5. نامه تمکن مالی از طریق ارزیابی ملک

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

خبر خوب برای افرادی که می‌خواهند از طریق سرمایه‌گذاری به کشور کانادا مهاجرت کنند این است که در هر یک از روش‌های سرمایه‌گذاری که قبل‌تر به آنها اشاره کرده‌ایم شما می‌توانید با طی کردن مراحل مختلف برای اخذ اقامت دائم خود اقدام کنید.

اما، به طور کلی برای اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری باید 4 مراحله اصلی را که در ادامه به آنها اشاره شده است را پشت سر بگذارید.

راه‌اندازی یا خرید بیزینس در کانادا

در مرحله اول شما می‌توانید از طریق روش‌های زیر  در یک بیزینس کانادایی سرمایه‌گذاری کنید.

  • راه‌اندازی یک بیزینس از صفر (ویزای استارتاپ کانادا)
  • خرید بیزینس فعال در کانادا
  • خرید سهام یک بیزینس فعال (حداقل ۳۳٪)
  • خرید فرانچایز در کانادا

درخواست ویزای کار

در این مرحله بعد از راه‌اندازی یا خرید بیزینس خود در کشور کانادا از طریق برنامه ورک پرمیت یا همان ویزای کار کانادا می‌توانید درخواست خود را ارائه دهید. لازم به ذکر است که روش‌های مختلف دیگری نیز برای دریافت ویزای کاری با توجه به شرایطی که شما دارید نیز وجود دارد که این روش‌ها عبارتند از: ویزای کاری بر پایه LMIA، ویزای کار ICT، ویزای کار استارتاپ و برنامه های کارآفرینی استانی.

سفر به کانادا برای فعالیت در بیزینس

در مرحله سوم با دریافت ویزای کار و سفر کردن به این کشور برای مدت مشخصی می‌توانید در بیزینسی که راه اندازی کرده‌اید فعالیت کنید.

فراموش نکنید که مدت زمانی که برای اقامت شما در کشور کانادا در نظر گرفته شده است بسته به نوع بیزینس و ویزای کار شما متفاوت خواهد بود.

درخواست اقامت دائم کانادا

در مرحله آخر هم برای اینکه بتوانید درخواست اقامت دائم کانادا را بدهید باید بیزینس شما فعال باشد و شرایط زیر را نیز داشته باشید.

  1. بیزینسی که راه انداخته‌اید در حال فروش کالا یا خدمات به مشتریان واقعی در داخل یا خارج از کشور کانادا باشد
  2. تمام مجوزهای لازم را برای فعالیت در کشور کانادا داشته باشید
  3. آدرس بیزینس شما مشخص باشد
  4. کارمندان کانادایی در بیزینس شما مشغول به کار باشند
  5. بیزینس شما طبق بیزینس پلنی که ارائه کردید در حال پیشرفت و فعالیت باشد.
  6. بیزینس شما دارای مدیران ارشد و اجرایی باشد.

در صورتیکه شرایط عنوان شده را داشته باشید می توانید به عنوان مدیر بیزینس برای اقامت دائم خود در کشور کانادا اقدام کنید.

اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

هزینه‌ ویزای سرمایه گذاری کانادا

در رابطه با هزینه مورد نیاز برای ویزای سرمایه‌گذاری کانادا باید بگوییم بسته به روشی که از آن طریق برای سرمایه‌گذاری در این کشور اقدام کرده‌اید هزینه بررسی پرونده‌ها جهت درخواست ویزا متفاوت می‌باشد.
به عنوان مثال باید بگوییم که هزینه درخواست ویزای کار در برنامه سرمایه‌گذاری کانادا با توجه به نوع درخواست مثلاً: ورک پرمیت نفر اصلی و همسر ۲۵۵ دلار کانادا و ویزای بازدید فرزندان ۱۰۰ دلار کانادا می‌باشد.
اما، در صورتی که شما درخواست اقامت دائم در برنامه سرمایه‌گذاری کانادا را داده باشید هزینه‌ها بدین صورت است که برای اقامت دائم شخص متقاضی اصلی باید ۲۱۴۰ دلار کانادا، برای اقامت دائم همسر ۱۳۶۵ دلار و برای اقامت دائم هر یک از فرزندان ۲۳۰ دلار نیز پرداخت شود.

توصیه‌های سرمایه‌گذاران خارجی در کشور کانادا

  • قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری در کانادا، بهتر است با شرایط اقتصادی، قوانین کسب و کار، نظام مالیاتی و … این کشور آشنا شوید.
  • تحقیق و بررسی بازار را انجام دهید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.
  • همکاری با مشاوران معتبر و متخصص در زمینه سرمایه‌گذاری در کانادا، به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرید.
  • توجه به اقتصاد و سیاست‌های کشور، به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سرمایه‌گذاری در کانادا بگیرید.
  • باید خطرات سرمایه‌گذاری را ارزیابی کنید و تصمیمات خود را بر اساس این ارزیابی‌ها بگیرید.
اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا

هزینه‌ ویزای سرمایه گذاری کانادا

در نهایت

به عنوان حُسن ختام یادآور می شویم، چنانچه تمکن مالی برای سرمایه‌گذاری در کانادا را دارا می باشید قبل از هر اقدامی تصمیم بگیرید که از میان انواع ویزاي سرمایه گذاري کانادا کدام یک را می خواهید انتخاب کنید فراموش نکنید انتخاب روش سرمایه‌گذاری بستگی به شرایط شخصی شما دارد.

بعد تصمیم گیری نهایی، مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید و همه آنها را ترجمه رسمی کنید. در نهایت برای درخواست خود آنها را به اداره مهاجرت کشور کانادا ارسال کنید.

سوالات مربوط به تمکن مالی برای سرمایه‌گذاری در کانادا

  1. سرمایه گذاری در کانادا چه مزیت هایی دارد؟
    پایداری اقتصادی، محیط کسب و کار منناسب، دسترسی به بازار‌های جهانی و پتانسیل بالا در منابع طبیعی مانند: نفت، گاز، طلا، نقره و…
  2. هزینه ویزای سرمایه گذاری کانادا چقدر است؟
    بسته به روشی که برای سرمایه گذاری در کانادا انتخاب می‌کنید، هزینه بررسی پرونده‌ها برای درخواست ویزای سرمایه گذاری متفاوت است.
  3. از طریق چه برنامه هایی می توان برای سرمایه گذاری در کانادا اقدام کرد؟
    سرمایه گذاری از طریق برنامه های کارآفرینی، سرمایه گذاری از طریق برنامه انتقال درون شرکتی یا ثبت شرکت، سرمایه گذاری از طریق خوداشتغالی، سرمایه گذاری از طریق استارتاپ و…

ارسال دیدگاه

15 − شش =