ویزای مولتی چیست؟

تفاوت ویزای مولتی با توریستی کانادا

اگر تصمیم داشته اید که به کشور کانادا مهاجرت کنید بدون شک با ویزای توریستی، […]

اگر تصمیم داشته اید که به کشور کانادا مهاجرت کنید بدون شک با ویزای توریستی، ویزای مولتی، ویزای کاری و دیگر ویزاهایی که توسط این کشور برای مهاجرت صادر می شود روبرو شده اید و برایتان جای سوال بوده است که دریافت کدامیک از این ویزاها در سریعتر انجام شدن روند مهاجرتی شما تاثیر خواهد داشت؟ با توجه به این مسئله که در طی چند سال گذشته تعداد متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند افزایش چشمگیری داشته است و بیشتر آنها در پی دریافت ویزای مولتی توریستی و یا مولتیپل و سفر به این کشور پیشرفته، چند ملیتی و چند فرهنگی هستند، تصمیم گرفته ایم تا در این مطلب شما را با تفاوت ویزای مولتی با توریستی کانادا آشنا کرده و درباره آنها برایتان صحبت کنیم.

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا برای افرادی است که قصد سفر به کانادا برای گردشگری، بازدید از خانواده و دوستان، یا شرکت در رویدادها و کنفرانس‌ها را دارند.

این نوع ویزا به صورت موقت است و معمولاً به مدت شش ماه صادر می‌شود. در صورت نیاز، ممکن است با درخواست تمدید، این مدت برای شش ماه دیگر تمدید شود.

برای درخواست ویزای توریستی کانادا، شما باید فرم درخواست را پر کنید، مدارک مورد نیاز را ارائه دهید و هزینه‌های مربوط به ویزا را پرداخت کنید.

درخواست ویزای توریستی کانادا ممکن است شامل مصاحبه با کارشناس ویزای کانادا در سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور شما باشد.

شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

شرایط و محدودیت‌های ویزای توریستی کانادا

برخی از شرایط و محدودیت‌های ویزای توریستی کانادا عبارتند از:

  • دارای پاسپورت معتبر باشید.
  • باید به نحو قانونی برای بازگشت به کشور خود تضمین شده باشید.
  • برای ورود به کانادا اطلاعات و مدارک لازم، از جمله بلیط هواپیما، برنامه سفر و اثبات اینکه شما قادر به
  • تأمین هزینه‌های سفر لازم و ضروری می باشد.
  • شما نباید دارای سوابق جنایی باشید.
  • نباید به عنوان مهاجر غیرقانونی وارد کانادا شده باشید.
  • شما نباید به عنوان یک خطر امنیتی برای کانادا تلقی شوید.

ویزای مولتی کانادا

اما، د ررابطه با ویزای مولتی کشور کانادا باید بگوییم که می توان آن را نوعی اقامت موقا به شمار آورد. افرادی که این ویزا را دریافت می کنند این امکان را دارند که بعد از هربار ورودشان به خاک کانادا 6 ماه در این کشور اقامت کنند.

زمانیکه ویزای مولتی کانادا به صورت مالتیپل صادر شود شما می توانید تا زمانیکه ویزایتان اعتبار دارد به دفعات به کشور کانادا وارد و از آن خارج شود.

از آنجایی که پاسپورت ایران 5 سال دارای اعتبار می باشد حداکثر اعتبار ویزای مولتی کانادا برای شهروندان ایرانی 5 ساله خواهد بود. این در حالی است که خود ویزای کانادا حداکثر 10 سال اعتبار دارد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا

مزایای ویزای مولتی کشور کانادا

این نوع از ویزای کانادا که طرفدارن خاص خود را دارد همچون سایر ویزاها دارای یک سری مزیت ها می باشد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره کرده ایم.

  1. دفعات متعدد ورود به کانادا بدون محدودیت
  2. ایجاد سابقه سفر قوی برای دریافت سایر ویزاهای معتبر نظیر ویزای شنگن
  3. امکان شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت تا حداکثر۶ماه
  4. هزینه کم درخواست ویزا در قیاس با کشوری نظیر آمریکا
  5. ورود به کانادا از طریق کلیه مرزها و در زمان های مختلف
  6. امکان اقامت ۶ ماهه برای هر بار ورود به خاک کانادا

تفاوت‌های ویزای توریستی و مولتی کانادا

حال که با ویزای توریستی و مولتی کانادا آشنا شدید و متوجه شدید که ویزای توریستی چه شرایط و محدودیتی هایی دارد و ویزای مولتی چه مزیت هایی، بد نیست کمی هم در رابطه با تفاوت میان این دو ویزا بدانید.

در کلی ترین حالت ممکن باید بگوییم که این دو ویزای تفاوت چندان زیادی با هم ندارد و شاید تنها تفاوت میان آنها این باشد که با دریافت ویزای مولتی دیگر نیاز به تمدید ویزای خود همچون ویزای توریستی نخواهید داشت و تا مدت زمانیکه پاسپورت شم اعتبار داشته باشد می توانید از این ویزا استفاده کنید.

افرادی که دارای ویزای مولتی کانادا هستند بعد از هر بار ورود این امکان را دارند که 6 ماه در کانادا زندگی کنند. به جزء این موارد باید بگوییم که ویزای توریستی و مولتی کانادا تفاوت دیگری با هم ندارند.

این مهم را نیز به خاطر داشته باشید اگر با ویزای مولتی وارد خاک کانادا شوید این امکان را خواهید داشت تا هر یک از اهدافی که می خواهید مانند: گردشگری، دید و بازدید، شرکت در کنفرانس ها و همایش ها و …بپردازید.

با ویزای مولتی کانادا میتوان در این کشور کار کرد؟

شاید برای خیلی از شما دوستانی که تصمیم به دریافت ویزای مولتی کانادا دارید این سوال پیش آمده باشد که آیا با دریافت این ویزا می توان در کشور کانادا مشغول به کار شد یا خیر؟!

خب، در پاسخ به پرسش شما دوستان عزیز باید بگوییم که، در صورتیکه ویزای مولتی شما از نوع توریستی باشد امکان کار به صورت پاره وقت و یا حتی تمام وقت را در کشور کانادا نخواهید داشت. اما اگر تصمیم به مهاجرت کاری به این کشور دارید می توانید از طریق دریافت ویزای ict کانادا، درخواست اسکیل ورکر کانادا و راه های مختلف بسیار دیگری که در مقالات بعدی درباره آنها صحبت خواهیم کرد به کانادا مهاجرت کنید.

 ویزای مولتی کشور کانادا

مزایای ویزای مولتی کشور کانادا

در نهایت

ویزای توریستی کانادا و ویزای مولتی کانادا دو نوع ویزای مختلف هستند که برای اهداف مختلف صادر می‌شوند. این دو نوع ویزا در برخی جنبه‌ها شباهت دارند، اما در برخی جنبه‌ها تفاوت‌هایی میان آن دو وجود دارد از مهمترین موارد که می توان به عنوان تفاوت ویزای مولتی و توریستی کانادا به آن اشاره کرد مسئله اعتبار این دو ویزا می باشد. دارندگان ویزای مولتی کانادا این امکان را دارند که علاه بر اینکه بعد از هر بار ورود این امکان را دارند که 6 ماه در کانادا زندگی کنند برای تمدید ویزا مشکلی خواهند داشت و تا زمانیکه پاسپورت آنها اعتبار داشته باشد می توانند از این ویزا برای رفت و آمد به کشور کانادا استفاده کنند.

سوالات مربوط به تفاوت ویزای مولتی با توریستی کانادا

  1. هزینه ویزای مولتی کانادا چقدر است؟
    هزینه درخواست ویزا ۱۰۰ دلار کانادا و هزینه انگشت‌نگاری ۸۵ دلار است.
  2. ویزای مولتی با توریستی کانادا چه تفاوتی دارد؟
    قتی با ویزای مولتی وارد خاک کانادا شوید، این امکان را خواهید داشت تا به همه ی اهداف خود از جمله گردشگری، دید و بازدید، شرکت در کنفرانس ها و همایش ها و … رسیدگی نمایید.
  3. متداول ترین نوع ویزای کانادا کدام ویزا است؟
    در حال حاضر متداول ترین نوع ویزای کانادا، ویزای ویزیتور و یا همان ویزای توریستی کانادا است.

ارسال دیدگاه

سه × 5 =