اقامت دائم کانادا

تفاوت اقامت دائم و شهروندی کانادا

برای خیلی از دوستانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند و می‌خواهند از […]

برای خیلی از دوستانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند و می‌خواهند از طریق دریافت ویزای ict کانادا این کار را انجام دهند سوالی پیش می‌آید که تفاوت اقامت دائم با شهروندی کانادا در چیست؟ از آنجایی که مهاجران بسیاری این دو مورد را با هم اشتباه می‌گیرند در این مقاله می‌خواهیم اطلاعاتی در رابطه با شهروندی کانادا و اقامت دائم این کشور در اختیارتان قرار دهیم.

این مهم را به خاطر داشته باشید که بدون شناخت از مسئله شهروندی و اقامت کار سختی را در زمینه مهاجرتی خود در پیش خواهید داشت.

منظور از شهروندی کانادا چیست؟

به طور کلی می‌توان عنوان کرد که با کسب شهروندی کانادا شما امکان دریافت پاسپورت این کشور را نیز خواهید داشت پاسپورت کانادا از معتبرترین پاسپورت‌های موجود در جهان است و به همین خاطر است که افراد زیادی متقاضی کسب شهروندی این کشور و دریافت پاسپورت کانادا می‌باشند.

کسانی که شهروندی کانادا را دارند از نظر حقوقی شبیه به افرادی هستند که در این کشور به دنیا آمده و زندگی می‌کنند یعنی اینکه این افراد بدون هیچ مشکل خاصی می‌توانند در کانادا در انتخابات مختلف شرکت کرده و رای خود را به صندوق بیندازند.

علاوه بر آن زمانیکه شما شهروندی کانادا را به دست می‌آورید هیچ محدودیت خاصی در این زمینه نخواهید داشت. برای اینکه بتوانید شهروندی کانادا را به دست آورید باید ۳ الی ۵ سال اخیر را در کانادا زندگی کرده باشید.

شرایط شهروندی کانادا

منظور از شهروندی کانادا چیست؟

مزایای کسب شهروندی کشور کانادا

تمامی روش های مهاجرتی به کشور کانادا هر یک در جایگاه خود مزیت ها و محدودیت هایی دارند که نباید از آنها غافل شد. همانطور که در پاراگراف قبل هم اشاره کردیم برای اینکه بتوانید شهروندی این کشور را بدست آورید باید حداقل 3 الی 5 سال را به صورت متوالی در این کشور زندگی کرده باشید.

از جمله مزیت های کسب شهروندی کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • حق قانونی برای زندگی، کار، و رأی‌گیری در انتخابات فدرال
  • حق بهره‌مندی از تمام حقوق و مزایای شهروندی کانادا
  • حق بهره‌مندی از پاسپورت کانادا و حق سفر به بیش از 180 کشور بدون نیاز به ویزا
  • حق بهره‌مندی از حمایت مالی از سوی دولت کانادا، مانند برنامه‌های تأمین مسکن و برنامه‌های کمک مالی

محدودیت های کسب شهروندی کانادا

  • ممکن است در برخی کشورها مشکلات ویزایی داشته باشند
  • ممکن است برخی از اقتصادی‌ها و سازمان‌های بین المللی در موارد خاص، نیاز به تأیید شهروندی داشته باشند
کسب شهروندی کشور کانادا

مزایای کسب شهروندی کشور کانادا

اقامت دائم کانادا

حال که متوجه شدیم چگونه می‌توانیم شهروندی کانادا را به دست آورید و اینکه دارای چه مزایا و محدودیت‌هایی می‌باشد لازم است که به اقامت این کشور هم اشاره‌ای داشته باشیم.

با در اختیار داشتن اقامت کشور کانادا بدون هیچ محدودیتی و مشکل خاصی در این کشور می‌توانید فعالیت‌هایی همچون تحصیل، کار و تجارت را انجام دهید.

اما نکته مهم این است که از نظر مکانی محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد و شما می‌توانید در هر بخشی از کشور کانادا به فعالیت مورد نظر خود ادامه دهید.

از جمله اصلی‌ترین تفاوت‌های میان اقامت دائم و شهروندی کانادا همین مسئله ۳ الی ۵ سال اقامت در کاناداست که به واسطه آن می‌توانید شهروندی کانادا را به دست آورید.

اقامت در کانادا در واقع یک نوع پیش نیاز برای دریافت شهروندی است پس می‌توان اینگونه عنوان کرد که زمانیکه اقامت کانادا را به دست نیاورید نمی‌توانید شهروندی کانادا را نیز کسب کنید.

راه‌های دریافت اقامت کشور کانادا

از جمله اصلی‌ترین روش‌های اقامت کشور کانادا شامل اقامت به کمک سرمایه‌گذاری، اقامت از طریق ازدواج با یک تبعه کانادایی، تولد فرزند در خاک کانادا و غیره می‌باشد.

لازم به ذکر است که هر یک از موارد عنوان شده پیچیدگی‌های حقوقی خاص خود را دارند که نمی‌توانید از آنها به سادگی عبور کنید بنابراین، اگر قصد اقامت در کشور کانادا را دارید حتماً با افراد با تجربه همچون وکلای مهاجرتی مشورت کرده و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه به دست آورد.

شرایط دریافت اقامت دائم کانادا

اقامت دائم کانادا

مزایای اقامت در کشور کانادا

اقامت دائم کانادا به معنای حق قانونی برای زندگی و کار در کانادا است. افراد با اقامت دائم، مجوز کار و سکونت دائمی در کانادا را دریافت می‌کنند.

با این حال، افراد با اقامت دائم هنوز شهروند کانادا نیستند و نمی‌توانند حقوق و مزایای شهروندی را داشته باشند. برخی از مزایا و محدودیت‌های اقامت دائم کانادا عبارتند از:

  1.  حق قانونی برای کار و زندگی در کانادا
  2.  حق دسترسی به خدمات سلامت، تحصیل، و اشتغال در کانادا
  3. حق بهره‌مندی از حمایت مالی از سوی دولت کانادا، مانند برنامه‌های کمک مالی و برنامه‌های تأمین مسکن
  4.  حق بهره‌مندی از تأخیر در پرداخت مالیات برای دارایی‌های خارج از کانادا
  5. دریافت خدمات رایگان درمانی
  6.  امکان آموزش بدون پرداخت هزینه‌‌های مختلف برای کودکان

محدودیت های اقامت دائم کانادا

  1.  نمی‌توانند به عنوان رئیس جمهور یا عضو پارلمان کانادا انتخاب شوند
  2. نمی‌توانند به عنوان نماینده دولت کانادا در سفارتخانه‌ها و سازمان‌های بین المللی فعالیت کنند
  3.  نمی‌توانند به رأی‌گیری در انتخابات فدرال شرکت کنند
  4.  نمی‌توانند دفاع از کانادا در نیروهای مسلح کانادا بر عهده بگیرند

تفاوت اقامت دائم و شهروندی کانادا

با توجه به اینکه اقامت دائم مینه‌ای برای کسب شهروندی کانادا است می‌توان به این نتیجه رسید که یکی از مهم‌ترین نقاط تمایز و تفاوت اقامت دائم شهروندی کانادا عدم ارائه پاسپورت کانادایی به افراد دارای اقامت دائم است.

از آنجایی که کسب شهروندی در کشور کانادا مستلزم داشتن اقامت دائم به مدت ۳ الی ۵ سال می‌باشد می‌توان انتظار داشت که شهروندان از کلیه مزایای مربوط به اقامت دائم بهره‌مند شوند.

مزیت‌هایی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم در زمان کسب شهروندی کانادا نیز به آنها تعلق خواهد گرفت.

دریافت اقامت کشور کانادا

راه‌های دریافت اقامت کشور کانادا

در نهایت

در این مطلب دریافتیم که اصلیترین تفاوت اقامت دائم و شهروندی کانادا پاسپورت این کشور می باشد و عدم ارائه پاسپورت کانادایی به افراد دارای اقامت دائم این کشور امکان پذیر نیست. به طور کلی با توجه به موارد گفته شده می‌توان بیان کرد که مزایای کلی شهروندی نسبت به اقامت دائم بسیار بیشتر است.

سوالات مربوط به تفاوت اقامت دائم و شهروندی کانادا

  1. مزایای کسب شهروندی کشور کانادا چیست؟
    حق قانونی برای زندگی، کار، و رأی‌گیری در انتخابات فدرال، حق بهره‌مندی از تمام حقوق و مزایای شهروندی کانادا، حق بهره‌مندی از پاسپورت کانادا و حق سفر به بیش از 180 کشور بدون نیاز به ویزا و حق بهره‌مندی از حمایت مالی از سوی دولت کانادا، مانند برنامه‌های تأمین مسکن و برنامه‌های کمک مالی.
  2. اقامت دائم کانادا چه محدودیت هایی دارد؟
    نمی‌توانند به عنوان رئیس جمهور یا عضو پارلمان کانادا انتخاب شوند، نمی‌توانند به عنوان نماینده دولت کانادا در سفارتخانه‌ها و سازمان‌های بین المللی فعالیت کنند،  نمی‌توانند به رأی‌گیری در انتخابات فدرال شرکت کنند و نمی‌توانند دفاع از کانادا در نیروهای مسلح کانادا بر عهده بگیرند
  3. اصلی ترین تفاوت اقامت دائم کانادا با شهروندی چیست؟
    یکی از مهم‌ترین نقاط تمایز و تفاوت اقامت دائم شهروندی کانادا عدم ارائه پاسپورت کانادایی به افراد دارای اقامت دائم است.

ارسال دیدگاه

پنج × 2 =