شرایط تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس

تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس

از میان تعداد بی‌شمار رشته‌های تحصیلی، رشته‌های مهندسی طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارند […]

از میان تعداد بی‌شمار رشته‌های تحصیلی، رشته‌های مهندسی طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارند از این رو بسیاری از متقاضیان بین‌المللی برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس این رشته تحصیلی را انتخاب می‌کنند. از مهم‌ترین دلایل مهاجرت تحصیلی به این کشور در سال‌های اخیر شرایط و امکانات سطح بالای آموزشی در دانشگاه‌های برتر کشور انگلیس است. در مقاله امروز می‌خواهیم به شرایط تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس پرداخته و برایتان بگوییم که برای تحصیل در این رشته تحصیلی به چه مدارکی نیاز دارید.

شرایط تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس

مهمترین مسئله برای انتخاب دانشگاه و اخذ پذیرش اطلاع از شرایط تحصیلی رشته مهندسی در دانشگاه‌های کشور انگلستان می‌باشد. خوشبختانه در مراکز آموزش عالی انگلستان امکان تحصیل این رشته در مقاطع مختلف برای متقاضیان وجود دارد.

دوره های تحصیل در مقطع کارشناسی رشته‌های مهندسی3 سال، مقطع کارشناسی ارشد یک سال و دکترا حدود ۳ سال خواهد بود.

دقت داشته باشید که تنوع آموزش‌ها در رشته‌های فنی مهندسی دانشگاه‌های انگلیس بسیار زیاد می‌باشد بنابراین شما قبل از هر اقدامی جهت مهاجرت و دریافت ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی باید به خوبی نسبت به شرایط دانشگاهی که تصمیم دارید آن را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنید اطلاعات داشته باشید.

تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس

شرایط تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس

انواع رشته‌های مهندسی در انگلیس

حتماً می‌دانید که رشته مهندسی از جمله رشته‌های فرار است که شاخه‌های متنوع زیادی دارد که از میان شاخه های متنوع آن با توجه به سلایق و علایق شخصی خود می‌توانند یکی از انواع گرایش‌های این رشته تحصیلی را انتخاب کنید.

از میان شاخه‌های وسیع رشته تحصیلی مهندسی در انگلیس پرطرفدارترین آنها رشته‌های زیر می‌باشند که می‌توانید برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس هر کدام را که علاقمند می‌باشید انتخاب کرده و تقاضای خود را به دانشگاه مربوطه جهت پذیرش ارسال کنید.

  1. مهندسی مکانیک
  2. مهندسی برق
  3. مهندسی کامپیوتر
  4. مهندسی شیمی
  5. مهندسی عمران

مدارک موردنیاز تحصیل مهندسی در انگلیس

برای پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر ارائه یک سری مدارک خاص لازم و ضروری می‌باشد که این مسئله برای تحصیل رشته های مهندسی در انگلیس هم کاملا صدق می کند.

اما، یک سری مدارک هستند که برای تمام متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس عمومیت دارند این مدارک شامل موارد زیر می‌شوند.

  • ارائه نامه پذیرش و اپلای تحصیلی انگلیس به سفارت این کشور
  • ارائه پاسپورت فرد متقاضی با اعتبار کافی
  • ارائه مدارک هویتی همچون شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه مدارک تحصیلی فرد متقاضی به همراه ریزنمرات ترجمه شده آن
  • ارائه نامه تمکن مالی فرد متقاضی
  • گواهی سلامت فرد متقاضی
  • مدارک عدم سوءپیشینه کیفری
تحصیل مهندسی در انگلیس

مدارک موردنیاز تحصیل مهندسی در انگلیس

هزینه تحصیل رشته‌های مهندسی در England

تا به اینجای کار متوجه شدیم که کدام یک از گرایش‌های رشته مهندسی جز پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در دانشگاه‌های انگلیس می‌باشند و اینکه برای تحصیل در رشته‌های مهندسی دانشگاه‌های انگلیس نیاز به ارائه چه مدارکی است.

از تمام این‌ها مهم‌تر قبل از هر اقدامی برای مهاجرت تحصیلی باید در رابطه با هزینه تحصیلی رشته‌های مهندسی یا غیر مهندسی در دانشگاه‌های انگلیس اطلاعات لازم را به دست آورید.

با توجه به اینکه یکی از موضوعات مهم در بحث مهاجرت تحصیلی مسئله هزینه تحصیلی و زندگی در مدت زمان تحصیل در کشور مقصد می‌باشد در این بخش می‌خواهیم کمی در رابطه با هزینه تحصیلی انگلیس برایتان بگوییم.

شما به عنوان دانشجوی متقضی تحصیل در دانشگاه های انگلیس باید بدانید که، با توجه به رشته‌های فنی مهندسی در انگلیس و دانشگاهی که در آنجا برای تحصیل پذیرش شده‌اید و همچنین مقطع تحصیلی( کارشناسی، کارناسی ارشد و دکترا) هزینه‌ای که باید بابت تحصیل پرداخت کنید متغیر خواهد بود.

مثلاً دانشجویانی که در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند مبلغی بالغ بر ۲۰ هزار پوند به صورت سالانه باید برای تحصیل خود بپردازند و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هم بین ۱۴ تا ۲۸ هزار پوند در سال می‌باشد.

با این حساب طبق اطلاعاتی که عنوان شد حتماً نیاز است که قبل از مهاجرت خود نسبت به هزینه تحصیل و زندگی در کشور انگلستان اطلاعات لازم را کسب کنید یا در این مورد با افراد و مشاوران مهاجرتی معتبر و با تجربه مشورت کنید.

لیست بهترین دانشگاه انگلیس برای تحصیل در رشته‌های مهندسی

کشور انگلستان با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارد از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی برخوردار است که در بیشتر مقاطع تحصیلی تکمیل آموزش‌های لازم را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

بنابراین برای اینکه پذیرش شما در دانشگاه‌های این کشور آسان شود داشتن رزومه تحصیلی سطح بالا و داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر به شما کمک زیادی خواهد کرد و شانس شما را برای پذیرش دانشگاه‌های انگلیس افزایش می‌دهد.

اگر علاقمند به تحصیل در رشته‌های مهندسی دانشگاه‌های انگلیس هستید می‌توانید با توجه به شرایط و مدارک خود یکی از دانشگاه‌های زیر را انتخاب کنید.

  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه کمبریج
  • کالج امپریال لندن
  • دانشگاه کالج لندن
  • دانشگاه منچستر
مهاجرت تحصیلی به انگلیس

هزینه تحصیل رشته‌های مهندسی در England

در نهایت

هر ساله افراد زیادی هستند که به قصد تحصیل به کشورهای برتر دنیا که دارای شرایط تحصیلی ایده‌آلی هستند مهاجرت می کنند که از میان این کشورهای برتر، انگلستان گزینه بسیار مناسبی است. از میان رشته های تحصیلی که تعداد آنها بسیار زیاد است، رشته مهندسی جزء رشته های تحصیلی است که طرفداران بسیار زیادی دارد.

تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس با توجه‌ به استقبال مراکز و مؤسسات آموزش عالی این کشور برای متقاضیان بین‌الملل بسیار مفید است. از این رو اگر تصمیم به تحصیل در این رشته تحصیلی را دارید قبل از انجام اقدامات لازم برای مهاجرت درباره دانشگاه هایی که امکان تحصیل این رشته تحصیلی را برای دانشجویان متقاضی فراهم آورده است اطلاعات لازم و کافی را بدست آورید و در صورتیکه شرایط دانشگاه با شرایط شما هماهنگی لازم را داشت از میان برترین دانشگاه ها که اسامی آنها در این مطلب آورده شده است دانشگاه مورد نظرتان را انتخاب کرده و مدارک مورد نیاز را برای پذیرش و تحصیل ارائه دهید.

از همه مهمتر، حتما در رابطه با هزینه تحصیلی این رشته اطلاعات لازم را بدست آورید و با مشاوران مهاجرتی معتبر در این مورد مشورت کنید.

سوالات مربوط به تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس

  1. بهترین دانشگاه انگلیس برای تحصیل در رشته‌های مهندسی کدامند؟
    دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج، کالج امپریال لندن، دانشگاه کالج لندن و دانشگاه منچستر
  2. هزینه تحصیل رشته‌های مهندسی در England چقدر است؟
    هزینه‌های تحصیل رشته‌های مهندسی در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد نیز بین ۱۴ تا ۲۸ هزار پوند در سال و برای مقطع تحصیلی کارشناسی سالاه ۲۰ هزار پوند.
  3.  رشته‌های پرطرفدار فنی مهندسی در کشور انگلیس کدامند؟
    مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی شیمی و مهندسی عمران

ارسال دیدگاه

8 − 6 =