شرایط تحصیل رایگان در انگلیس

تحصیل رایگان در انگلیس

وجود طیف گسترده‌ای از موسسات عالی و دانشگاه‌های برجسته در کشور انگلستان باعث شده تا […]

وجود طیف گسترده‌ای از موسسات عالی و دانشگاه‌های برجسته در کشور انگلستان باعث شده تا این کشور هر ساله میزبان دانشجویان بین‌المللی زیادی باشد جذب دانشجویان شایسته که دارای پتانسیل بالای تحصیلی می‌باشند هدف بیشتر دانشگاه‌های این کشور برای بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیل رایگان در انگلیس است که به دانشجویان اختصاص داده می‌شود.

چنانچه متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه انگلیس هستید باید بدانید که چه بورسیه‌هایی به دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های این کشور اختصاص داده می‌شود.

آشنایی با بورسیه‌های تحصیلی انگلیس

بورسیه تحصیلی در واقع کمک هزینه‌ای است که برای حمایت مالی از برخی دانشجویان در طول دوره تحصیلی به آنها اعطا می‌شود. در واقع این بورسیه‌ها طیف متفاوتی از هزینه‌های تحصیل تا هزینه زندگی دانشجویی را پوشش می‌دهند و می‌توانند به دلایل مختلفی به دانشجو اعطا شود.

میزان پوشش هزینه‌های بورسیه‌ای با یکدیگر متفاوت است برخی تنها بخشی از هزینه شهریه دانشگاه را پوشش می‌دهد و برخی کل شهریه را و بهترین نوع آنها بورسه‌ای است که تمام هزینه‌های تحصیل در دانشگاه و هزینه زندگی را تامین می‌کند.

آشنایی بورسیه‌های تحصیلی انگلیس

بورسیه‌های تحصیلی انگلیس

مهمترین بورسیه تحصیلی انگلیس

قبل‌تر به این موضوع اشاره کردیم که بورسیه‌های گسترده توسط سازمان‌های مختلف به دانشجویان بین‌المللی توسط بخش‌های دولتی، آکادمیک با توجه به نیاز مالی و شخصی و موارد بسیار دیگری ارائه می‌شود.

از میان انواع بورسیه‌های تحصیلی انگلیس یکی از مهم‌ترین معتبرترین و رقابت‌ترین‌ها بورسیه های Chevening است که توسط دولت انگلیس به دانشجویان بین‌المللی بیش از ۱۰۰ کشور اختصاص داده می شود.

این بورسیه که در مقطع ارشد و دکترا به دانشجویان داده می‌شود با بودجه کامل است اما برای دریافت این بورسه تحصیلی باید از سوابق علمی برجسته‌ای برخوردار باشید.

شرایط تحصیل رایگان در انگلیس

دانشجویی که بخواهد با اخذ ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی، برای دریافت بورسیه تحصیلی در انگلیس درخواست دهد نیاز به برآورده کردن یک سری از شروط اصلی دارد که شرایط دانشگاه‌های انگلیس مختلف است یا هر بورسه‌ای با یکدیگر متفاوت می‌باشد و دارای فاکتورهای متغیر است. اما به طور کلی معیارهای اصلی و پیش نیازهای رایج همگی آنها یکسان است که به شرح زیر می‌باشد.

  • سوابق تحصیلی
  • مهارت زبان انگلیسی
  • فعالیت های پژوهشی و علمی
تحصیل رایگان در انگلیس

شرایط تحصیل رایگان در انگلیس

سوابق تحصیلی

اولین شرط و معیار برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس سوابق تحصیلی است. شما به عنوان فرد متقاضی باید دارای ریز نمرات و معدل بالا در دوره‌های پیشین تحصیل خود باشد.درست است که بسیاری از دانشگاه‌های انگلیس نمرات متوسط رو به بالا را قبول دارند اما برای اینکه بتوانید از بورسیه تحصیلی انگلیس استفاده کنید هرچه نمرات بالاتری داشته باشید شانس قبولی شما بیشتر خواهد بود.

مهارت زبان انگلیسی

معیار و نکته مهم بعدی برای تحصیل رایگان انگلیس و دریافت بورسیه تحصیلی، مهارت زبان انگلیسی است. برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی نیاز به مدرک زبان انگلیسی دارید که حداقل نمره آن باید شش و نیم باشد اگر بدون مدرک آیلتس قرار باشد برای بورسیه تحصیلی انگلیس اقدام کنید باید معادل این نمره را در آزمون‌های مشابه به دست آورید.

فعالیت های پژوهشی و علمی

سومین مورد و آخرین مورد از معیارها و شرایط تحصیل رایگان در انگلیس فعالیت‌های پژوهشی و علمی است. با داشتن فعالیت‌های فوق برنامه همچون سابقه کاری در زمینه تحصیلی و تحقیقات پژوهش علمی می‌توانید نسبت به سایر متقاضیان برجسته باشید و این مسئله در کسب بورسیه تحصیلی انگلستان به شما کمک زیادی می‌کند.

شانس دریافت بورسیه تحصیلی

با توجه به اطلاعاتی که تا به اینجای کار در رابطه با تحصیل رایگان در انگلیس در اختیارتان قرار دادیم نیاز است تا بگوییم که شانس دریافت بورسیه تحصیل در انگلستان برای هر دانشجو چه میزان است.

خوشبختانه، کشور انگلستان اهمیت زیادی به تحصیل می دهد و به خصوص برآورده کردن شرایط لازم برای بسیاری از دانشجویان خارجی برجسته که توانایی شرایط مالی برای تحصیل در این کشور را ندارند از اهمیت بالایی برخوردار است به همین خاطر بیش از ۱۵۰۰ نوع از انواع بورسیه برای دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا  و فوق دکترا را ارائه می‌دهد.

با تمام این اوصاف بد نیست بدانید که رقابت بر سر اخذ بورسیه تحصیلی در دوره‌های کارشناسی بسیار بالاست و تعداد متقاضیان دوره ارشد و دکترا و شانس دریافت به نسبت بالاتر می باشد.

دریافت بورسیه و تحصیل رایگان در انگلیس رویا نیست و شما در صورتی که بتوانید روی سوابق تحصیل خود کار کرده و مهارت‌های زبان خود را گسترش دهید به کمک موسسات معتبر و با سابقه می‌توانید این بورسیه را به دست آورید.

معرفی دانشگاه های رایگان انگلیس برای تحصیل

لیست دانشگاه های معتبر این کشور که برای تحصیل رایگان به شرح زیر می باشند.

  1. دانشگاه آکسفورد
  2. دانشگاه کمبریج
  3. امپریال کالج لندن
  4. دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن
  5. دانشگاه ادینبورگ
  6. دانشگاه منچستر
  7. دانشگاه گلاسکو
  8. دانشگاه بیرمنگام
  9. دانشگاه شفیلد
  10. دانشگاه یورک
معرفی دانشگاه های رایگان انگلیس برای تحصیل

دانشگاه های رایگان انگلیس برای تحصیل

در نهایت اینکه

کشور انگلستان از جمله کشورهای قاره اروپا است که از نظر تحصیلی و سطح آموزشی با کشورهای آمریکایی در حال رقابت است. از این رو تحصیل رایگان در انگلیس نه تنها برای شهروندان و افراد تبعه این کشور امکان‌پذیر است بلکه دانشجویان بین‌المللی بسیاری از سراسر دنیا متقاضی می‌باشند.

خوشبختانه انگلستان بستر مناسبی را برای شرایط تحصیلی رایگان در انگلستان برای داوطلبان بین‌المللی فراهم کرده است که مهمترین بستر آماده شده برای تحصیل رایگان ارائه انواع بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع تحصیلی مختلف است.

در این مقاله سعی کرده‌ایم به اختصار آنچه در رابطه با شرایط تحصیل رایگان در انگلیس نیاز است بدانید را در اختیارتان قرار دهیم تا با دید بازتری برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور تصمیم گیری کنید.

چنانچه متقاضی تحصیل در انگلستان هستید جهت مشورت و راهنمایی می‌توانید با مشاوره و کارشناسان مهاجرتی موسسه مهاجرتی visa2go در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به تحصیل رایگان در انگلیس

  1.  مدارک لازم برای تحصیل رایگان در انگلیس کدامند؟
    فرم درخواست، گذرنامه دارای اعتبار، عکس پاسپورتی، نامه ای دال بر پذیرش شما در دانشگاه، اعلام محل زندگی و سکونت شما در انگلستان، ارائه مدرک زبان مختص با مقطع خود و پرداخت هزینه جهت بررسی ویزای تحصیلی شما
  2. دسته بندی بورسیه تحصیلی انگلستان چگونه است؟
    بورسیه تحصیلی بخشی از هزینه ها را پوشش داده و حالت کمک هزینه دارد، بورسیه تحصیلی، هزینه تحصیل را شامل می شود و دانشجو به صورت رایگان تحصیل می کند و بورسیه تحصیلی تمام هزینه ها را اعم از مسکن و خورد و خوراک و پوشاک شامل می شود.
  3. مهم ترین بورسیه تحصیلی انگلیس چیست و به چه مقطع تحصیلی اختصاص دارد؟
    بورسیه های Chevening که در مقاطع ارشد و دکترا با بودجه کامل به دانشجویان داده می شود.

ارسال دیدگاه

چهارده + یک =