ویزای ICT

تبدیل ویزای ICT به اقامت دائم کانادا

یکی از راه هایی که برای مهاجرت به کشور کانادا این روزها بسیار محبوبیت پیدا […]

یکی از راه هایی که برای مهاجرت به کشور کانادا این روزها بسیار محبوبیت پیدا کرده است، مهاجرت از طریق ویزای ICT کانادا است. این ویزا که در حقیقت یک ویزای کاری موقت می باشد روشی مهاجرتی است که زیر مجموعه گروه برنامه جابجایی بین المللی IMP قرار دارد. افرادی که قصد دریافت این ویزای کانادایی را دارند باید بدانند که طبق برنامه انتقال درون شرکتی یا همان ICT، کسب‌ و کارهای بین‌المللی که دارای یک شرکت مادر، شعب، شرکت‌های فرعی یا وابسته در کانادا هستند، این امکان را خواهند داشت تا کارکنان کلیدی و متخصص خود را در خارج از کانادا با استفاده از این برنامه به سرکت کانادایی خود منتقل کنند. اکثریت افرادی که با در اختیار داشتن این ویزا وارد خاک کانادا می شوند گمان می کنند که از این طریق می توانند اقامت دائم دریافت کنند. اما، واقعیت چیز دیگری است. برای اطلاع از شرایط و روند تبدیل ویزای ICT به اقامت دائم کانادا با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ویزای ICT کانادا چیست؟

برای درک بهتر این مسئله که چطور می توان برای تبدیل ویزای ICT به اقامت دائم کانادا اقدام کرد ابتدا باید با خود ویزای ICT کانادا، مزایای این ویزا و شرایط اخذ آن مطلع شوید.

در تعریف کلی از ویزای ICT می توان گفت: نوعی ویزای موقت کاری است که مختص شرکت های بین المللی می باشد که در جایی خارج از خاک کانادا فعالیت دارند و در صدد هستند تا دفتر و شعبه جدیدی را در کانادا تاسیس کنند.

این شرکت ها برای اینکه به کسب و کار و تجارت خود توسعه دهند اقدا به انتقال نیروهای کاری متخصص و ماهر خود به شرکت کانادایی می کنند.

اخذ ویزای ICT کانادا

ویزای ICT کانادا چیست؟

مزایای استفاده از برنامه ICT

هر یک از ویزاهای موقت و دائم کشور کانادا به نوبه خود دارای مزیت هایی هستند که باعث جذب متقاضیان بسیاری می شوند. این مسئله درباره ویزای انتقال درون شرکتی کانادا نیز کاملا صدق می کند.

با توجه به مزیت هایی که این ویزای موقت کاری دارد و در ادامه به آنها اشاره کرده ایم بدون شک شما هم به لیست طرفداران و متقاضیان این ویزا اضافه خواهید شد.

  • گرفتن ویزای کار ICT بدون نیاز به مجوز LMIA – (ویزای C12)
  • کوتاه شدن پروسه اقدام برای ویزای ICT
  • کوتاه شدن پروسه صدور ویزای کار ICT با استفاده از برنامه Global Skills Strategy
  • امکان همراهی اعضای خانواده با دارنده‌ ویزای کار ICT
  • عدم نیاز به مهارت بالای زبان
  • امکان تبدیل ویزای انتقال درون شرکتی کانادا به اقامت دائم کانادا

شرایط اخذ ویزای انتقال درون شرکتی کانادا

در رابطه با اخذ و دریافت ویزای ict کانادا یا همان ویزای انتقال درون شرکتی باید بگوییم که، شرایط در نظر گرفته شده توسط دولت کانادا برای شرکت ها و کارکنان تا حدودی متفاوت از هم می باشد.

بنابراین، برای اخذ این ویزا باید به خوبی با شرایط و قوانین خاصی که دولت کانادا برای ویزای موقت کاری ICT در نظر گرفته است آشنایی کاملی داشته باشید.

برای مثال: شرایط اخذ ویزای انتقال درون شرکتی کانادا برای کارکنان شرکت ها به شرح زیر می باشد.

کارکنان انتقالی باید طی سه سال گذشته حداقل یک سال سابقه‌ کار تمام وقت در شرکت خارجی را داشته باشند.

  • کارکنان انتقالی باید برای انجام همان کاری به دفتر کانادایی اعزام شوند که در کشور خود انجام می‌دادند.
  • عنوان شغلی برای کار در کانادا باید زیرمجموعه یکی از سه طبقه بندی مدیران اجرایی، مدیر ارشد و نیروی کار متخصص باشد.

اما، شرایطی که دولت کانادا برای خود شرکت ها لحاظ کرده است کمی متفاوت تر از شرایط لحاظ شده برای کارکنان شرکت ها می باشد. این شرایط عبارتند از:

  1. نشانی دفتر کار شرکت در کانادا باید معلوم باشد.
  2. شرکتی که می‌خواهد در کانادا دفتر تاسیس کند، باید برنامه‌ای واقع‌بینانه و قابل‌ دفاع در زمینه‌ کاری خود داشته باشد تا فعالیت‌های خود در کانادا را توجیه کند
  3. شرکت باید توان مالی آغاز کسب ‌و کار در کانادا و پرداخت دستمزد کارکنان را داشته باشد.
  4. اگر شرکت بخواهد مدیران بلندپایه‌ خود را به کانادا انتقال دهد، باید نشان دهد که مقیاس کار شرکت در کانادا آن قدر بزرگ خواهد بود که نیاز به کار در سطح مدیریتی داشته باشد.
برنامه ICT چیست؟

مزایای استفاده از برنامه ICT

تبدیل ویزای ICT به اقامت دائم کانادا

ویزای ICT یا Intra-Company Transfer Visa، یک نوع ویزای کاری است که به کارمندان شرکت‌های چند ملیتی اجازه می‌دهد تا به شعبه‌های دیگر همین شرکت در کانادا منتقل شوند. این ویزا به صورت موقت صادر می‌شود و معمولاً مدت اعتبار آن تا چند سال است. اما برخی از افراد ممکن است بخواهند ویزای ICT خود را به اقامت دائم تبدیل کنند.

برای تبدیل ویزای ICT به اقامت دائم کانادا، افراد باید مراحل و شرایط خاصی را از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف پیگیری کنند. در ادامه به برخی از روش‌های ممکن برای تبدیل ویزای ICT به اقامت دائم در کانادا اشاره خواهیم کرده ایم.

فقط این نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید که، پس از اخذ ویزای کار ICT و کسب حداقل یک سال تجربه کار در کانادا شما می توانید اقدامات مربوط به تبدیل ویزای ICT به اقامت دائم را انجام دهید.

برنامه کارکنان خارجی مهارت‌دار (FSW)

این برنامه مهاجرتی برای افراد با تجربه کاری و مهارت‌های خاص طراحی شده است. اگر فرد توانایی لازم برای ورود به این برنامه را دارد، می‌تواند اقامت دائم در کانادا را درخواست کند.

برنامه کارکنان خارجی مهارت‌دار (CEC)

این برنامه برای افراد با تجربه کاری در کانادا طراحی شده است. اگر فرد در حال حاضر با ویزای ICT در کانادا کار می‌کند و شرایط لازم را دارد، می‌تواند از این برنامه برای تبدیل وضعیت به اقامت دائم استفاده کند.

برنامه نامزدهای پذیرش شغل

در این برنامه، کانادای مشتاق است تا افراد با تجربه کاری در حوزه‌های خاص را به عنوان پذیرفته شده در کشور خود جذب کند. اگر فرد توانایی لازم برای شغل‌های مورد نظر را دارد، می‌تواند از این برنامه برای تبدیل وضعیت به اقامت دائم استفاده کند.

برنامه پذیرش پناهجویان

در صورتی که فرد با وضعیت پناهجو در کانادا باشد و توانایی لازم را داشته باشد، ممکن است بتواند از این برنامه برای تبدیل وضعیت به اقامت دائم استفاده کند.

برنامه پذیرش خانوادگی

در صورتی که فرد با وضعیت خانوادگی در کانادا باشد، ممکن است بتواند از این برنامه برای تبدیل وضعیت به اقامت دائم استفاده کند.

اخذ ویزای انتقال درون شرکتی کانادا

شرایط اخذ ویزای انتقال درون شرکتی کانادا

در نهایت
به عنوان حُُسن ختام یادآوری می کنیم که، برای تبدیل وضعیت ویزای ICT به اقامت دائم در کانادا، فرد باید شروط و الزامات هر یک از برنامه‌های مهاجرتی فوق را به دقت مطالعه کند و سپس با توجه به وضعیت شخصی خود، مسیر مناسب را برای خود انتخاب کند. همچنین، همکاری با یک مشاور مهاجرت حرفه‌ای نیز می‌تواند به فرآیند تبدیل ویزای ICT به اقامت دائم کانادا کمک زیادی کند.

سوالات مربوط به تبدیل ویزای ICT به اقامت دائم کانادا

  1. ویزای ICT کانادا چیست؟
    یک نوع ویزای کار موقت کانادا است و مختص به شرکت‌های بین‌المللی است که در جایی خارج از کانادا قرار دارند و در کانادا نیز دفتر تأسیس کرده‌اند.
  2. مدت زمان بررسی برنامه ICT چقدر است؟
    مدت زمان بررسی درخواست شرکت‌ها برای ویزای ICT به طور متوسط بین ۲ تا ۱۰ هفته است.
  3. از طریق چه برنامه هایی می توان برای تبدیل ویزای انتقال درون شرکتی به اقامت دائم کانادا اقدام کرد؟
    برنامه کارکنان خارجی مهارت‌دار (FSW)، برنامه کارکنان خارجی مهارت‌دار (CEC)، برنامه نامزدهای پذیرش شغل، برنامه پذیرش پناهجویان و برنامه پذیرش خانوادگی

ارسال دیدگاه

10 − چهار =