شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار انگلیس

تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار انگلیس

یکی از مهمترین دغدغه‌های که برای دوستانی که تصمیم به مهاجرت به کشور انگلیس برای […]

یکی از مهمترین دغدغه‌های که برای دوستانی که تصمیم به مهاجرت به کشور انگلیس برای تحصیل را دارند اقامت در این کشور و اشتغال می‌باشد. اکثریت افرادی که با روش مهاجرت تحصیلی قصد گرفتن اقامت دائم این کشور را دارند برایشان جای سوال است که آیا امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار انگلیس وجود دارد یا خیر؟

تحصیل در کشور انگلستان دارای مزیت‌های بسیار زیادی است که یکی از بهترین گزینه برای افرادی است که قصد تحصیل در کشورهای اروپایی را دارند و همین مسئله باعث می‌شود تا مهاجران بعد از تحصیل در انگلستان تصمیم به اقامت دائم در این کشور بگیرند. امروز می‌خواهیم در رابطه با شرایط اقامت بعد از تحصیل در انگلستان و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری برایتان بگوییم.

شرایط اقامت بعد از تحصیل در کشور انگلیس

برای اقامت بعد از تحصیل در این کشور چند روش وجود دارد. دولت انگلیس برای دانشجویان بین‌المللی خود که در این کشور تحصیلات خود را با موفقیت به پایان می‌رسانند یک فرجه ۲ الی ۳ ساله قرار داده تا بتوانند برای پیدا کردن شغل و تغییر نوع ویزای خود اقدام کنند.

آن دسته از دانشجویان بین المللی که با ویزای دانشجویی وارد انگلیس شده‌اند با در اختیار داشتن این ویزا در طول دوره تحصیلی خود می‌توانند در انگلیس زندگی کرده و همزمان برای تامین هزینه زندگی و تحصیل خود نیز مشغول به کار شوند.

خوب سوال اصلی این است که این دانشجویان بین المللی بعد از به اتمام رسیدن دوره تحصیل خود چه باید بکنند؟

دولت انگلستان طبق قوانینی که وضع کرده فرصتی را به این افراد می‌دهد تا برای تغییر ویزای خود اقدام کنند این دانشجویان بین‌المللی باید قبل از به اتمام رسیدن دوره تحصیلی برای تغییر نوع ویزای خود از دانشجویی به ویزای فارغ التحصیلی اقدام کنند.

با تغییر ویزا، دانشجویان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای مدت زمان ۲ سال و فارغ التحصیلان دکترا برای ۳ سال اجازه زندگی در کشور انگلیس را خواهند داشت و به هر شغلی که می‌خواهند می‌توانند مشغول شوند.

 اقامت بعد از تحصیل در انگلیس

شرایط اقامت بعد از تحصیل در انگلیس

کار بعد از تحصیل در انگلیس

مهمترین قدم برای اخذ اقامت کشور انگلیس، کار بعد از تحصیل در این کشور است که اولین و مهم‌ترین گام فارغ التحصیلان بعد از به اتمام رسیدن دوره تحصیلی‌شان است که باید برای شغل مناسب خود دست به کار شوند تا از این طریق بتوانند با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری در کشور انگلیس زندگی کنند.

قبل‌تر هم اشاره کردیم که دولت انگلیس برای دانشجویان فارغ التحصیل یک فرصت ۲ و ۳ ساله قرار داده تا در این مدت بتوانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

راه های مختلفی برای کار در انگلیس وجود دارد که شرایط هر یک از آنها با دیگری متفاوت است و دانشجویان می‌توانند با استفاده از این روش نوع ویزای خود را نیز تغییر دهند.

در ادامه انواع مختلف روش‌های تغییر ویزای دانشجویی و فارغ التحصیلی را برایتان شرح دادیم که به واسطه آنها می‌توانید اقامت انگلیس پس از تحصیل را به دست آورید.

  • تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای Skilled Worker
  • تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای استعدادهای جهانی
  • تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای استارت آپ Tier1
  • تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای نوآور Tier1
  • تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای همسر
  • تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای رابطه طولانی مدت
تحصیل در انگلیس

کار بعد از تحصیل در انگلیس

تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار انگلیس چگونه است؟

تا به اینجای کار متوجه شدیم که با در اختیار داشتن ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی چطور می‌توان برای اقامت بعد از تحصیل در این کشور اقدام کرد و چه راه‌هایی برای کار بعد از تحصیل در انگلیس وجود دارد.

حال می خواهیم بدانیم که آیا امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار انگلیس وجود دارد یا خیر؟

در بخش مقدمه اشاره کردیم که متقاضیان تحصیل در انگلیس بعد از مدت زمانی زندگی در این کشور تصمیم به اقامت دائم از طریق کار کردن در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف انگلیس می‌گیرند. در حقیقت یکی از موارد مهمی که متقاضیان تحصیل در انگلیس جویای آن هستند کار کردن در این کشور بعد از تحصیل است.

برای کار در کشور انگلیس شما باید بتوانید قبل از اینکه دوره تحصیلی شما به اتمام برسد کار مورد نظر خود را پیدا کنید. زیرا در غیر این صورت باید به Home Office درخواست تمدید ارائه دهید تا در صورت تایید ۲۴ ماه دیگر به شما اجازه ماندن در این کشور داده شود.

قبل تر هم اشاره کردیم که فارغ التحصیلان در مقاطع مختلف تا چه مدت زمانی اجازه دارند تا در این کشور اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازند. مثلاً فارغ التحصیلان مقطع دکترا برای مدت ۳۹ ماه این امکان را خواهند داشت که با اقامت در انگلیس به جستجوی کار مورد نظر و مناسب خود بپردازند.

افرادی که بعد از به اتمام رسیدن دوره تحصیلی خود تصمیم به اقامت در کشور انگلیس را می‌گیرند در صورتی که دوره تحصیلی آنها به اتمام رسیده باشد و کارفرمایی را پیدا کنند می‌توانند اقامت خود را تمدید کنند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل در انگلیس

آن دسته از دانشجویان بین‌المللی که در انگلستان تحصیل می‌کنند و تصمیم دارند پس از پایان تحصیلات خود اقامت دائم و در نهایت تابعیت این کشور را به دست آورند باید بدانند که روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت و تابعیت انگلیس وجود دارد که تحصیل در دانشگاه های این کشور یکی از همین راه ها است.
دوستان متقاضی، با در اختیار داشتن ویزای تحصیلی دسترسی به بازار کار انگلیس را نیز پیدا خواهند کرد و در صورتی که بتوانند کاری مناسب با حداقل حقوق پایه پیدا کنند می‌توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.
این افراد اگر بتوانند ۵ سال در انگلیس کار کرده و مالیات را به موقع پرداخت کنند اقامت دائم را اخذ خواهند کرد و با گذراندن ۱۰ سال از اقامت می‌توانند درخواست پاسپورت انگلیس را بدهند.
البته برای تابعیت پس از تحصیل در انگلیس راه‌های مختلف دیگری همچون سرمایه‌گذاری و ازدواج نیز وجود دارد که شرایط و قوانین خاصی برای آنها نیز وضع شده است.
تابعیت پس از تحصیل در انگلیس

اخذ تابعیت پس از تحصیل در انگلیس

در نهایت

برای اینکه بتوان پس از تحصیل در انگلیس اقامت این کشور را به دست آورد روش‌های بسیاری پیش روی افراد متقاضی وجود دارد که به راحتی می‌توانند از طریق یکی از آنها برای اقامت انگلیس اقدام کنند.

پیشنهاد و توصیه ما به شما دوستان علاقمند به مهاجرت به کشور انگلستان این است که اگر تصمصم به انجام این کار دارید تحصیل در انگلیس از بهترین گزینه‌هاست که با دریافت ویزای تحصیلی می‌توانید مهاجرت تحصیلی داشته و به راحتی پس از اتمام دوره تحصیلی خود از طریق پیدا کردن کار در انگلیس مانده و زندگی کنید.

سوالات مربوط به تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار انگلیس

  1. برای کار بعد از تحصیل در انگلیس از چه روش هایی می توان اقدام کرد؟
    تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای Skilled Worker، تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای استعدادهای جهانی، تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای استارت آپ Tier1، تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای نوآور Tier1، تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای همسرو تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای رابطه طولانی مدت
  2. آیا پس از پایان تحصیل می توان در انگلستان کار کرد؟
    پس از پایان تحصیل باید ویزای خود را به نوع کاری تبدیل کنید. به شما فرصت داده می شود تا در انگلستان به جستجوی کار بپردازید و استخدام شوید.
  3. وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل در انگلیس چگونه است؟
    در صورتی که بتوانید کاری مناسب با حداقل حقوق پایه پیدا کنید می‌توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید.اگر بتوانید ۵ سال در انگلیس کار کرده و مالیات را به موقع پرداخت کنید اقامت دائم را اخذ خواهید کرد و با گذراندن ۱۰ سال از اقامت می‌توانند درخواست پاسپورت انگلیس را بدهید.

ارسال دیدگاه

پانزده + هفده =