اقامت تحصیلی آلمان

تبدیل اقامت تحصیلی آلمان به تابعیت

تحصیل در آلمان آلمان به عنوان یکی از قطب‌های علمی جهان، با ارائه آموزش با […]

تحصیل در آلمان

آلمان به عنوان یکی از قطب‌های علمی جهان، با ارائه آموزش با کیفیت و فرصت‌های شغلی مناسب، به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. اکثریت افرادی که به قصد تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند بعد از مدت ها تصمیم می گیرند که اقامت دائم آلمان را بدست آورند. اما، تبدیل اقامت تحصیلی آلمان به تابعیت این کشور آنقدرها هم کار آسان و راحتی نیست.

برای کسب اطلاع از این موضوع که، بعد از دوره تحصیلی خود در کشور آلمان چگونه تابعیت این کشور را بدست آورید با موسسه مهاجرتی visa2go تا انتهای این مطلب همراه باشید.

شرایط تحصیل در آلمان

برای ورود به دانشگاه های آلمان، شما باید مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی با معدل قابل قبول داشته باشید.  برای تحصیل به زبان آلمانی، شما باید مدرک زبان آلمانی در سطح B1 یا بالاتر داشته باشید. برای تحصیل به زبان انگلیسی، شما باید مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس با نمره حداقل 6.5 داشته باشید.

برای برخی رشته ها، مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، شما باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید. از همه مهمتر اینکه  برای تحصیل در آلمان، شما باید ویزای تحصیلی آلمان تضمینی را دریافت کنید.

شرایط تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان

مزایای تحصیل در آلمان

آلمان به عنوان یکی از برترین مقاصد تحصیلی در جهان، مزایای بسیاری برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.  به استثنای برخی رشته ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان برای همه دانشجویان، چه آلمانی و چه بین المللی، رایگان است.

دانشگاه های آلمان به دلیل کیفیت بالای آموزش و تحقیقات خود در سطح جهان شناخته شده هستند. طیف وسیعی از رشته های تحصیلی در دانشگاه های آلمان ارائه می شود که دانشجویان می توانند از میان آنها انتخاب کنند.

آلمان دارای یک اقتصاد قوی و بازار کار پویا است و فارغ التحصیلان دانشگاه های آلمان فرصت های شغلی بسیار خوبی در این کشور دارند و کشوری امن و با سطح رفاه بالا است.

هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان

در دانشگاه های دولتی آلمان، شهریه ای برای تحصیل دریافت نمی شود. اما دانشجویان باید ترمی حدود 150 تا 300 یورو برای خدمات دانشجویی و اداری پرداخت کنند.

هزینه زندگی در آلمان به شهر و سبک زندگی شما بستگی دارد. به طور متوسط، دانشجویان بین 700 تا 1000 یورو در ماه برای هزینه های زندگی خود نیاز دارند.

البته لازم به گفتن است که، بورسیه های تحصیلی متعددی برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در آلمان را دارند، وجود دارد. شما می توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی به وب سایت DAAD و دانشگاه های آلمان مراجعه کنید.

تحصیل و زندگی در آلمان

هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان

تبدیل اقامت تحصیلی آلمان به تابعیت چگونه است؟

از دلایل اصلی مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان این است که بتوانید پس از پایان دوره تحصیلی اقامت این کشور را دریافت کنید. اما نکته اینجاست که تنها تحصیل در آلمان منجر به اقامت دائم در این کشور نمی شود و شما برای این کار باید تا پایان دوره تحصیلی خود صبر کرده و پیشنهاد کاری دریافت کنید.

شما باید با موفقیت دوره تحصیلی خود را در آلمان به پایان برسانید و مدرک تحصیلی خود را دریافت کنید. پس از فارغ التحصیلی، شما به مدت 18 ماه فرصت دارید تا به دنبال کار در آلمان بگردید. در این مدت می‌توانید با ویزای جستجوی کار در آلمان بمانید.

شما باید شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود پیدا کنید که به شما اجازه می‌دهد اقامت دائم آلمان را دریافت کنید. پس از پیدا کردن شغل، می‌توانید برای اقامت دائم آلمان درخواست دهید.

پس از 8 سال زندگی در آلمان با اقامت دائم، می‌توانید برای تابعیت آلمان درخواست دهید.

شرایط لازم برای دریافت تابعیت آلمان

برای تبدیل اقامت تحصیلی آلمان به تابعیت باید شرایطی را داشته باشید که در این بخش به آنها اشاره کوتاه و مختصری شده است.

  • تسلط به زبان آلمانی در سطح B2
  • عدم سوء پیشینه
  • اثبات تمایل به ادغام در جامعه آلمان
  • اثبات توانایی تامین مالی خود و خانواده خود

مدارک لازم برای درخواست تابعیت

آنچه که برای درخواست تابعیت آلمان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد تهیه مدارک لازم است. همانطور که مطلع هستید برای مهاجرت تحصیلی، کاری، زندگی و حتی توریستی شما باید یک سری اسناد و مدارک را تهیه کرده و به سفارت کشور مورد نظر ارائه دهید تا با ارزیابی و بررسی هایی که توسط کارشناسان مربوطه صورت می گیرد تصمیم نهایی در رابطه با درخواست شما صادر شود.

از جمله مدارک مهمی که برای درخواست تابعیت آلمان باید تهیه کنید مدارک زیر می باشند.

  1. فرم درخواست تابعیت
  2. پاسپورت و مدارک شناسایی
  3. مدرک تحصیلی
  4. گواهی تسلط به زبان آلمانی
  5. گواهی عدم سوء پیشینه
  6. گواهی تمایل به ادغام در جامعه آلمان
  7. مدارک مربوط به شغل و درآمد
  8. مدارک مربوط به محل سکونت
تابعیت آلمان

مدارک لازم برای درخواست تابعیت آلمان

تمکن مالی لازم برای تحصیل و زندگی در آلمان

اثبات تمکن مالی یکی از الزامات دریافت ویزای آلمان برای تحصیل و زندگی در این کشور است. این امر نشان می‌دهد که شما از منابع مالی کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی خود در آلمان بدون نیاز به کار یا کمک مالی از دیگران برخوردار هستید.

میزان تمکن مالی مورد نیاز برای تحصیل و زندگی در آلمان به نوع ویزا، سن و محل زندگی شما بستگی دارد. به طور کلی، حداقل مبالغ مورد نیاز به شرح زیر است:

 ویزای دانشجویی

  • دانشجویان مجرد: 10,332 یورو در سال (861 یورو در ماه)
  • دانشجویان متأهل: 11,472 یورو در سال (956 یورو در ماه)
  • به ازای هر فرزند: 2,388 یورو در سال (199 یورو در ماه)

ویزای جستجوی کار

  1. متقاضی مجرد: 10,332 یورو در سال (861 یورو در ماه)
  2. متقاضی متأهل: 12,840 یورو در سال (1,070 یورو در ماه)
  3. به ازای هر فرزند: 2,664 یورو در سال (222 یورو در ماه)

ویزای کار

  • حداقل حقوق ناخالص: 2,190 یورو در ماه (طبق قانون حداقل دستمزد آلمان)

ویزای پیوست به همسر

  1. متقاضی مجرد: 500 یورو در ماه
  2. متقاضی متأهل: 861 یورو در ماه
  3. به ازای هر فرزند: 350 یورو در ماه

ویزای توریستی

  • 45 یورو در روز
  • حداقل 3000 یورو در 6 ماه گذشته

روش‌های اثبات تمکن مالی

برای اینکه بتوانید تمکن مالی خود را برای تحصیل و زندگی در آلمان به اثبات برسانید می توانید از راه های مختلفی اقدام کنید. رایج‌ترین روش اثبات تمکن مالی، افتتاح حساب مسدود شده در آلمان است. در این روش، شما باید مبلغ مورد نیاز را به حساب خود واریز کنید و تا زمان دریافت ویزا و ورود به آلمان، امکان برداشت از آن را نخواهید داشت.

اگر بورسیه تحصیلی دریافت کرده‌اید، می‌توانید از آن به عنوان مدرک تمکن مالی استفاده کنید. اگر از طرف یک شخص یا سازمان در آلمان حمایت مالی می‌شوید، می‌توانید تعهدنامه مالی ارائه دهید.

اثبات تمکن مالی لازم برای تحصیل و زندگی در آلمان

تمکن مالی لازم برای تحصیل و زندگی در آلمان

در نهایت

روند تبدیل اقامت تحصیلی به تابعیت آلمان می‌تواند چندین سال طول بکشد. شما باید در تمام مراحل این روند، قوانین و مقررات آلمان را رعایت کنید. برای اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر، از شرایط تبدیل اقامت تحصیلی آلمان به تابعیت می‌توانید به وب‌سایت سفارت آلمان در ایران یا اداره مهاجرت آلمان مراجعه کنید.

سوالات مربوط به تبدیل اقامت تحصیلی آلمان به تابعیت

  1. شرایط تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری چیست؟
    داشتن مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه‌های آلمان، پیدا کردن شغل در آلمان، داشتن مهارت زبان آلمانی در سطح B2، داشتن تمکن مالی و عدم سوءپیشینه.
  2. برای تبدیل اقامت دائم به تابعیت آلمان چه مراحلی را باید طی کنیم؟
    داشتن اقامت دائم آلمان، داشتن مهارت زبان آلمانی در سطح C1، آشنایی با فرهنگ و تاریخ آلمان، عدم سوءپیشینه و گذراندن آزمون تابعیت
  3. تبدیل اقامت دائم به تابعیت چقدر زمان می برد؟
    تبدیل اقامت دائم به تابعیت بین 12 تا18 ماه زمان می برد.

ارسال دیدگاه

بیست + بیست =