ویزای کاری کانادا

بهترین ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا یکی از پرطرفدارترین ویزاهای کاری در جهان است. کانادا یکی از کشورهای […]

ویزای کاری کانادا یکی از پرطرفدارترین ویزاهای کاری در جهان است. کانادا یکی از کشورهای پیشرو در جهان برای فراهم کردن فرصت‌های شغلی است تا افرادی را که قصد دارند در جهت هر چه بهتر شدن زندگی خود تلاش کنند را جذب کرده و صنعت کاری خود را گسترش دهد. با توجه به اینکه کانادا یکی از کشورهای پرجمعیت و پویا در جهان است، فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در این کشور وجود دارد که شما با توجه به شرایط خود می‌توانید بعد از کسب اطلاعات کافی و دریافت ویزای کاری مناسب برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. حتما برای خیلی از شما دوستان جای سوال است که ویزای کاری کانادا در چه دسته بندی هایی می باشد و بهترین ویزای کاری کانادا کدامیک از آنها است؟

برای آشنایی بیشتر با ویزای کاری کشور کانادا، انواع آنها و شرایط دریافت ویزاهای کاری کشور کانادا با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تعریف کلی از ویزای کاری کشور کانادا

ویزای کاری کانادا از جمله ویزاهایی است که برای آن دسته از افرادی صادر می‌شود که تصمیم دارد به صورت موقت و برای زمان محدودی در کشور کانادا زندگی و کار کند تا بتوانند برای اقامت دائم خود با درخواست pr ویزای کاری خود را به اقامت دائم تبدیل کنند.

ویزای کاری در واقع سند قانونی است که به تبعه خارجی این اجازه کار را می‌دهد تا در کشور مورد نظر به کار مشغول شود. در کشور کانادا هر ساله مجوزهای کاری بسیاری برای نیروهای کار خارجی در سراسر جهان صادر می‌شودو به همین خاطر است که کانادا مقصدی محبوب برای جذب نیروی کار خارجی شناخته شده است.

کشور کانادا دارای دو نوع مجوز کار باز و خاص کارفرما می‌باشد مجوز کار این امکان را می‌دهد تا شما برای هر کارفرمایی که می خواهید کار کنید در حالی که مجوز خاص  امکان کار کردن به شما را برای کارفرمایانی که برای مجوز کار شما درخواست کرده‌اند فراهم می آورد.

شرایط دریافت ویزای کاری کشور کانادا

ویزای کاری کشور کانادا

انواع ویزای کار کانادا

برای مهاجرت کاری در کشور کانادا شما باید بدانید که بهترین ویزای کاری که می توانید دریافت کنید کدام ویزا است که این مسئله با توجه به شرایط و حرفه کاری که دارید انتخاب را برایتان آسانتر خواهد کرد.

در ادامه لیستی از انواع ویزاهای کاری کشور کانادا را در اختیارتان قرار داده ایم.

  • ویزای کار پس از تحصیل
  • ویزای همراه کاری
  • اپن ورک پرمیت جدید
  • ویزای ict کانادا یا ویزای برنامه انتقال درون شرکتی
  • ویزای کار پرستاران خانگی
  • برنامه TFWP – مجوز کار در کانادا بر پایه LMIA
  • برنامه IMP – مجوز کار در کانادا بدون نیاز به LMIA

این مهم را به خاطر داشته باشید که شرایط دریافت هر یک از ویزاهای کاری معرفی شده با دیگری متفاوت است و هر کدام به نوبه خود دارای مزیت ها  و معایبی می باشند که نیاز است حتما قبل از اقدام برای دریافت آنها به خوبی راجع به هر یک از آنها مطالعه کرده و اطلاعات لازم را بدست آورید.

ویزای کار پس از تحصیل

این نوع از انواع ویزای کاری کشور کانادا، مخصوص دانشجویان خارجی است که تحصیلاتی بالاتر از مقطع دیپلم را در کشور کانادا گذراندند و تصمیم دارند با دریافت این ویزا در کشور کانادا مانده و تجربه کاری کسب کنند. طول مدت این ویزا حداکثر سه سال است و حداقل به اندازه طول دوره تحصیل شما در کانادا می‌باشد.

ویزای همراه کاری

دولت کانادا با توجه به اهمیتی که برای با هم بودن اعضای خانواده مهاجران قائل است، امکان اخذ ویزای همراه کانادا را برای بستگان نزدیک متقاضیان یا دارندگان ویزای کانادا فراهم کرده است

اپن ورک پرمیت جدید

شما با هر ویزای موقتی که به کانادا مهاجرت کرده باشید می‌توانید در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید ویزای خود را به اپن ورک پرمیت تبدیل کنید در واقع این ویزا مسیر جدیدی برای اخذ مجوز کار باز برای ایرانیانی است که تصمیم به مهاجرت کاری به کشور کانادا دارند.

ویزای ict کانادا یا ویزای برنامه انتقال درون شرکتی

این ویزا که از جمله پرطرفدارترین ویزاهای کاری کشور کانادا می‌باشد یک نوع ویزای کار موقت است که مختص به شرکت‌های بین‌المللی است که در کشورهای دیگر خارج از کانادا قرار دارند و می‌خواهند دفاتر و شعبه جدیدی را در کشور کانادا تاسیس کنند.

بهترین ویزای کار کشور کانادا

انواع ویزای کاری کشور کانادا

شرایط دریافت ویزای کاری کانادا

برای اینکه بتوانید ویزای کاری کشور کانادا را درخواست دهید باید شرایط زیر را دارا باشید.

  1. جاب آفر معتبر از کارفرمای کانادایی( برای ویزا کار باز Open Work Permit- نیاز به جاب آفر نیست)
  2. دریافت LMIAاز وزارت کار کانادا توسط کارفرما
  3. داشتن مدرک تحصیلی معتبر
  4. سابقه کاری تخصصی و مرتبط
  5. توانایی مالی کافی برای هزینه‌های زندگی در کانادا
  6. مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی خوب
  7. سلامت جسمانی
  8. عدم داشتن سوء پیشینه
  9. عنوان شغلی جاب آفر در طبقه بندی ملی مشاغل NOC کانادا

بهترین ویزای کاری کانادا کدام است؟

از میان ویزاهای کاری کشور کانادا به طور قطع نمی توان گفت که بهترین ویزای کاری کانادا، کدام ویزا می باشد زیرا که دریافت هر یک از ویزاهای معرفی شده بسته به شرایط و هدف هر متقاضی متفاوت می باشد.

شاید از دیدگاه برخی از دوستانی که برای کار می خواهند به کانادا مهاجرت کنند ویزای کار پس از تحصیل بهترین باشد و از نظر برخی دیگر ویزای کار انتقال درون شرکتی.

با تمام این اوصاف باید بگوییم که تمامی ویزاهای کاری کشور کانادا می توانند با هدف و شرایط متفاوت جزء بهترین ها باشند.

دریافت ویزای کاری کانادا

شرایط دریافت ویزای کاری کانادا

در نهایت

ویزای کاری کانادا یکی از پرطرفدارترین ویزاهای کاری در جهان است. برای درخواست ویزای کاری کانادا، شما باید به شرایط لازم دست یابید، مدارک لازم را ارائه دهید و هزینه‌های مربوط به پرداخت ویزا و هزینه‌های پرداخت مربوط به بررسی مدارک شما توسط دولت کانادا را پرداخت کنید. زمان صدور ویزای کاری کانادا بسته به نوع ویزای کاری، متفاوت است. برای درخواست ویزای کاری کانادا، بهتر است با یک وکیل مهاجرتی مشورت کنید تا بهترین نتیجه را از درخواست خود بگیرید.

سوالات مربوط به بهترین ویزای کاری کانادا

  1. برنامه تحرک بین المللی (IMP) کانادا چیست؟
    برنامه تحرک بین المللی (IMP) کارفرمایان کانادایی را قادر می سازد تا کارگران خارجی موقت را بدون نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) استخدام کنند.
  2. انواع ویزای کاری کانادا کدامند؟
    ویزای کار پس از تحصیل، ویزای همراه کاری، اپن ورک پرمیت جدید، ویزای ict کانادا یا ویزای برنامه انتقال درون شرکتی، ویزای کار پرستاران خانگی، برنامه TFWP – مجوز کار در کانادا بر پایه LMIA و برنامه IMP – مجوز کار در کانادا بدون نیاز به LMIA
  3. شرایط دریافت ویزای کاری کانادا چیست؟
    جاب آفر معتبر از کارفرمای کانادایی( برای ویزا کار باز Open Work Permit- نیاز به جاب آفر نیست)، دریافت LMIAاز وزارت کار کانادا توسط کارفرما، داشتن مدرک تحصیلی معتبر، سابقه کاری تخصصی و مرتبط، توانایی مالی کافی برای هزینه‌های زندگی در کانادا، مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی خوب، سلامت جسمانی، عدم داشتن سوء پیشینه و عنوان شغلی جاب آفر در طبقه بندی ملی مشاغل NOC کانادا

ارسال دیدگاه

4 × 1 =