مهاجرت به کانادا

بهترین روش مهاجرت به کانادا

کشور کانادا به خاطر استانداردهای بالای زندگی و رفاه اجتماعی که دارد از جمله کشورهای […]

کشور کانادا به خاطر استانداردهای بالای زندگی و رفاه اجتماعی که دارد از جمله کشورهای ایده‌آل برای مهاجرت و زندگی است اولین قدمی که برای مهاجرت به کانادا باید بردارید این است که بدانید بهترین روش مهاجرت به کانادا چه روشی است و برای اخذ ویزای این کشور اقدام کنید.

لازم است بدانید که کشور کانادا برای اخذ ویزای خود اهداف مختلفی را در نظر دارد به همین خاطر است که مسیر هر فرد برای دریافت ویزای این کشور و مهاجرت به کانادا منحصر به فرد و متمایز است چنانچه قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید می‌توانید از مشورت و راهنمایی مشاوران موسسه مهاجرتی visa2go بهره‌مند شوید.

آشنایی با انواع ویزای کانادا

برای مهاجرت به کانادا و پیدا کردن بهترین روش مهاجرت به کانادا لازم است با ویزاهای این کشور آشنایی داشته باشید ویزاهایی که کشور کانادا برای متقاضیان خود صادر می‌کند به صورت ویزای اقامت دائم و اقامت موقت می‌باشد.

ویزای اقامت دائم

منظور از ویزای اقامت دائم ویزایی است که برای همیشه و دائمی به شما اجازه می‌دهد در کشور کانادا اقامت داشته باشید با در اختیار داشتن این ویزا می‌توانید به هر استانی از کشور کانادا مهاجرت کرده و در آنجا زندگی، کار یا تحصیل کنید.

ویزای اقامت موقت

اما در رابطه با ویزای موقت باید بگوییم که، این ویزا برای اسکان موقت در کشور کانادا صادر می‌شود یعنی افرادی که چنین ویزایی را دارند صرفاً با هدف تحصیل، کار یا بازدید از کشور کانادا به این کشور سفر می‌کنند.

ویزای دائم کانادا

انواع ویزای کانادا

شرایط اخذ ویزای کانادا

قبل‌تر هم به این مسئله اشاره کردیم که برای مهاجرت به کشور کانادا ویزاهای متفاوتی وجود دارد که هر کدام برای هدف خاصی صادر می‌شوند.

بنابراین شرایط برای اخذ ویزاهای متفاوت متغییر می‌باشد. شاید برخی از شرایط برای همه ویزاها مشترک باشد اما برخی از شرایط مختص به یک نوع ویزا می‌باشد مثلاً شرایط عمومی که برای اخذ ویزای کانادا باید داشته باشید به شرح زیر است.

  • از نظر جسمی سالم باشید.
  • آزمایشات پزشکی مورد تایید کانادا را انجام دهید
  • پروسه انگشت نگاری کانادا را انجام دهید.
  • سوء پیشینه مجرمانه نداشته باشید.
  • نشان دهید که پس از مدت مجاز اقامت خود در کانادا این کشور را ترک خواهید کرد
  • نشان دهید که به کشور خود وابستگی‌هایی دارید (برای ویزاهای اقامت موقت)
  • نشان دهید که توانایی مالی کافی برای مدت اقامت خود در کانادا را دارید.
اخذ ویزای کانادا

شرایط اخذ ویزای کانادا

انتخاب بهترین روش مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای افرادی است که به دنبال بهبود شرایط زندگی، فرصت‌های شغلی و تحصیلی بهتر هستند.

کانادا یک کشور پذیرنده است که به طور مداوم برنامه‌ها و سیاست‌های مهاجرتی خود را به روز می‌کند تا افراد با استعداد و متعهد را به خود جذب کند.

از این رو هر ساله متقاضیان زیادی هستند که تصمیم به مهاجرت به این کشور می گیرند اما سوال اصلی این است که بهترین روش مهاجرت به کانادا چه روشی می باشد؟!

در این مقاله بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا عنوان کرده و به بررسی آن ها پرداخته ایم.

  1. برنامه مهارتی فدرال (FSW)
  2. برنامه کارکنان ماهر (FST)
  3. برنامه کسب و کار (PNP)
  4. برنامه خانواده
  5. برنامه پناهندگی
  6. برنامه تحصیلی
  7. برنامه کار موقت
بهترین روش مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

برنامه مهارتی فدرال (FSW)

برنامه مهارتی فدرال (FSW) یکی از راه‌های اصلی و محبوب برای مهاجرت به کانادا است. این برنامه بر اساس سیستم امتیازدهی کانادا عمل می‌کند و بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، تجربه کاری، زبان و قابلیت های دیگر امتیاز می‌دهد. افرادی که بیشترین امتیاز را کسب کنند، دعوت به اقامت دائم در کانادا می‌شوند.

برنامه کارکنان ماهر (FST)

برنامه کارکنان ماهر (FST) برای افرادی است که تجربه کاری متعلق به حرفه‌های خاصی مانند فنی، مهندسی، پزشکی و غیره دارند. این برنامه نیازمندی‌های خاصی را برای ورود به کانادا در نظر می‌گیرد و به افراد با تجربه کاری معتبر در این حوزه‌ها امتیاز می‌دهد.

برنامه کسب و کار (PNP)

برنامه کسب و کار (PNP) برای افرادی است که قصد دارند یا قادر به سرمایه‌گذاری و تأسیس یک کسب و کار در کانادا هستند. هر ایالت کانادا برنامه PNP خود را دارد و شرایط و نیازمندی‌های خاصی را برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان تعیین می‌کند.

برنامه خانواده

برنامه خانواده به افرادی که دارای خانواده در کانادا هستند اجازه می‌دهد تا به صورت دائم در کانادا زندگی کنند. این برنامه شامل اقوام نزدیکی مانند همسر، فرزندان، والدین و غیره است.

برنامه پناهندگی

برنامه پناهندگی برای افرادی است که در کشور خود به دلایل سیاسی، اجتماعی یا اقتصادی در معرض خطر هستند. افرادی که به عنوان پناهجو در کانادا قبول شوند، می‌توانند به صورت دائم در این کشور زندگی کنند.

برنامه تحصیلی

برنامه تحصیلی برای افرادی است که قصد دارند در یکی از دانشگاه‌ها یا مؤسسات آموزشی کانادا تحصیل کنند. بعد از دریافت مدرک تحصیلی، فارغ‌التحصیلان می‌توانند اقامت دائم در کانادا درخواست کنند.

برنامه کار موقت

برنامه کار موقت برای افرادی است که قصد دارند به طور موقت در کانادا کار کنند. این برنامه شامل مجوزهای کار موقت و فصلی است که به افراد اجازه می‌دهد به مدت محدود در کانادا کار کنند.

تمام برنامه هایی که در این مطلب به آن ها اشاره کرده ایم به نوعی بهترین روش مهاجرت به کانادا می باشند که بسته به شرایط هر فرد متقاضی متفاوت می باشد. یکی دیگر از بهترین روش های مهاجرت به کشور کانادا استفاده از ویزای ict کانادا می باشد یا همان ویزان انتقال درون شرکتی می باشد که به شما اجازه می دهد شعبه دیگری از کسب و کارتان را در کشور کانادا راه اندازی کنید.

دریافت ویزای مناسب برای برنامه کسب و کار(pnp) کانادا

برنامه کسب و کار(pnp) کانادا

در نهایت اینکه

بار دیگر یادآوری می کنیم که به طور کلی، برای مهاجرت به کانادا باید شرایط و نیازمندی‌های خاصی را برآورده کرده و از یکی از برنامه‌های مهاجرت مناسب استفاده کنید. به همین خاطر برای انتخاب بهترین روش مهاجرت به کانادا پیشنهاد می کنیم با افراد متخصص و موسسه های معتبر که در این زمینه فعالیت دارند مشورت کرده و از آن ها کمک دریافت کنید.

سوالات مربوط به بهترین روش مهاجرت به کانادا

  1. ساده ترین راه برای مهاجرت به کانادا کدام است؟
    می توانید از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای اقامت دائم کانادا فقط از طریق دعوت نامه اقدام کنید.
  2. هزینه ویزای کانادا چقدر است؟
    برای اخذ هر نوعی از ویزاهای کانادا باید چندین هزینه را در نظر بگیرید. مثل:هزینه بررسی پرونده،هزینه انجام انگشت نگاری، هزینه انجام آزمایشات پزشکی، گرفتن عکس و ترجمه مدارک، ارزیابی مدارک تحصیلی به همراه هزینه ارسالهزینه آزمون زبان، هزینه گرفتن عدم سوء پیشینه، هزینه گرفتن پاسپورت و یا تمدید آن در کشور مبدا و….
  3. بهترین سن برای مهاجرت به کانادا چه سنی است؟
    بستگی به مسیری دارد که تحت آن درخواست می کنید. طبق سیستم اکسپرس انتری، بهترین سن برای مهاجرت به کانادا 20 تا 29 سالگی است.

ارسال دیدگاه

هفده + 14 =