معرفی بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل

آلمان یکی از کشورهایی است که به دلیل دارا بودن دانشگاه های برتر و تحصیلات […]

آلمان یکی از کشورهایی است که به دلیل دارا بودن دانشگاه های برتر و تحصیلات با کیفیت، همیشه جذابیت بالایی برای دانشجویان جهان دارد. در این مقاله، به بررسی بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل پرداخته  و چندی از آنها را برای شما دوستانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های آلمان هستید معرفی کرده ایم.

تحصیل در دانشگاه های آلمان

به خاطر سطح بالا سیستم آموزشی که در دانشگاه های آلمان برقرار است و اعتبار مدرک تحصیلی و هزینه های پایین تحصیل باعث شده تا مهاجران تحصیلی، مهاجرت به این کشور را برای تحصیل در اولویت قرار دهند.

رتبه دانشگاه های این کشور در زیر 100 و تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی، تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف و رشته های متنوع تحصیلی و پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان موجب شده تا این کشور جزء 5 کشور برتر مهاجرت تحصیلی شناخته شود.

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های آلمان

تحصیل در دانشگاه های آلمان

لیست بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل

کشور آلمان دارای سیستم آموزشی با کیفیت بالا است و دانشگاه های معتبر بسیار زیادی دارد. پذیرش در دانشگاه های این کشور همچون سایر کشورها شرایط و قوانین خاص خود را دارد که داار بودن ویزای تحصیلی آلمان تضمینی یکی از آن شرایط است.

اما، از آنجایی که در تحصیل در کشورهای اروپایی و خارجی و دور از وطن بودن سختی ها و دشواری های خاص خود را دارد نیاز است تا قبل از اقدامات مربوط به دریافت ویزا به خوبی با دانشگاه های این کشور آشنایی داشته باشید.

در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه های آلمان را در اختیارتان قرار خواهیم داد که سالانه پذیرش دانشجویان زیادی را قبول می کنند.

دانشگاه های فنی مونیخ (TU Munich)

دانشگاه های فنی مونیخ یکی از برترین دانشگاه های آلمان است که در سطح جهانی نیز شناخته شده است. این دانشگاه در سال 1868 تأسیس شده و در حال حاضر بیش از 40 هزار دانشجو دارد.

دانشگاه های فنی مونیخ به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهان در زمینه های مختلف شناخته شده است، از جمله مهندسی، علوم کامپیوتر، ریاضیات و فیزیک.

دانشگاه های هایدلبرگ (Heidelberg University)

این دانشگاه یکی از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه های آلمان است که در سال 1386 تأسیس شده و بیش از 30 هزار دانشجو دارد و سالانه پذیرای دانشجویان زیاد دیگری نیز می باشد.

دانشگاه های هایدلبرگ در زمینه های مختلف از جمله علوم پزشکی، فیزیک، شیمی و ریاضیات شناخته شده است.

دانشگاه های فرایبورگ (University of Freiburg)

دانشگاه های فرایبورگ یکی از بهترین دانشگاه های آلمان در زمینه های علوم پزشکی، روانشناسی و علوم اجتماعی است. این دانشگاه در سال 1457 تأسیس شده و بیش از 20 هزار دانشجو دارد.

تحصیل در دانشگاه های فنی مونیخ

معرفی دانشگاه های فنی مونیخ

دانشگاه های برلین (Humboldt University of Berlin)

دانشگاه های برلین یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های آلمان است. این دانشگاه در سال 1810 تأسیس شده و بیش از 35 هزار دانشجو دارد. دانشگاه های برلین در زمینه های مختلف فیزیک، علوم کامپیوتر، ریاضیات و علوم اجتماعیشناخته شده است.

دانشگاه های فرانکفورت (Goethe University Frankfurt)

دانشگاه های فرانکفورت یکی از بهترین دانشگاه های آلمان در زمینه های علوم اجتماعی، اقتصاد و حقوق است. این دانشگاه در سال 1914 تأسیس شده و بیش از 45 هزار دانشجو دارد.

دانشگاه های کلن (University of Cologne)

دانشگاه های کلن یکی از برترین دانشگاه های آلمان در زمینه های علوم اجتماعی، حقوق و اقتصاد است. این دانشگاه در سال 1388 تأسیس شده و بیش از 44 هزار دانشجو دارد.

دانشگاه های فرایدبرگ (University of Freiburg)

دانشگاه های فرایدبرگ یکی از بهترین دانشگاه های آلمان در زمینه های علوم پزشکی، روانشناسی و علوم اجتماعی است. این دانشگاه در سال 1457 تأسیس شده و بیش از 20 هزار دانشجو دارد.

دانشگاه های مونستر (University of Münster)

دانشگاه های مونستر یکی از بهترین دانشگاه های آلمان در زمینه های علوم پزشکی، فیزیک و شیمی است. این دانشگاه در سال 1780 تأسیس شده و بیش از 44 هزار دانشجو دارد.

دانشگاه های هامبورگ (University of Hamburg)

دانشگاه های هامبورگ یکی از بهترین دانشگاه های آلمان در زمینه های علوم اجتماعی، حقوق و اقتصاد است. این دانشگاه در سال 1919 تأسیس شده و بیش از 40 هزار دانشجو دارد.

دانشگاه های برلین فنی (Technical University of Berlin)

دانشگاه های برلین فنی یکی از بهترین دانشگاه های آلمان در زمینه های مهندسی، علوم کامپیوتر و ریاضیات است. این دانشگاه در سال 1879 تأسیس شده و بیش از 30 هزار دانشجو دارد.

مزایای تحصیل در دانشگاه های فرانکفورت

آشنایی با دانشگاه های فرانکفورت

مدارک لازم اخذ پذیرش دانشگاه های آلمان

  • ارائه رزومه تحصیلی علمی
  • ارائه مهارت زبان آلمانی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی قبلی
  • تحقیق و مقاله های علمی
  • توصیه نامه های تحصیلی

مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه های آلمان

با شناختی که از بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل بدست آورده اید و اینکه برای پذیرش در دانشگاه به چه مدارکی نیاز دارید به عنوان یک متقاصی نیاز دارید تا ویزای تحصیلی مربوط به این کشور را قبل از هر اقدامی تهیه کنید.

از این رو باید به عنوان یک متقاضی مدارک لازم را که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم را برای سفارت کشور آلمان ارسال کنید.

مهمترین و اصلی ترین مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی آلمان مدارک زیر می باشند.

  1. ارائه مدرک دیپلم دبیرستان
  2. ارائه مدرک مهارت زبان آلمانی سطح B1 یا آیلتس 6
  3. ارائه پاسپورت معتبر
  4. ارائه نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر
  5. ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی آلمان
  6. ارائه گواهی تمکن مالی
  7. ارائه ۲ قطعه عکس در اندازه پاسپورت
اخذ پذیرش دانشگاه های آلمان

مدارک لازم اخذ پذیرش دانشگاه های آلمان

در نهایت اینکه

دانشگاه های آلمان به دلیل کیفیت تحصیلات و شناخته شدن در سطح جهانی، همیشه جذابیت بالایی برای دانشجویان جهان دارد. لذا، اگر شما نیز به دنبال تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل هستید، می توانید با توجه به لیستی که در این مطلب به آنها اشاره کرده ایم و مشورت با مشاوران مهاجرتی بهترین دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب کرده و با توجه به شرایط آنها اقدامات مربوط به پذیرش خود را انجام دهید.

سوالات مربوط به بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل

  1. بهترین دانشگاه پزشکی آلمان کدام است؟
    دانشگاه هایدلبرگ در صدر دانشگاه‌های برتر پزشکی در آلمان قرار دارد.
  2. آیا تحصیل در دانشگاه‌های برتر آلمان رایگان است؟
    تحصیل در اکثر دانشگاه‌های برتر آلمان رایگان است و فقط هزینه ترمی دریافت می‌شود.
  3. مزایای تحصیل در دانشگاه های آلمان چیست؟
    پایین بودن نرخ تورم، برخورداری از بورسیه های پزشکی عالی، بالا بودن سطح سیستم آموزشی، وجود فرصت های شغلی فراوان، بالا بودن اعتبار و ارزش مدارک تحصیلی و امنیت اجتماعی و ثبات اقتصادی

ارسال دیدگاه

پنج × یک =