مهاجرت به کانادا

برنامه کارآفرینی کانادا چیست؟

همه ما نسبت به این موضوع اطلاع داریم که کانادا یکی از برترین مقاصد مهاجرتی […]

همه ما نسبت به این موضوع اطلاع داریم که کانادا یکی از برترین مقاصد مهاجرتی در جهان است که هر ساله با روش‌های مختلفی از متقاضیان واجد شرایط میزبانی می‌کند. یکی از روش‌های مهاجرت به کشور کانادا علاوه بر دریافت ویزای ict کانادا که از پرطرفدارترین روش های مهاجرتی کانادا می باشد. استفاده از برنامه کارآفرینی کانادا است که قصد داریم تا در مطلب امروز به آن پرداخته و اطلاعاتی در رابطه با این برنامه مهاجرتی در اختیارتان قرار دهیم.

منظور از برنامه کارآفرینی کانادا چیست؟

به طور کلی باید بدانید که برنامه کارآفرینی کانادا به افرادی تعلق دارد که سرمایه و توانایی کافی را برای اینکه در کشور کانادا کسب و کار تازه ای راه اندازی کنند را داشته باشند.

پروسه مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی به این ترتیب است که شما به عنوان شخص متقاصی باید ابتدا با ویزای کار وارد استان موردنظر شده و بعد از اجرای بیزینس در استان، اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و می‌خواهید از برنامه کارآفرینی برای اقدام خود استفاده کنید باید دارای ۴ فاکتور اصلی باشید که به شرح زیر می‌باشد.

  • باید یک تجارت و کسب و کار واجد شرایط داشته باشید
  • از یک نامه پشتیبانی مالی که توسط یک سازمان مورد تایید دولت کانادا می‌باشد برخوردار باشید
  • باید مهارت زبان مورد نیاز را داشته باشید
  • از بودجه و تمکن مالی کافی برای زندگی در کانادا برخوردار باشید
مراحل دریافت ویزای کارآفرینی کانادا

ویزای کارآفرینی کانادا چیست؟

مدارک لازم برای اخذ ویزای کارآفرینی کانادا

برای اقامت در کشور کانادا به کمک برنامه کار آفرینی نیاز به دریافت ویزای مرتبط به این برنامه دارید. از این رو باید بدانید که جهت اقدام برای دریافت ویزای مربوطه چه مدارکی را باید ارائه دهید.
  1. مدرک تحصیلی
  2. تأییدیه تمکن مالی
  3. مدارک شناسایی (شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت)
  4. گواهی عدم سوءپیشینه
  5. مدارک سوابق مدیریتی
  6. مدرک زبان (در اغلب برنامه های کارآفرینی کانادا نمره آیلتس 5 کافی است)

کسب و کار واجد شرایط ویزای کارآفرینی کانادا

گفتیم که یکی از شروط لازم برای مهاجرت کارآفرینی کانادا داشتن یک کسب و کار واجد شرایط است. منظور از تجارت واجد شرایط این است که شما قادر به راه‌اندازی کسب و کاری در کانادا باشید که شرایط زیر را داشته باشد.

  • در زمان دریافت تعهدنامه و موافقت شرکت حامی مالی مورد تائید دولت کانادا، هر یک از متقاضیان این طرح دارای حداقل 10 درصد از سهام و حق رای شرکت باشند.
  • متقاضی و یا متقاضیان به همراه شرکت حامی مالی مورد تائید دولت کانادا به طور مشترک دارای بیش از 50 درصد از حق رای کل سهام شرکت باشند
  • در هنگام دریافت اقامت دائم کانادا از داخل کشور کانادا یک مدیریت حساب شده، فعال و همه جانبه را از تجارت مورد نظر ارائه دهید
 اخذ ویزای کارآفرینی کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزای کارآفرینی کانادا

شرایط زبان متقاضی کارآفرینی در کانادا

برای اینکه بتوانید پس از مهاجرت به کانادا به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید نیاز است تا زبان انگلیسی یا فرانسوی را به خوبی بلد باشید. در واقع شما ملزم به داشتن مدرک زبان معتبر و بین‌المللی هستید تا بتوانید ویزای کارآفرینی کانادا را دریافت کنید.

شرایط زبان فرد متقاضی  برای مهاجرت کار آفرینی در کانادا این است که حداقل سطح زبان انگلیسی CLB 5 و فرانسوی در چهار مهارت اصلی مکالمه، خواندن، شنیدن و نوشتن باشد.

اگر نمی دانید که سطح CLB 5 معادل چه نمره ای در آزمون های معروف و معتبر زبان مثل آیلتس و یا TEF می شود مثلا: نمره 5 CLB معادل نمره 5 در بخش شنیداری، 4 در بخش خواندن، 5 در بخش نوشتاری و 5 در بخش مکالمه آیلتس است.

بودجه مالی ویزای کارآفرینی کانادا

از دیگر شروط مهم برای مهاجرت کارآفرینی کانادا، داشتن بودجه مالی مناسب است. این فاکتور از جمله مهمترین فاکتورهای لازم برای مهاجرت است. چرا با تمکن مالی کلفی می توانید از پوشش هزینه های زندگی اصلی و اعضای خانواده در این کشور خیالتان آسوده باشد.

این مسئله بدین دلیل بسیار مهم و دارای اهمیت است که دولت کانادا هیچ حمایت مالی از افراد متقاضی نخواهد کرد. پس، شما باید در زمان درخواست ویزا و اقامت با کارآفرینی در کشور کانادا تمکن مالی مورد نظر دولت این کشور را به اثبات برسانید.

تمکن مالی شما برای اینکه بتوانید مهاجرت کارآفرینی به کانادا را با موفقیت انجام دهید اینگونه است که امکان پوشش هزینه های متقاضی و اعضای خانواده را برای مدت زمان معینی در این کشور داشته و نیازی به قرض گرفتن پول از دیگری نداشته باشید.

 شرایط ویزای کارآفرینی کانادا

کسب و کار واجد شرایط ویزای کارآفرینی کانادا

اقامت کارآفرینی در کانادا

با توجه به موارد عنوان شده و فاکتورهای مهمی که برای مهاجرت کارآفرینی کانادا باید دارا باشید، نوبت آن است تا کمی هم در رابطه با اقامت خود در صورت دریافت ویزای کارآفرینی کانادا بدانید.

خبر خوب این است که با برنامه  استارتاپ کانادا که همان  اسکیل ورکر فدرال است می‌توانید برای دریافت کارت اقامت و مهاجرت دائمی خود و اعضای خانواده اقدام کنید.

در صورتیکه تمام فاکتورهای عنوان شده در پاراگراف‌های قبل را دارا باشید می‌توانید با استفاده از این طرح مهاجرتی یک فرصت استثنایی را برای ساختن آینده روشن در اختیار داشته باشید.

اما آنچه لازم است در این بخش به آن اشاره کنیم این است که تنها فاکتورهایی که به آنها اشاره کردیم برای درخواست اقامت کارآفرینی کانادا کفایت نمی‌کنند و باید شرایط پذیرش کلی در این کشور را داشته باشید.

برای این کار باید در وب سایت Canada.ca روی لینک admissibility کلیک کنید و در بخش هایی که وارد می شوید به سوالاتی همچون: ملیت و تابعیت، سن، توانایی و مهارت زبان، اعضای خانواده، میزان تحصیلات، تجربه و سوابق کاری، میزان سرمایه و درآمد فعلی، جزئیات جاب آفر و… به صورت کامل پاسخ دهید.

در نهایت چنانچه اطلاعات ارائه شده مورد تایید اولیه قرار گرفت به شما اجازه داده می شود وارد مرحله بعد شده و درخواست اقامت خود را بدهید.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق طرح کارآفرینی

  1. شانس بالا برای اخذ اقامت دائم کانادا پس از راه‌اندازی بیزینس و اجرای تعهدات داده شده.
  2. عدم نیاز به مدرک تحصیلی و مدرک زبان چندان بالا
  3. بهره‌مندی از امکانات زندگی و رفاهی، تحصیلی و تفریحی
  4. بهره‌مندی از محیطی آرام و به دور از تعصبات نژادی و قومیتی
  5. پایین بودن نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌ها در کانادا
  6. کانادا از کارفرمایان و نیروهای کار ماهر و باتجربه استقبال می‌کند و شرایط را برای آن‌ها تسهیل می‌نماید تا برای انجام کسب و کار خود به این کشور بیایند.
  7. این کشور به شبکه‌های تجاری گسترده‌ای دسترسی دارد و دارای یک اقتصاد پایدار است.
  8. شرایط زندگی در این کشور بسیار عالی است و از نظر کیفیت زندگی، یکی بهترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود.
تمکن مالی برای کارآفرینی کانادا

اقامت کارآفرینی در کانادا

در نهایت

در این مقاله سعی کرده ایم تا هرآنچه نیاز است درباره مهاجرت کارآفرینی کانادا بدانید را در اختیارتان قرار داده و شما را با شرایط این روش مهاجرتی به کشور کانادا آشنا کنیم.

توصیه و پیشنهاد ما این است که اگر شرایط لازم برای این روش مهاجرتی را دارید فرصت را از دست نداده و با مشورت و راهنمایی از یک موسسه مهاجرتی معتبر اقدامات لازم را برای مهاجرت خود انجام دهید.

سوالات مربوط به برنامه کارآفرینی کانادا چیست؟

  1. آیا کانادا مکان خوبی برای کارآفرینی است؟
    کانادا با جمعیتی بیش از 38 میلیون نفر، نهمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد و دارای نیروی کار بسیار ماهر است. اقتصاد قوی، مالیات شرکتی پایین، و دسترسی جغرافیایی آن را به مکانی ایده آل برای سرمایه گذاری و رشد کسب و کار تبدیل کرده است.
  2. کدام استان برای کارآفرینان در کانادا بهتر است؟
    استان های انتاریو و کبک به طور کلی بهترین مکان برای راه اندازی کسب و کار در کانادا هستند. دلیل این امر نزدیکی به بازارهای بزرگ در ایالات متحده است.
  3. شرایط ویزای کارآفرینی کانادا چیست؟
    سرمایه کافی، مهارت لازم برای راه‌اندازی بیزینس و تجربه کار مدیریتی سه شرط اصلی برای مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی است.

ارسال دیدگاه

پنج × پنج =