اخذ انواع ویزای کانادا برای مهاجرت

انواع ویزای کانادا برای مهاجرت

معرفی انواع ویزای کانادا برای مهاجرت ویزای کانادا برای مهاجرت به این کشور به دو […]

معرفی انواع ویزای کانادا برای مهاجرت

ویزای کانادا برای مهاجرت به این کشور به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: ویزای دائم و ویزای موقت. در ادامه به بررسی هر یک از این دسته‌ها پرداخته می‌شود.

در ضمن، باید بدانید که جهت دریافت ویزای کانادا می بایست مدارکی از قبیل: کپی رنگی پاسپورت‌های جدید و قدیم تمامی متقاضیان،فرم فارسی تکمیل شده درخواست روادید، شناسنامه متقاضیان، سند ازواج، شناسانامه فرزندان مجرد،  گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان مجرد، اسناد ملکی منگوله‌دار و یر منگوله‌دار، گواهی لاتین بانکی از حساب‌های سپرده کوتاه‌مدت و بلندمدت و پرینت لاتین شش ماهه از حسابی که سود سپرده به آن واریز می‌شود، نفری دو قطعه عکس ۳ × ۴، مدارک دعوت‌کننده و… را به باید تهیه کرده و به سفارت کانادا ارائه دهید.

منظور از ویزای دائم کانادا چیست؟

ویزای دائم یا Permanent Resident (PR)، به معنی اقامت دائم در کانادا است. برای درخواست این نوع ویزا، باید در یکی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا شرکت کرده و شرایط آن را برآورده کنید. برنامه‌های مهاجرتی کانادا شامل موارد زیر هستند:

  •  برنامه مهاجرتی فدرال کانادا: در این برنامه، مهاجران با امتیازات مشخصی بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری، زبان و … انتخاب می‌شوند.
  • برنامه مهاجرتی استانی: در این برنامه، هر استان کانادا برای جذب مهاجران، برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که بر اساس شرایط مختلفی مانند تحصیلات، تجربه کاری، زبان و … برای مهاجران مناسب هستند.
  •  برنامه مهاجرتی کسب و کار: در این برنامه، افرادی که توانایی راه‌اندازی یک کسب و کار در کانادا را دارند، می‌توانند برای دریافت ویزای دائم درخواست دهند.
  • برنامه پناهندگی: در این برنامه، افرادی که به دلایل سیاسی، نژادی، مذهبی و … در کانادا پناهنده شده‌اند، می‌توانند برای درخواست ویزای دائم اقدام کنند.

بعد از شرکت در یکی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا و برآورده کردن شرایط آن، می‌توانید برای درخواست ویزای دائم اقدام کنید. درخواست ویزای دائم ممکن است برای هر فرد یا خانواده متفاوت باشد و براساس شرایط ویژه‌ای مانند: سن، تحصیلات، تجربه کاری، زبان و … متفاوت باشد.

مزایای ویزای دائم کانادا

ویزای دائم کانادا

ویزای موقت کشور کانادا

ویزای موقت یا Temporary Resident (TR)، به معنی اقامت موقت در کانادا است. این نوع ویزا برای افرادی که قصد دارند به صورت موقت به کانادا سفر کنند، اعم از تحصیل، کار، توریستی و …، صادر می‌شود. برای درخواست این نوع ویزا، باید شرایط خاصی نیز وجود دارد که افراد متقاضی می بایست آنها را برآورده کنند.

درخواست ویزای تحصیلی کانادا

برای درخواست این نوع ویزا، باید پذیرش از یکی از دانشگاه‌های کانادا را دریافت کرده باشید. در این نوع ویزا، شما به مدت تحصیل در کانادا می‌توانید اقامت کنید.

ویزای کاری

برای درخواست این نوع ویزا، باید دعوتی از یک شرکت یا کارفرمای کانادایی داشته باشید. در این نوع ویزا، شما به مدت کار در کانادا می‌توانید اقامت کنید.

البته لازم به گفتن است که ویزای کاری کشور کانادا دارای انواع مختلفی می باشد که بسته به شرایط هر فرد متفاوت می باشد. یکی از پرطرفدارین انواع ویزای کاری کانادا که این روزها بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا در صورت دارا بودن شرایط مناسب برای دریافت آن اقدام می کنند ویزای ict کانادا است که در مقالات متعدد درباره این نوع ویزا، چگونگی دریافت آن و شرایط آن برایتان مطالبی را شرح داده ایم.

ویزای توریستی

برای درخواست این نوع ویزا، باید به عنوان توریست به کانادا سفر کنید. در این نوع ویزا، شما به مدت ۶ ماه می‌توانید اقامت کنید.

ویزای خانوادگی

برای درخواست این نوع ویزا، باید تحت پوشش یکی از اعضای خانواده‌تان باشید که در حال حاضر در کانادا اقامت دارد. در این نوع ویزا، شما به مدت مشخصی می‌توانید اقامت کنید.

مدارک لازم برای ویزای موقت کشور کانادا

ویزای موقت کشور کانادا

مراحل درخواست ویزای کانادا

برای درخواست هر نوع ویزای کانادا، باید مراحل زیر را طی کنید

  1. تهیه فرم درخواست ویزا: برای درخواست ویزای کانادا، باید فرم درخواست مربوط به نوع ویزایی که قصد دارید درخواست کنید، را تهیه کنید.
  2. تهیه مدارک مورد نیاز: برای درخواست هر نوع ویزای کانادا، باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. این مدارک براساس نوع ویزایی که قصد دارید درخواست کنید، متفاوت است.
  3. پرداخت هزینه‌های مربوط به ویزا: برای درخواست هر نوع ویزای کانادا، باید هزینه‌های مربوط به آن را پرداخت کنید.
  4.  ارسال مدارک و فرم درخواست: پس از تهیه فرم درخواست و مدارک مورد نیاز، باید آن‌ها را به سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خود ارسال کنید.
  5. مصاحبه: برای برخی نوع ویزاها، مانند ویزای کاری و تحصیلی، باید در مصاحبه حضور داشته باشید.
  6.  صدور ویزا: پس از تکمیل مراحل درخواست ویزا، در صورت تایید، ویزای شما صادر خواهد شد.

نکات مهم برای دریافت انواع ویزای کانادا برای مهاجرت

  • برای درخواست هر نوع ویزای کانادا، باید شرایط خاصی را برآورده کنید. این شرایط براساس نوع ویزایی که قصد دارید درخواست کنید، متفاوت است.
  • باید در یکی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا شرکت کنید.(ویزای دائم)
  • باید شرایط خاصی را برآورده کنید. این شرایط براساس نوع ویزایی که قصد دارید درخواست کنید، متفاوت است.(ویزای موقت)
  •  برای درخواست هر نوع ویزای کانادا، باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید.
  •  برای درخواست ویزای کانادا، باید هزینه‌های مربوط به آن را پرداخت کنید.
  • برای برخی نوع ویزاها، مانند ویزای کاری و تحصیلی، باید در مصاحبه حضور داشته باشید.
  • پس از تکمیل مراحل درخواست ویزا، در صورت تایید، ویزای شما صادر خواهد شد.

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا یکی از پرطرفدارترین مسیرهای مهاجرت در جهان است. این کشور به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شناخته شده است.

از مهمترین مزیت هایی انجام این کار با دریافت انواع ویزای کانادا برای مهاجرت عبارتند از: سیستم بهداشتی و درمانی عالی، فرصت‌های شغلی مناسب، زندگی بهتر، حمایت از خانواده، تحصیلات بالا، حقوق بالا و محیط زیست سالم.

اما معایبی که مهاجرت به کانادا همچون سایر کشورهای دنیا دارد به شرح زیر می باشد.

  • هزینه‌های زندگی
  • شرایط آب و هوایی
  • زبان
  • فاصله از خانواده
  • تنهایی
 درخواست ویزای کانادا

مراحل اخذ ویزای کانادا

در نهایت

به طور کلی، مهاجرت به کانادا این روزها بسیار طرفدار پیدا کرده است. دلیل آن هم این است که کشور کانادا، یک کشور توسعه یافته است که در موارد مختلف همچون کار، تحصیل و زندگی بستر مناسبی را برای افراد خارجی فراهم آورده است.

برای مهاجرت به کشور کانادا نیاز است تا با شرایط و قوانین این کشور به خوبی آشنا بوده و با هدفی که دارید بتوانید ویزای مناسب را دریافت کرده و اقدامات مهاجرت خود را به صورت قانونی انجام دهید.

برای مهاجرت به کشور کانادا شما می توانید از طریق دریافت ویزاهای موقت و یا دائم اقدام کنید که شرایط دریافت هر یک از آنها با دیگری متفاوت می باشد.

سوالات مربوط به انواع ویزای کانادا برای مهاجرت

  1. ویزای کاری کانادا به چه افرادی داده می شود؟
    ویزاهای موقتی نیروی کار خارجی به افرادی داده می‌شود که پیشنهاد شغلی در کانادا دارند و کارشان در مدت زمان ۶ ماه به پایان می‌رسد.
  2. برای ویزای کانادا به چه مدارکی نیاز است؟
    کپی رنگی پاسپورت‌های جدید و قدیم تمامی متقاضیان،فرم فارسی تکمیل شده درخواست روادید، شناسنامه متقاضیان، سند ازواج، شناسانامه فرزندان مجرد،  گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان مجرد، اسناد ملکی منگوله‌دار و یر منگوله‌دار، گواهی لاتین بانکی از حساب‌های سپرده کوتاه‌مدت و بلندمدت و پرینت لاتین شش ماهه از حسابی که سود سپرده به آن واریز می‌شود، نفری دو قطعه عکس ۳ × ۴، مدارک دعوت‌کننده و…
  3. هزینه ویزای کانادا چقدر است؟
    هزینه ویزای کانادا بستگی به نوع ویزای مورد نظر شما دارد.

ارسال دیدگاه

17 + هجده =