شرایط دریافت انواع ویزای انگلیس

انواع ویزای انگلیس

بدون شک اگر اهل سفر و ماجراجویی باشید دوست دارید که به کشور انگلیس نیز […]

بدون شک اگر اهل سفر و ماجراجویی باشید دوست دارید که به کشور انگلیس نیز بروید. کشور یکه از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی گزینه بسیار مناسبی است مخصوصا اینکه در این کشور دانشگاهای برتر دنیا وجود دارند که گزینه بسیار مناسبی برای آن دسته از دوستانی است که تصمیم دارند برای تحصیل به انگلیس سفر کنند. خب، برای سفر به این کشور نیز همچون سایر کشورهای دنیا باید اقداماتی را انجام دهید که مهمترین آن دریافت انواع ویزای انگلیس با توجه به هدف سفرتان می باشد.

لازم است بدانید که این کشور، یک کشور کاملا مستقل است و عضو حوزه شینگن نمی باشد و شما برای سفر به انگلیس باید ویزای جداگانه ای را دریافت کنید البته باید بدانید که سابقه سفر شما در حوزه شینگین می تواند تاثیرات مثبتی بر اخذ ویزای انگلیس داشته باشد.

در این نوشته از سری مقالات موسسه مهاجرتی visa2go قصد داریم تا شما را با انواع ویزاهای کشور انگلیس، شرایط دریافت آنها، مدارکی که نیاز است و … بیشتر آشنا کنیم. بنابراین، اگر شما هم فصد سفر به کشور انگلیس را در زمینه سفر، کاری، تحصیل و یا زندگی دارید با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید تا بگوییم کدامیک از انوع ویزاهای کشور انگلیس برایتان مناسب می باشد.

معرفی انواع ویزای انگلیس

ویزای انگلیس یکی از محبوب‌ترین ویزاهای دنیا است. در این متن، به توضیحات کامل و جامع در مورد انواع ویزای انگلیس پرداخته خواهد شد. ویزای انگلیس به چند دسته تقسیم می‌شود که هر کدام شرایط و الزامات خاص خود را دارند. این دسته‌ بندی ها به شرح زیر می باشند.

  • ویزای توریستی انگلیس
  • ویزای خانوادگی انگلیس
  • ویزای تحصیلی انگلیس
  • ویزای کار انگلیس

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی

ویزای توریستی انگلیس

یکی از محبوبترین ویزاهایی که به واسطه آن می توانید به کشور انگلیس سفری هیجان انگیز داشته باشید، ویزای توریستی این کشور است. همانطور که نام این ویزا مشخص است، با هدف سفر و گشت و گذار برای متقاضیان صادر می شود.

در حقیقت دارندگان این ویزا می توانند برای مدت زمان محدودی در این کشور اقامت داشته باشند و اجازه کار یا تحصیل در انگلیس را با ویزای توریستی نخواهید داشت.

بنابراین، می توان گفت: اگر تصمیم به اخذ ویزای توریستی انگلیس دارید باید هدف شما از صدور این ویزا کاملا مشخص باشد زیرا بعد از دریافت آن اجازه تبدیل ویزای توریستی به ویزای دیگر را نخواهید داشت.

نکته مهم دیگری که لازم است درباره ویزای توریستی انگلیس بدانید این است که افرادی متقاضی باید در پروسه اخخد این ویزا هدف و برنامه سفرخود را به طور مشخص برای افسر مهاجرت بیان کنند. در ضمن مدت اعتبار ویزای ترویستی 6 ماه می باشد.

مهمتر اینکه، اگر هدف سفر شما به انگلیس به زمان بیشتری نیاز داشته باشد می توانید با ارائه یک سری مدارک خاص برای دریافت ویزای توریستی بلند مدت اقدام کنید که در سه نوع 2 ساله، 5 ساله و 10 ساله صادر می‌شوند و امکان صدور ویزای توریستی با اعتبار بیش از 10 سال وجود ندارد.

شرایط دریافت ویزای توریستی انگلیس

ویزای توریستی انگلیس

ویزای خانوادگی انگلیس

یکی دیگر از انواع ویزاهایی که برای سفر به کشور انگلیس با توجه به یک سری شرایط می توانید درخواست دهید، ویزای خانوادگی می باشد. این ویزا بیشتر مناسب آن دسته از افرادی است که تابع کشورهای خارج از منطقه اقتصادی اروپا هستند و از این طریق می خواهند به خانواده خود که در کشور انگلیس زندگی می کنند بپیوندند.

بعد از دریافت این ویزا و پیوستن به اعضای خانواده شما مجاز به اقامت 6 ماه در انگلیس خواهید بود. ناگفته نماند که این ویزا خود دارای انواع مختلفی می باشد که عبارتند از:

  • افرادی که می خواهند به همسر و نامزد خود ملحق شوند (ویزای ازدواج).
  • افرادی که قصد ملحق شدن به والدین خود در انگلیس را دارند.
  • افرادی که قصد دارند به فرزندان خود در انگلیس ملحق شوند.

آنچه که درباره با شرایط درخواست ویزای خانوادگی انگلیس نیاز است بدانید این است که افراد متقاضی این ویزا باید حداقل 18 سال داشته باشند. اصالت رابطه خانوادگی آنها باید قابل اثبات باشد.

باید پس از اخذ ویزای خانوادگی انگلیس اثبات کنید که با خانواده و یا همسرت خود زندگی خواهید کرد. خانواده شما در محله مناسبی از بریتانیا اقامت داشته باشند و از همه مهمتر اینکه به هیچ وجه سابقه کیفری در داخل انگلیس و یا خارج از آن نداشته باشید.

انواع ویزای خانوادگی انگلیس

ویزای خانوادگی انگلیس

ویزای تحصیلی انگلیس

اما، از محبوبترین و پرطرفدارترین ویزاهای کشور انگلیس که این روزها متقاضیان زیادی برای درخواست آن اقدام می کنند، ویزای تحصیلی انگلیس می باشد. این ویزا یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به انگلیس و هدف ادامه تحصیل در بهترین و برترین دانشگاه های دنیا می باشد.

افرادی که تمایل دارند در کشوری تحصیل کنند که در صدر کشورهای دانشجو پذیر می باشد و از سطح کیفیت آموزشی بالایی برخوردار می باشد بدون شک کشور انگلیس را انتخاب خواهند کرد.

این کشور جزو پنچ کشور برتر دنیا از لحاظ کیفیت برجسته‌ی تحصیل، سرمایه‌گذاری‌های پرسود و اقامت شناخته شده است. برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی لازم ایت بدانید که شما مجاز به دریافت کدامیک از انواع ویزای تحصیلی این کشور می باشد. زیرا که ویزای تحصیلی انگلیس نیز دارای زیر مجموعه های مختلفی است.

ویزای دانش آموزی

یکی از انواع ویزاهای تحصیلی انگلیس که می توان برای دریافت آن اقدام کرد، ویزای دانش آموزی است که برای تصحیل در مقاطع دبستان تا دبیرستان می باشد یعنی متقاضی دریافت این ویزا باید بین 4 تا 17 سال داشته باشد.

ویزای دانشجویی

با دریافت این ویزای تححصیلی، شما امکان تخصیل در دانشگاه ها و کالج های انگلیس را خواهید داشت. ویزای دانشجویی انگلیس برای افراد بالای 17 سال صادر می شود.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت

این ویزا ویژه یادگیری زبان انگلیسی و دوره‌های کوتاه مدت کالج می باشد که اعتبار آن حداکثر ۱۱ ماه است. در این صورت فرد می‌بایست قبل از اتمام اعتبار ویزا، از کشور انگلیس خارج شود.

انواع ویزای تحصیلی انگلیس

ویزای تحصیلی انگلیس

ویزای کار انگلیس

آخرین نوع از انواع ویزای انگلیس که می خواهیم به شما معرفی کنیم، ویزای کاری این کشور می باشد که برای آن دسته از افرادی که با هدف کار کردن قصد مهاجرت به انگلیس را دارند صادر می شود.

برای اخذ این ویزا، شخص متقاضی باید پذیرفته شده توسط یک شرکت یا سازمان در انگلیس باشید تا بتواند ویزای کاری این کشور را دریافت کند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای انگلیس

برای درخواست هر یک از نوع‌های ویزای انگلیس، شما باید الزامات خاص خود را رعایت کنید. برخی از الزامات و مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  1. پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  2.  بلیط رفت و برگشت
  3.  برنامه سفر
  4.  اثبات مالی
  5.  بیمه سفر
  6. پذیرش از دانشگاه یا شرکت (برای ویزای تحصیلی و کاری)
  7.  مدارک مربوط به خانواده (برای ویزای خانوادگی)
مدارک لازم برای اخذ ویزای کار انگلیس

ویزای کار انگلیس

در نهایت

با معرفی انواع ویزای انگلیس، بدون شک بهتر و راحتر می توانید با هدفی که دارید ویزای مناسب را انتخاب کرده و اقدامات لازم برای دریافت آنرا انجام دهید. این مهم را به خاطر داشته باشید که با دریافت انواع ویزای انگلیس شاید بتوانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید اما این کار سختی ها و دشواری های خاص خود را دارد که بهتر است قبل از اقدامات لازمه حتما با کارشناسان و مشاوران خُبره در این زمینه صحبت کرده و از آنها راهکارهای لازم را دریافت کنید.

سوالات مربوط به انواع ویزای انگلیس

  1. مراحل درخواست ویزای انگلیس به چه صورت است؟
    انتخاب نوع ویزای انگلیس، دریافت و تکمیل فرم آنلاین ویزا در سایت، ارسال فرم از طریق ایمیل یا مراجعه حضوری به آژانس، گرفتن وقت سفارت انگلیس در تهران، امارات و یا ترکیه، پرداخت آنلاین هزینه ویزای انگلیس آنلاین و حضور در سفارت در روز تعیین شده، ارائه مدارک و انجام انگشت نگاری
  2.  مدت زمان صدور ویزای انگلیس چقدر است؟
    مدت زمان صدور ویزای انگلیس نیز بسته به نوع و پروسه صدور، ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد.
  3. هزینه صدور ویزای انگلیس به چه صورت است؟
    هزینه‌ها برای درخواست و صدور ویزای انگلیس بسته به نوع و مدت زمان صدور و تأثیر دارد. هزینه‌ها ممکن است شامل هزینه‌های پرداخت شده به سفارت، هزینه‌های پذیرش دانشگاه یا شرکت، هزینه‌های بلیط هواپیما و…باشد.

ارسال دیدگاه

4 × 2 =