دریافت ویزای تحصیلی آلمان

چه زمانی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنیم؟

کشور آلمان از جمله کشورهایی با اقتصاد بسیار قوی می باشد که خیلی از افراد […]

کشور آلمان از جمله کشورهایی با اقتصاد بسیار قوی می باشد که خیلی از افراد برای زندگی، کار و حتی تحصیل تمایل دارند به این گشور پیشرفته مهاجرت کنند. اما همه ما به خوبی می دانیم که مهاجرت به چنین کشورهایی چندان کار آسان و راحتی نیست. بنابراین در این مقاله تصمیم داریم تا کمی بیشتر درباره یکی از راه های مهاجرت به آلمان یعنی مهاجرت تحصیلی برایتان بگوییم. تصمصیم داریم به پرسشی که برای شما دوستان عزیزی که برای تحصیل قصد مهاجرت به آلمان را دارید پیش آمده است یعنی چه زمانی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنیم؟ بپردازیم. در این راستا، ابتدا به مراحل درخواست ویزای تحصیلی آلمان و نکات قابل توجه در این رابطه می‌پردازیم و سپس به بررسی زمان مناسب برای اقدام به درخواست ویزای تحصیلی آلمان اشاره خواهیم کرد.

درخواست ویزای تحصیلی آلمان

دریافت ویزای تحصیلی آلمان برای دانشجویان خارجی یک فرآیند پیچیده و زمان‌بر است. برای این که بتوانید به طور موفقیت‌آمیز ویزای تحصیلی آلمان تضمینی را دریافت کنید، باید به موارد زیر توجه کنید.

  • انتخاب دوره تحصیلی و دانشگاه
  • آغاز فرآیند درخواست ویزا
  • تهیه مدارک مورد نیاز
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به ویزا
  • پذیرش دانشگاه
 ویزای تحصیلی آلمان تضمینی

درخواست ویزای تحصیلی آلمان

انتخاب دوره تحصیلی و دانشگاه

قبل از هر چیز، شما باید دوره تحصیلی و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در طول این فرآیند، شما باید با شرایط و الزامات دانشگاه مورد نظر خود آشنا شوید.

برای مثال، بعضی از دانشگاه‌ها الزامات خاصی برای درخواست ویزای تحصیلی دارند. همچنین، شما باید مطمئن شوید که دوره تحصیلی مورد نظرتان به زبان آلمانی یا انگلیسی است.

آغاز فرآیند درخواست ویزا

بعد از انتخاب دوره تحصیلی و دانشگاه، شما باید فرآیند درخواست ویزای تحصیلی را آغاز کنید.

برای این کار، شما باید به سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود مراجعه کنید و فرم درخواست ویزای تحصیلی را تکمیل کنید.

در این فرم، شما باید اطلاعات شخصی، اطلاعات تحصیلی و اطلاعات مالی خود را وارد کنید.

تهیه مدارک مورد نیاز

برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان، شما باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید.

این مدارک شامل مدارک تحصیلی، گواهینامه زبان، مدارک مالی و مدارک پاسپورت است. شما باید مطمئن شوید که تمامی مدارک شما به زبان آلمانی یا انگلیسی است.

پرداخت هزینه‌های مربوط به ویزا

هزینه‌های مربوط به ویزای تحصیلی آلمان بسته به نوع ویزا و کشور شما متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر، به سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود مراجعه کنید.

پذیرش دانشگاه

پذیرش دانشگاه در فرآیند درخواست ویزای تحصیلی آلمان بسیار مهم است. در صورتیکه پذیرش دانشگاه را در اختیار ندارید، شما نمی‌توانید ویزای تحصیلی دریافت کنید.

درخواست ویزای تحصیلی آلمان

مراحل درخواست ویزای تحصیلی آلمان

مراحل درخواست ویزای تحصیلی آلمان

برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان، ابتدا باید به یک دانشگاه آلمانی پذیرش شده باشید. در صورت پذیرش شدن، باید به سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خودتان مراجعه کرده و درخواست ویزای تحصیلی را تکمیل کنید. اطلاعات مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی عبارتند از:

  1. فرم درخواست ویزا
  2. پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه و دو کپی از آن
  3. پذیرش تحصیلی
  4. گواهی پایان دوره سه سال متوسطه (به همراه ترجمه)
  5. گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی (به همراه ترجمه)
  6. گواهی پایان دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد (به همراه ترجمه)
  7. فرم پر شده درخواست ویزا
  8. عکس رنگی پاسپورتی
  9. شناسنامه و دو کپی از آن
  10. گواهی پشتیبانی مالی
  11. مدارک سوابق شغلی
  12. مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی
  13. هزینه صدور روادید تحصیل در آلمان (۷۵ یورو)
  14. انگیزه نامه
  15. زندگی نامه

زمان مناسب برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان

برای اقدام به درخواست ویزای تحصیلی آلمان، باید حداقل 3 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی در آلمان، درخواست ویزا را ارسال کنید.  این زمان به دلیل مدت طولانی بررسی و پردازش درخواست شما تعیین شده است. اما بهتر است که به موارد زیر نیز توجه کنید.

بررسی درخواست

بعد از ارسال درخواست ویزای تحصیلی آلمان، سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور شما باید درخواست شما را بررسی کند. این فرآیند ممکن است تا 8 هفته زمان ببرد.

برگزاری مصاحبه ویزای تحصیلی آلمان

زمان برگزاری مصاحبه ویزای تحصیلی آلمان

زمان برگزاری مصاحبه

برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان، باید به سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خودتان مراجعه کرده و مصاحبه کنید. بنابراین، باید به زمان برگزاری مصاحبه نیز توجه کنید و بهتر است حداقل 1 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی، به سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خودتان مراجعه کنید.

تمکن مالی دانشجویی آلمان

از دیگر موارد بسیار مهم برای دریافت کردن ویزای تحصیلی کشور آلمان که باید به آن توجه زیادی داشته باشید، مسئله تمکن مالی است.

فرقی ندارد که شما تصمیم دارید در کدام دانشگاه یا شهر کشور آلمان بخ تحصیلات خود در مقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا ادامه دهید آنچه برای دولت آلمان حائز اهمیت می باشد اثبات این مسئله است که شما در طول تحصیل و زندگی در این کشور می توانید از پس مخارج خود برآیید.

تمکن مالی آلمان به صورت حساب مسدود شده ارائه می شود یعنی اینکه شما باید یک حساب بانکی ویژه داشته باشید که مبلغ لازم برای تأمین هزینه های زندگی شما برای یک سال  توسط آن حساب باید پرداخت شود.

چه زمانی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنیم؟

تمکن مالی دانشجویی آلمان

در نهایت

در این مقاله، به بررسی زمان مناسب برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان پرداختیم. برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان، باید حداقل 3 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی در آلمان، درخواست ویزا را ارسال کنید.

همچنین، باید به موارد دیگری نیز توجه کنید مانند: پذیرش در دانشگاه، زمان پرداخت هزینه‌ها و زمان برگزاری مصاحبه. با رعایت این نکات، می‌توانید به راحتی و با موفقیت برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید.

ما، سعی کردیم تا در مطلب امروز شما را با نحوه درخواست، مدارک لازم و پاسخ به این پرسش که

چه زمانی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنیم؟ بیشتر آشنا کنیم تا با توجه به موارد عنوان شده بهتر و راحتر اقدامات مهاجرت تحصیلی خود را به کشور آلمان بتوانید انجام دهید.

امید است که موارد عنوان شده توانسته باشند به شما کمک کنند، در صورت داشتن هرگونه پرسش می توانید با مشاوران و کارشناسان مهاجرتی ما از طریق وب سایت visa2go.org در ارتباط بوده و راهنمایی لازم را از آن دریافت کنید.

سوالات مربوط به چه زمانی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنیم؟

  1. مهمترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان چیست؟
    از مهمترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های آلمان است. شما با ویزای تحصیلی آلمان می‌توانید به صورت تمام وقت در آلمان تحصیل کنید.
  2. آیا داشتن نامه پذیرش از یک دانشگاه به منزله اجازه تحصیل در آلمان است؟
    خیر، داشتن نامه پذیرش از یک دانشگاه به منزله اجازه تحصیل در آلمان نیست بلکه شما پس از دریافت این نامه باید برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام نماید و تمامی شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان را داشته باشد.
  3. بهترین زمان برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان چه زمانی است؟
    بهترین زمان برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان بلافاصله بعد از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه و یا Uniassisst و جمع آوری سرمایه لازم جهت تحصیل و زندگی در آلمان است.

ارسال دیدگاه

15 + 18 =