تحصیل در انگلیس

اقامت پس از تحصیل در انگلیس

اغلب دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های انگلیس تحصیل می‌کنند تمایل دارند که برای همیشه در […]

اغلب دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های انگلیس تحصیل می‌کنند تمایل دارند که برای همیشه در این کشور زندگی کنند و به دنبال اقامت پس از تحصیل در انگلیسی باشند خوشبختانه امکان دریافت اقامت پس از تحصیل در این کشور وجود دارد و شما می‌توانید به روش‌هایی همچون سرمایه‌گذاری، از طریق کار  و ازدواج اقامت این کشور را دریافت کنید. اما همچون سایر کشورها انگلیس هم برای اقامت دارای شرایط و ضوابطی است که در این مطلب می‌خواهیم اشاره‌ای به آنها داشته باشیم.

تبدیل ویزای دانشجویی به اقامت دائم انگلیس

بعد از اخذ و دریافت ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی تصمیم به دریافت اقامت دائم این کشور دارید باید چه کار کنید؟! به طور کلی باید بگوییم که برای اقامت در کشور انگلستان از طریق تحصیل می‌بایست پس از ۵ سال از اتمام فارغ التحصیلی برای اقامت اقدام کنید.

طبق شرایطی که این کشور برای تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت دائم در نظر گرفته است شما باید شغل ثابت با درآمد کافی داشته باشید و هیچ سابقه کیفری هم نداشته باشید.

از آنجایی که کل مراحل دریافت ویزای اقامت دائم ۶ ماه طول می‌کشد شما باید بعد از تحصیل به دنبال کارفرما باشید و به محض دریافت جاب آفر نوع اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل کنید.

روش های تبدیل ویزای دانشجویی به اقامت دائم انگلیس

تبدیل ویزای دانشجویی به اقامت دائم انگلیس

مزایای اخذ اقامت پس از تحصیل در انگلیس

بدون شک دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در انگلستان دارای مزیت‌های بسیاری است که از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • اطمینان از آینده شغلی
  • زندگی در کشوری با تنوع فرهنگی، زبان ها و عقاید متنوع
  • تأمین بودن حداقل های زندگی
  • بهره مندی رایگان از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان پس از اخذ اقامت دائم انگلستان
  • کیفیت بالای زندگی و امکانات رفاهی

اقامت پس از تحصیل در انگلیس از طریق کار

در پاراگراف‌های قبل به این موضوع اشاره کردیم که یکی از راه‌های اقامت پس از تحصیل در انگلیس از طریق کار کردن است.

برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم با پیدا کردن کارفرما و داشتن اقامت کاری می‌توانید اقدامات لازم را جهت اقامت دائم خود در این کشور پس از تحصیل انجام دهید. برای انجام این کار تنها کافیست مطمئن باشید مهمترین شرایط کار پس از تحصیل در انگلیس به شرح زیر است.

  • اسپانسرشیپ
  • حقوق
  • مدرکی دال بر سطح آشنائی شما با زبان
شرایط اقامت پس از تحصیل در انگلیس از طریق کار

اقامت پس از تحصیل در انگلیس از طریق کار

اسپانسرشیپ

برای کار پس از تحصیل در کشور انگلستان کارفرمای شما باید مدرکی را دال بر تایید اسپانسرشیپی تقدیم شما کند در ضمن کارفرمای مربوطه حتماً باید گواهی انگلستان Tire2 مربوط به اسپانسرشیپی را دارا باشد.

حقوق

اما شرط دوم حقوق است. حقوق دریافتی شما منهای مالیات پرداختی باید حداقل تا سقف ۲۰٫۸۰۰ پوند در سال برسد ناگفته نماند که در این مورد یک سری استثنائات هم وجود دارد.

مدرکی دال بر سطح آشنائی شما با زبان

برای اینکه اجازه کار پس از تحصیل در انگلستان را داشته باشید در مواقعی نیاز است که مدارک را دال بر میزان آشنایتان با زبان انگلیسی نشان دهید که این مدرک هم باید از سمت یک موسسه معتبر یا توسط کالج‌های آکادمیک مطرح در تدریس زبان صادر شده باشد و مورد تایید موسسه UK NARIC  باشد.

اقامت پس از تحصیل در انگلستان از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از راه‌های اقامت پس از تحصیل در انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری است. در صورتی که شرایط مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل را داشته باشید می‌توانید وارد سیستم کاری یا سرمایه‌گذاری این کشور شده تا نوع اقامت خود را تغییر دهید.
اگر  ایده و طرح خوبی داشته باشید سرمایه کافی و لازم را هم برای راه‌اندازی و کسب و کار خود فراهم کرده باشید یکی از گزینه‌ها این است که به عنوان دانشجو وارد انگلیس شده و با اقامت بعد از تحصیل در انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری اقامت خود را تمدید کنید.
اگر شرایط سنی شما به صورتی است که امکان تحصیل در انگلیس را ندارید می‌توانید از گزینه مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل فرزند اقدام کنید یعنی فرزند شما در این کشور به تحصیل مشغول می‌شود و شما می‌توانید با رفت و آمد به این کشور شناخت کافی پیدا کرده و طرح خود را برای سرمایه‌گذاری پیاده‌سازی کنید.
مزایای اقامت پس از تحصیل در انگلستان از طریق سرمایه گذاری

اقامت پس از تحصیل در انگلستان از طریق سرمایه گذاری

اقامت پس از تحصیل در انگلستان از طریق ازدواج

آخرین راهی که برای دریافت اقامت دائم بعد از تحصیل در انگلیس پیش روی شما است ازدواج است. برای انجام این کار باید با یکی از شهرواندان انگلیس ازدواج کنید.

اگر ویزای تحصیلی انگلیس که دارید Tier 4 است برای ازدواج در این کشور محدودیتی نخواهید داشت. نکته مهم و کلیدی در این مورد این است که ویزای شما تا زمان ازدواج باید دارای اعتبار باشد.

اخذ تابعیت انگلیس

دریافت تابعیت انگلیس نیازمند شرایط خاص خود می باشد که از جمله این شرایط، به شرح زیر هستند.

  1. دارا بودن حداقل 5 سال سابقه زندگی در انگلستان و 12 ماه اقامت دائم در کشور
  2. ازدواج با یک فرد انگلیسی و زندگی مشترک با او حداقل برای 3 سال
  3. متولد شدن در انگلیس
  4. تبعه قانونی بودن والدین
شرایط اقامت پس از تحصیل در انگلستان از طریق ازدواج

اقامت پس از تحصیل در انگلستان از طریق ازدواج

در نهایت

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم، برای دریافت اقامت پس از تحصیل در انگلیس روش های متعددی وجود دارد که با توجه به شرایطی که دارید می توانید مناسبترین آنها را انتخاب کنید. دریافت ویزای اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری، دریافت اقامت از طریق کار و دریافت اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج. هر یک از این روش ها شرایط خود را دارند که در مطلب فوق به اختصار درباره آنها صحبت شده است.

در صورت نیازمندی به مشاوره و کسب راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناسان و مشاوران موسسه مهاجرتی visa2go از طریق وب سایت visa2go.org در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به اقامت پس از تحصیل در انگلیس

  1. روش های دریافت اقامت پس از تحصیل در انگلیس چگونه است؟
    دانشجویان بین المللی انگلیس می توانند پس از تمام کردن تحصیلات خود از طریق ورود به کار، سرمایه گذاری و یا ازدواج با فرد انگلیسی، اقامت این کشور را دریافت کنند.
  2. شرایط کار پس از تحصیل در انگلستان چگونه است؟
    برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم انگلیس می توانید با پیدا کردن کارفرما و داشتن اقامت کاری اقدام نمائید. تنها کافیست مطمئن باشید که شرایط لازم را دارا هستید و مدارک و مستندات لازم را به همراه دارید.
  3. آیا از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت انگلیس را دارد می توان برای دریافت ویزای اقامت پس از تحصیل در انگلیس اقدام کرد؟
    بله، می توان با ازدواج کردن با یک فرد انگلیسی، تابعیت این کشور را دریافت کرد. البته شرایطی هم دارد که باید نسبت به آنها آگاه باشید.

ارسال دیدگاه

16 − سیزده =