ویزای کانادا

اعتراض به رد ویزای کانادا

با توجه به اینکه کشور کانادا از سطح رفاهی، اجتماعی و امنیت بالایی برخوردار می‌باشد […]

با توجه به اینکه کشور کانادا از سطح رفاهی، اجتماعی و امنیت بالایی برخوردار می‌باشد بسیار مورد توجه مردم در سراسر دنیا برای اقامت، تحصیل و کار قرار گرفته است. به همین منظور دولت کانادا مقرراتی را در جهت مهاجرت متقاضیان به کشور خود وضع کرده است برای مهاجرت به این کشور با هر هدفی که دارید نیاز به اخذ ویزای کانادا دارید که نشان دهنده این است که شما دارای شرایط مناسب برای اقامت در این کشور می‌باشید.
درست است که دولت کانادا قوانین سختی را برای صدور ویزاهای خود وضع کرده است اما با تمام این اوصاف چنانچه شما شرایط مراحل و مدارک مورد نیاز ویزای این کشور را شناخته و به طور دقیق با قوانین و مقررات آن کشور آشنایی داشته باشید شانس بسیار بالایی برای دریافت ویزا خواهید داشت.
در برخی از مواقع درخواست ویزای کانادا از سوی دولت و سفارت مربوطه رد می‌شود که امروز تصمیم داریم تا در رابطه با اعتراض به رد ویزای کانادا کمی صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی انواع ویزای کانادا

برای مهاجرت به کشور کانادا ویزاهای مختلفی وجود دارد که شما به عنوان شخص متقاضی با توجه به شرایط خود می‌توانید برای دریافت هر یک از آنها اقدام کنید.

در کلی‌ترین حالت ممکن ویزای کانادا به دو دسته ویزای موقت و دائم تقسیم می‌شود که هر یک شامل موارد متعددی چون ویزای توریستی، تحصیلیف کاری و غیره می‌باشد در ادامه بیشتر در رابطه با هر یک از انواع ویزای کانادا صحبت شده است.

شرایط درخواست انواع ویزای کانادا

انواع ویزای کانادا

ویزای توریستی کانادا

همانطور که نام این ویزا مشخص است با هدف سفر، توریستی و گردشگری صادر می‌شود.

این ویزا خود دارای دو نوع یک بار ورود و چند بار ورود می‌باشد. برای ویزای یکبار ورود به کانادا که به آن ویزای سینگل گفته می‌شود شما تنها یک بار اجازه ورود به خاک کانادا را دارید و بعد از اتمام دوره ویزا باید خاک کانادا را ترک کنید.

ویزای توریستی چند بار ورود که به آن ویزای مولتی نیز گفته می‌شود ویزای ۵ ساله است که به گردشگر اجازه ورود و خروج مکرر را می‌دهد.

فقط باید به این مسئله توجه داشته باشید که هنگام صدور این ویزا اعتبار آن به اعتبار پاسپورت شما بستگی دارد یعنی اگر تاریخ انقضای پاسپورت شما دو سال باشد ویزا برای شما به مدت دو سال صادر می‌شود.

ویزای تحصیلی کانادا

یکی دیگر از ویزاهای کشور کانادا، ویزای تحصیلی است که به افراد غیر شهروندی کانادایی امکان تحصیل در این کشور داده می‌شود.

نحوه درخواست این ویزا در تمام مقاطع تحصیلی تقریباً یک سال است و تنها در مدارک پذیرش تحصیل با هم تفاوت دارند. این ویزا با هدف تحصیل کوتاه مدت و بلند مدت صادر می‌شود که برای اقدام نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی دارید.

همچنین باید از سوی مدرسه، دانشگاه یا موسسه که قصد تحصیل در آن را دارید دعوتنامه رسمی داشته باشید. دقت داشته باشید که ویزای تحصیلی کانادا بازده زمانی ۴ تا ۶ ماهه دارد.

ویزای کاری کانادا

یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا دریافت ویزای کاری این کشور است.

در واقع این ویزا فرصتی است که در اختیار افراد غیر کانادایی قرار داده می‌شود تا بتوانند در این کشور مشغول به کار شوند. برای دریافت ویزای کار کانادا دو روش اکسپرس اینتری و سرمایه‌گذاری وجود دارد.

برای دریافت ویزای کار از روش اکسپرس اینتری که براساس امتیاز بندی می‌باشد هرچه سطح زبان شما، سن، سابقه کاری و تحصیلاتتان در وضعیت مطلوب‌تری باشد امتیاز بیشتری خواهید گرفت و شانس دریافت ویزا افزایش پیدا می‌کند.

برای دریافت ویزای کاری از طریق سرمایه گذاری باید حرفه‌ای که قصد فعالیت در آنرا دارید در لیست مشاغل حرفه‌ای کشور کانادا بوده و از سوی اداره مهاجرت کانادا جاب آفر داشته باشید.

مدارک لازم یرای دریافت ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا

مدارک لازم برای ویزای کانادا

تا به اینجای کار با سه نوع از پرطرفدارترین ویزاهای مهاجرتی کشور کانادا آشنا شدیم. حال می‌خواهیم اشاره‌ای به مدارکی که برای دریافت این ویزاها به آنها نیاز دارید داشته باشیم و برایتان از دلایل رد شدن درخواست و اعتراض به رد شدن ویزای کانادا صحبت کنیم.

از مهمترین فاکتورها برای اخذ ویزای کانادا مدارک کامل شماست. مدارکی مانند: مدارک شغلی مناسب، تمکن مالی مدارک هویتی و غیره.

به طور کلی مدارک لازم برای ویزای کانادا تقریباً در تمام موارد به یکدیگر شبیه هستند برای اینکه با توجه به ویزایی که قصد دریافت آن را داریم بهتر و راحت‌تر بتوانید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید ما مدارک را در دسته بندی های مختلف مدارک هویتی، مالی و مدارک شغلی جمع آوری کرده و لیست آنها را در اختیارتان قرار داده ایم.

مدارک هویتی

  • اصل پاسپورت متقاضی با حداقل ۶ ماه اعتبار به همراه کلیه پاسپورت‌های قدیمی و یا کارت‌های پرواز یا بلیط هواپیما
  • یک قطعه عکس رنگی ۳.۵ * ۴.۵ با پس زمینه سفید (عکس باید در ۶ ماه اخیر گرفته شده باشد.)
  • ترجمه شناسنامه متقاضیان
  • ترجمه سند ازدواج (در صورت همسفر بودن با همسر)
  • ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل (در صورت همسفر بودن فرزندان)
  • تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی (گروه مسافرتی ویزالند برای شما تکمیل می‌کنند)
  • ترجمه رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند. رضایت نامه باید از سوی کسی باشد که آن‌ها را همراهی نمی‌کنند.

 مدارک مالی

  • گردش حساب ۴ ماهه متقاضی به همراه مهر و امضا شعبه صادر کننده.
  • نامه تمکن مالی به دلار کانادا به همراه مهر و امضا شعبه صادر کننده و مهر شبه ارزی بانک.
  • در صورتی که گواهی سپرده بلند مدت، گواهی خرید سهام و یا اوراق بهادار و یا سند اتومیبل و اجاره نامه دارید نیز ارائه دهید.
  • مدت اعتبار گواهی تمکن مالی و گردش حساب، یک ماه می‌باشد.
  • ترجمه اسناد ملکی در صورت وجود (اختیاری)

 مدارک شغلی

  • مدارک شغلی برای کارمندان: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی با سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر و یا سرپرست، مدت زمان موافقت شده با مرخصی) – ترجمه فیش حقوقی و بیمه تامین اجتماعی دو ماهه آخر – ترجمه حکم کارگزینی.
  • مدارک شغلی برای کارفرمایان: ترجمه آگهی تاسیس، آگهی تغییرات و آگهی تصمیمات در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی 6  ماه اخیر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانکی شرکت، ریز پرینت بانکی ۴ ماهه آخر به زبان لاتین.
  • مدارک شغلی برای تجار: ترجمه کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و ترجمه لیست پرداخت بیمه
  • مدارک شغلی برای پزشکان: ترجمه پروانه دائم طبابت، کارت نظام پزشکی، ترجمه پروانه مطب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه.
  • مدارک مورد نیاز برای مهندسان: ترجمه پروانه نظام مهندسی و یا جواز ساخت.
  • مدارک کارخانه داران و صاحبان مشاغل: ترجمه پروانه بهره برداری، ترجمه جواز کسب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه.
  • مدارک بازنشستگان: ترجمه حکم بازنشستگی، ترجمه فیش حقوقی دو ماه اخر بازنشستگی (در صورت افزایش حقوق، حکم افزایش حقوق بازنشستگی نیز لازم است)
 ویزای کانادا

مدارک لازم برای ویزای کانادا

دلایل رد شدن ویزای کانادا

دانستید که برای دریافت هر یک از انواع ویزاهای کشور کانادا نیاز به ارائه چه مدارکی می باشد. حال باید بدانید در چه صورت است که درخواست شما برای دریافت این ویزاها رد می شود و چطور باید برای رد شدن درخواست ویزای خود اعتراض کنید.

از جمله اصلیترین و مهمترین دلایلی که باعث رد شدن ویزای ict کانادا، ویزای تحصیلی، ویزای توریستی و… می شود موارد زیر می باشند.

  1. ارائه اطلاعات ناقص یا اشتباه
  2. عدم تطابق موارد درخواست با اسناد پشتیبانی
  3. سابقه جرمی
  4. عدم توانایی مالی
  5. عدم تطابق با شرایط ویزا
  6. عدم توانایی زبانی
  7. عدم تطابق با شرایط پاسپورت
  8. سابقه بیماری‌های مربوط به عفونی

اعتراض به رد ویزای کانادا

بعد از اینکه درخواست ویزای شما از سوی سفارت و دولت کانادا رد شد اصلاً جای نگرانی وجود ندارد بر اساس قانون جدیدی که سفارت کانادا برای ایرانیان وضع کرده است امکان اعتراض به رد و ریجکتی ویزا وجود ندارد و شما برای اعتراض باید یک درخواست جدید ثبت کنید.

برای این منظور باید تمام نواقص پرونده خود را رفع کرده یا در صورت اشتباه بودن آنها را تصحیح کنید و تمامی مدارک را ترجمه شده تحویل سفارت دهید.

فراموش نکنید برای اقدام دوباره جهت دریافت ویزاهای کانادا ضروری است که تمامی هزینه‌ها را مجدد پرداخت کنید به جز هزینه انگشت نگاری که ۱۰ سال اعتبار دارد.

علت رد شدن ویزای کانادا

رد شدن ویزای کانادا

در نهایت

با توجه به مطالب ارائه شده امیدواریم برای دریافت انواع ویزاهای کانادا بتوانید به درستی اقدام کرده و درخواست شما از سوی سفارت و دولت کانادا رد نشود. اما چنانچه درخواست شما رد شد جای نگرانی نیست زیرا برایتان در این مطلب شرح داده ایم که چطور می توانید به رد ویزای کانادا که درخواست داده اید اعتراض بزنید.

سوالات مربوط به اعتراض به رد ویزای کانادا

  1. مدارک هویتی مورد نیاز برای ویزای کانادا کدامند؟
    اصل پاسپورت متقاضی با حداقل ۶ ماه اعتبار، ک قطعه عکس رنگی ۳.۵ * ۴.۵ با پس زمینه سفید، ترجمه شناسنامه متقاضیان، ترجمه سند ازدواج،ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل، تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی
  2. به چه دلایلی درخواست ویزای کانادا رد می شود؟
    ارائه اطلاعات ناقص یا اشتباه، عدم تطابق موارد درخواست با اسناد پشتیبانی، سابقه جرمی، عدم توانایی مالی، عدم تطابق با شرایط ویزا، عدم توانایی زبانی، عدم تطابق با شرایط پاسپورت و سابقه بیماری‌های مربوط به عفونی
  3. برای اعتراض به رد ویزای کانادا باید هزینه ای هم پرداخت شود؟
    بله، برای اقدام دوباره جهت دریافت ویزاهای کانادا ضروری است که تمامی هزینه‌ها را مجدد پرداخت کنید به جز هزینه انگشت نگاری که ۱۰ سال اعتبار دارد.

ارسال دیدگاه

14 − 8 =