ویزای تحصیلی انگلیس

اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس چقدر است؟

انگلستان به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در بین دانشجویان بین‌المللی، انواع مختلفی […]

انگلستان به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در بین دانشجویان بین‌المللی، انواع مختلفی از ویزای تحصیلی را ارائه می‌دهد که متناسب با نیاز و شرایط هر فرد می‌توان از آنها استفاده کرد. آنچه که متقاضیان تحصیل در انگلستان نیاز است تا قبل از دریافت ویزای تحصیلی خود از آن اطلاع داشته باشند اعتبار ویزایی است که دریافت می کنند. اگر برای شما هم جای سوال است که بدانید اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس چقدر است؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا علاوه بر معرفی انواع ویزاهای تحصیلی انگلیس، اطلاعاتی درباره مدارک، مراحل و شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور در اختیارتان قرار دهیم.

آشنایی با انواع ویزاهای تحصیلی کشور انگلیس

همانطور که در بخش مقدمه هم اشاره کردیم دولت انگلیس با در نظر گرفتن یک سری شرایط و قوانین سعی کرده است تا ویزاهای تحصیلی مختلفی را ارائه دهد که هر یک از این ویزاها برای افراد مختلفی می تواند مناسب باشد.

بنابراین، جهت اخذ و دریافت ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی ابتدا باید به این مسئله توجه داشته باشید که کدامیک از انواع ویزاهای تحصیلی این کشور برای شما مناسب می باشد.

اولین مورد از انواع ویزاهای تحصیلی انگلیس ویزای دانشجویی عمومی (Tier 4 General) است که برای متقاضیان بالای 16 سال صادر می شود که تصمیم دارند در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلستان تحصیل کنند.

برای دریافت این ویزا افراد متقاضی باید از موسسه آموزشی معتبر در انگلیس نامه پذیرش دریافت کرده باشند و بتوانند مهارت زبان انگلیسی خود را نیز به اثبات برسانند. یکی دیگر از شرایطی که باید داشته باشید تا بتوانید برای این نوع ویزای تحصیلی درخواست دهید ارائه تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی است.

دومین مورد از انواع ویزاهای تحصیلی انگلیس ویزای دانش آموزی است که برای آن دسته از دانش آموزانی که در رده سنی 4 تا 17 سال می باشند و تصمیم دارند در مدارس این کشور تحصیل کنند صادر می شود.

شرط دریافت این نوع ویزای تحصیلی این است که، نامه پذیرش از یک مدرسه معتبر در انگلستان را دریافت کرده باشید، مهارت زبان خود را به اثبات برسانید، بتوانید ثابت کنید که پس هزینه های تحصیل و زندگی در انگلستان بر خواهید آمد، از والدین و یا قیم قانونی خود نیز نامه رضایت داشته باشید.

اما، در رابطه به ویزای تحصیلی کوتاه مدت در کشور انگلستان باید بگوییم که، این نوع ویزا برای دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت تا 6 ماه (دوره‌های زبان انگلیسی تا 11 ماه) صادر می‌شود.

تحصیل در انگلیس

انواع ویزاهای تحصیلی کشور انگلیس

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

لازم است بدانید که برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس نیز همچون دیگر کشورها باید شرایطی را دارا باشید تا درخواست شما از سوی دولت و سفارت این کشور تایید شود.

بدون شک که، اخذ ویزا در انگلیس همانند برخی دیگر کشورها مبتنی بر سیستم امتیازدهی است. یعنی اینکه با توجه به معیارهایی همچون: سن، سطح تحصیلات، میزان ثروت و تسلط به زبان برای هر فرد امتیازی در نظر گرفته میشود.

امتیازی که شما باید بدست آورید تا بتوانید ویزای تحصیلی مناسب را دریافت کنید حداقل 40 می باشد که حدود 30 درصد از آن مربوط به ارائه نامه پذیرش معتبر از سوی دانشگاه می باشد که باید به اداره مهاجرت ارائه دهید.

از دیگر شروط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس ارائه مدارک تحصیلی و تمکن مالی، پرداخت هزینه ویزا، ارائه نامه پدیرش از سوی دانشگاه مربوطه و پاسپورت می باشد.

مدارک اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

لیست مدارکی که باید برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس ارائه دهید به شرح زیر می باشد.

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار به همراه پاسپورت های قدیمی
  • فرم تایید پذیرش از دانشگاه
  • مدرک نمره زبان
  • مدارک مالی و گردش حساب برای 6 ماه گذشته
  • 1 عدد عکس پاسپورتی جدید
  • ترجمه مدارک سوابق تحصیلی
  • نتیجه ازمایشات سلامت روانی و جسمی
  • رضایت نامه والدین برای زیر 18 سال
  • پرینت فرم درخواست ویزای انگلیس
  • پرداخت هزینه های ویزا
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • مدارک ازدواج در صورت تاهل
اخذ ویزای تحصیلی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

مدت اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس

با توجه به انواع ویزاهای تحصیلی انگلیس که در پاراگراف های قبل به آنها اشاره کردیم، شرایط اخذ ویزای تحصیلی و مدارکی که باید ارائه دهید تا بتوانید ویزای تحصیلی مناسب را دریافت کنید نوبت آن است که بدانیم اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس چقدر است؟

مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس نیز همچون سایر کشورها به طول مدت زمان تحصیلی شما بستگی دارد که معمولا اینگونه است که از زمان صدور ویزا تا 4 ماه بعد از اتمام دوره تحصیلی ویزای شما دارای اعتبار می باشد و این امکان را خواهید داشت که بعد از پایان دوره ویزای تحصیلی خود را به ویزای دیگری نیز تبدیل کنید.

آنچه که نیاز است درباره مدت اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس بدانید این است که اعتبار ویزای تحصیلی برای تحصیل در مدارس انگلیس حدودا 6 سال، برای دیپلم 2 سال و برای تحصیل در مقاطع کارشناسی حدودا 5 سال، کارشناسب ارشد و دکترا نیز حدودا 2 سال می باشد.

این مهم را نیز به خاطر داشته باشید که در صورت تمایل به تمدید ویزای تحصیلی خود باید مجددا مدارک خود را به سفارت ارائه داده و هزینه های لازم را پرداخت کنید.

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس

اولین مرحله این است که باید به دانشگاه های مختلف مدنظرتان درخواست پذیرش دهید فقط دقت داشته باشید که پذیرش برای مقاطع مختلف در دانشگاه ها معیارهای متفاوتی مانند: مدرک زبان، سابقه کاری، زیرنمرات عالی، سابقه تحقیق و پژوهش، ارائه انگیزه نامه و توصیه نامه خوب دارد که متفاوت از هم می باشند.

قدم دوم بعد از دریافت نامه پذیرش این است که باید مراحل درخواست ویزا و مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس را طی کنید. در این مرحله باید هزینه ای را پرداخت کنید و سپس باید وقت مصاحبه از سفارت انگلستان بگیرید تا اثرانگشت، عکس و فرم را ثبت کنید.

 گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس

در نهایت

حتما با توجه به موارد عنوان شده متوجه شده اید که اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس چقدر است؟، بار دیگر و به عنوان حُسن ختام بادآور می شویم که اعتبار ویزاهای تحصیلی انگلیس با توجه به مقاطع تحصیلی و نوع هر ویزا متفاوت می باشد.

پس حتما در زمان درخواست ویزای تحصیلی به این موارد توجه داشته باشید.

سوالات مربوط به اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس چقدر است؟

  1. ویزای دانشجویی عمومی چیست؟
    ویزایی است که، برای متقاضیان بالای 16 سال صادر می شود که تصمیم دارند در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلستان تحصیل کنند.
  2. حداقل امتیاز مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس چند است؟
    امتیازی که شما باید بدست آورید تا بتوانید ویزای تحصیلی مناسب را دریافت کنید حداقل 40 می باشد که حدود 30 درصد از آن مربوط به ارائه نامه پذیرش معتبر از سوی دانشگاه می باشد که باید به اداره مهاجرت ارائه دهید.
  3. اولین کاری که باید برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس انجام دهیم چیست؟
    اولین مرحله این است که باید به دانشگاه های مختلف مدنظرتان درخواست پذیرش دهید.

ارسال دیدگاه

سه × 3 =