اخذ استارت آپ کانادا

استارت آپ کانادا

ویزای استارت آپ کانادا چیست؟ یکی از جدیدترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا اخذ ویزای […]

ویزای استارت آپ کانادا چیست؟

یکی از جدیدترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا اخذ ویزای استارت آپ است از این ویزا برای جذب صاحبان کسب و کارها و راه‌اندازی بیزینس‌های جدید در این کشور حمایت می‌شود این ویزا برای آن دسته از کارآفرینانی است که تصمیم دارند ایده‌های جدید و نوآورانه خود را در کشور کانادا پیاده سازی کنند.

اگر شما هم دارای ایده‌های جدید و نوآورانه هستید و می‌خواهید از این طریق مهاجرت به کشور کانادا را تجربه کنید با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید تا هر آنچه باید در رابطه با ویزای استارتاپ کانادا بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای ویزای استارت آپ کانادا

همانطور که در مقدمه هم اشاره کردیم این ویزا از روش‌های مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای کاری این کشور می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد با راه‌اندازی کسب و کار جدید در کشور کانادا اقدامات مربوط به شهروندی این کشور را نیز انجام دهید.

برای اخذ این ویزا شما باید شرایط زیر را دارا باشید.

  • آیلتس 5 به بالا
  • نامه حمایت یا ساپورت از شرکت های مورد تایید اداره مهاجرت به کانادا
  • عدم ‌سوء پیشینه
  • تمکن مالی کافی برای خود و خانواده
  • ارائه یک ایده نوآور با پتانسیل رشد بالا
  • متقاضی اصلی، حداقل باید 10 درصد از حق رای شرکت را داشته باشد.
  •  اشخاص دیگر نمی‌توانند بیشتر 50 درصد، در استارت آپ کانادا، حق رای داشته باشند.
  • ویزای استارت آپ کانادا، نیازمند تحصیلات خاصی نیست ولی گذراندن دوره‌های مدیریت و کسب و کار توصیه می شود.
ویزای استارت آپ کانادا چیست؟

شرایط ویزای استارت آپ کانادا

مراحل اخذ استارت آپ کانادا

برای اخذ این نوع ویزای کاری در کشور کانادا اول از همه شما باید ایده جدید خود را بر پایه تکنولوژی آماده و طراحی کرده باشید سپس شرکت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در استارتاپ خود را نیز پیدا کنید. بعد از آن باید با سرمایه‌گذار به توافق رسیده و نامه ساپورت خود را اخذ نمایید.
قدم بعدی که برای اخذ استارتاپ کانادا باید بردارید این است که تمام مدارک خود را آماده کرده و از اداره مهاجرت درخواست ویزا دهید به خاطر داشته باشید که بین ۳ تا ۶ ماه جواب درخواست برای شما ارسال خواهد شد.
این نکته مهم را فراموش نکنید در صورتیکه اداره مهاجرت کانادا تصمیم بگیرد پروژه شما را چک کند در مرحله‌ peer review شروع به جمع آوری اطلاعات خواهد کرد.

تمکن مالی ویزای استارت آپ

یکی از موارد مهم که برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا همچون ویزای ict کانادا باید به آن توجه داشته باشید مسئله تمکن مالی است.
اسناد مالی که شما همراه با سایر مدارک خود برای اخذ ویزا ارائه می‌دهید نشان از آن دارند که شما از هزینه زندگی در کشور کانادا برخواهید آمد بنابراین برای ارائه این مدرک باید دقت زیادی داشته باشید.
مدارکی که برای ثابت کردن تمکن مالی مورد نیاز برای اخذ ویزای استارت اپ کانادا ارائه می‌دهید باید نشان دهند که سرمایه کافی برای هزینه زندگی و کار در کشور کانادا را در یک سال اول هم برای خود و هم برای خانواده‌تان دارید.
برای مثال اگر شما یک خانواده سه نفره هستید میزان تمکن مورد نیاز برای اخذ این ویزا که باید به دولت کانادا ثابت کنید ۲۱,۰۵۵ دلار کانادا می باشد.
نکات مهم برای اخذ ویزای استارت آپ

تمکن مالی ویزای استارت آپ

مدارک لازم برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا

برای دریافت ویزای استارت آپ کشور کانادا همچون سایر ویزاهای این کشور نیاز به تهیه و ارائه یک سری مدارک مخصوص می‌باشد.
یکی از مدارک مورد نیاز نامه ساپورت است این نامه مستقیم برای شما از سوی شرکت‌های مورد تایید اداره مهاجرت به عنوان مجری طرح ارسال خواهد شد.
با دریافت این نامه، شما به عنوان شخص متقاضی حداقل نمره زبان مورد نظر را باید اخذ کرده و سایر مدارک خود را نیز تهیه کنید این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر، ترجمه شناسنامه، عقدنامه، گواهی عدم سوء پیشینه، مدارک تحصیلی، رزومه شغلی و…
فراموش نکنید در صورتیکه مدارک شما مورد تایید اداره مهاجرت کشور کانادا قرار بگیرد نامه مدیکال و بررسی پزشکی اعضای خانواده صادر خواهد شد و بعد از آن برای شما و خانواده‌تان تاییدیه ورود به خاک کانادا صادر می‌شود.

سرمایه مورد نیاز استارت آپ کانادا

با توجه به اطلاعاتی که تا به اینجای کار در اختیارتان قرار دادیم حتماً برای خیلی از شما دوستان متقاضی این سوال پیش آمده است که برای راه‌اندازی استارت اپ در کشور کانادا به چه میزان سرمایه‌ای نیاز است؟!

خوب باید بگوییم که در رابطه با این مسئله جای نگرانی وجود ندارد چرا که سرمایه راه‌اندازی ایده‌های جدید شما در کشور کانادا توسط سازمان‌های حامی انجام می‌شود فقط باید دقت داشته باشید که ممکن است بین مقدار حمایت مالی و میزان سرمایه لازم اختلافاتی وجود داشته باشد.

اجازه دهید این مسئله را با یک مثال برایتان شفاف سازی کنیم. فرض را بر این می‌گیریم که شما برای راه‌اندازی ایده نوی خود ۱۰۰ هزار دلار حمایت دریافت کرده‌اید در صورتیکه طرح شما به ۲۰۰ هزار دلار سرمایه نیاز دارد در چنین شرایطی اگر شخص شما تمکن مالی کافی برای جبران این اختلاف و شکاف را داشته باشید مشکلی وجود ندارد اما در صورت عدم تمکن کافی احتمال ریجکتی شما زیاد است.

بنابراین، پیشنهاد و توصیه ما به شما دوستان عزیزی که تصمیم دارید از طریق استارت آپ به کشور کانادا مهاجرت کنید این است که قبل از اقدامات مربوط به دریافت ویزا از میزان سرمایه‌ای که به همراه دارید اطمینان بدست آورید تا خدای نکرده زحمات شما هدر نشوند.

اخذ ویزای استارت آپ کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا

در نهایت

در مطب فوق سعی کردیم تا هر آنچه در رابطه با ویزای استارت آپ کانادا نیاز است بدانید مورد بررسی قرار داده و اطلاعاتی در رابطه با این نوع ویزای مهاجرتی در اختیارتان قرار دهیم.

بار دیگر یادآوری می‌کنیم که استارت اپ کانادا برای جذب کارآفرینان خلاق ایجاد شده تا بتوانند با ارائه دادن طرح‌های نوآورانه خود اقتصاد کشور کانادا را به سمت پیشرفت بیشتر سوق دهند.

سوالات مربوط به استارت آپ کانادا

  1. منظور از ویزای استارت آپ کانادا چیست؟
    یکی از روش های مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای کاری کانادا است که به شما این امکان را می‌دهد تا با راه اندازی کسب و کار جدید در کانادا اقدام به دریافت شهروندی کانادا نمایید.
  2. بهترین شهرهای کانادا برای راه اندازی استارت آپ کدامند؟
    بهترین شهرهای کانادا برای راه اندازی استارت آپ عبارتند از: تورنتو، ونکوور، مونترال، کلگری و آتاوا
  3. دلایل ریجکتی ویزای استارت آپ کانادا چیست؟
    مدارک ارائه شده ناقص یا نادرست باشد.، ایده ارائه شده شما، غیرعملی باشد، متقاضی، سابقه کیفری یا بیماری خاص داشته باشد، مدارک کافی مبنی بر همکاری با سازمان حامی ارائه نشده باشد و….

ارسال دیدگاه

سه × دو =