ویزای تحصیلی آلمان

اخذ ویزای تحصیلی آلمان مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان معمولاً آن دسته از افرادی که به تحصیل و دانشگاه […]

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

معمولاً آن دسته از افرادی که به تحصیل و دانشگاه علاقه زیادی دارند برای ادامه تحصیل به کشورهای خارجی فکر می‌کنند که امکان تحصیل رایگان و اعتبار بالا در دانشگاه‌های خارجی همچون کشور آلمان یک انتخاب مناسب برای ادامه تحصیل می‌باشد. کشور آلمان به دلیل وضعیت اقتصادی خوب و صنعت قدرتمندی که در زمینه جذب دانشجو دارد به یکی از کشورهای موفق و ممتاز برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. از جمله مقاطع تحصیلی در آلمان که متقاضیان بسیار زیادی دارد مقطع کارشناسی ارشد است این دوره تحصیلی یک دوره ۲ ساله است و به دانشجویان این امکان را می‌دهد که در طول تحصیل خود در کشور آلمان بتوانند کار کنند. در ادامه می‌خواهیم شما را با مزیت‌های تحصیل آلمان در مقطع کارشناسی ارشد، برترین دانشگاه‌های معتبر و همچنین شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان مقطع کارشناسی ارشد بیشتر آشنا کنیم.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

مزیت‌های تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

تحصیل در دانشگاه های معتبر خارجی دارای مزیت های بسیاری است که بدون شک تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های آلمان هم از این قاعده مستثنا نمی باشد.
یکی از مزیت هایی که تحصیل در دانشگاه  های آلمان دارد(مقطع کارشناسی ارشد) این است که، دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش کارشناسی ارشد از این کشور می‌شوند فرصت زندگی در آلمان را بعد از اتمام تحصیل خود خواهند داشت.
در واقع متقاضیان فارغ التحصیل بین المللی به مدت 18 ماه این امکان را دارند که در کشور آلمان شغل مناسب و مورد نظر خود را پیدا کنند و با استخدام در آن شغل شانس زندگی خود را در آلمان افزایش دهند.
یکی دیگر از مزیت های تحصیل در آلمان این است که دانشگاه‌های آلمان هر ساله در رده بندی‌های مختلف جهانی رتبه‌های بالایی را به خود اختصاص می‌دهند. دانشگاه‌های این کشور علاوه بر اساتید با تجربه از جدیدترین روش‌های تدریس دنیا استفاده می‌کنند.
در کشور آلمان طیف وسیعی از رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شوند و حتما نیاز نیست که داوطلبان مدرک زبان آلمانی داشته باشند.

فرهنگ کشور آلمان به‌گونه‌ای است که میان دانشجویان خارجی و شهروندان این کشور رابطه دوستانه‌ای وجود دارد. دانشجویان بین‌المللی با حضور در این کشور احساس غریبگی نمی‌کنند و خود را عضوی از آن فرهنگ می‌دانند.

 تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

مزیت‌های تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

برترین دانشگاه‌های آلمان برای دوره کارشناسی ارشد

برای آنکه با آگاهی کامل اقدامات مربوط به اخذ ویزای تحصیلی آلمان مقطه کارشناسی ارشد را انجام دهید لازم است بدانید که بهترین دانشگاه های این کشور برای مقطه کارشناسی ارشد کدام دانشگاه ها هستند و چه رشته های تحصیلی در این دانشگاه ها ارائه می شود.

به طور کلی باید بگوییم که، ساختار مقطع کارشناسی ارشد آلمان به‌گونه‌ای است که دانشجویان باید در ۴ ترم، ۱۲۰ واحد درسی را پشت سر بگذارند و محبوبترین رشته های تحصیلی هم شامل: رشته‌های مدیریت، مهندسی، ریاضیات و کامپیوتر، رشته‌های هنرهای زیبا و کاربردی، علوم انسانی، مهندسی الکترونیک، مهندسی مکانیک، فناوری اطلاعات، ادبیات تطبیقی، هوافضا، علوم سیاسی، روانشناسی، روابط بین‌الملل و مدیریت بازرگانی.

برای تحصیل در رشته های معرفی شده می‌توانید برای بهترین دانشگاه های آلمان در مقطه کارشناسی ارشد که اسامی آنها را در ادامه آورده ایم درخواست دهید.

  • دانشگاه مونیخ
  • دانشگاه فنی آخن
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
  • دانشگاه فناوری کارلسروهه
  • دانشگاه فرایبورگ
  • دانشگاه تکنیکال درسدن
  • دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن
  • دانشگاه تکنیکال برلین
  • دانشگاه آزاد برلین
  • دانشگاه هایدلبرگ
  • دانشگاه هامبدولت
دانشگاه‌های آلمان برای دوره کارشناسی ارشد

برترین دانشگاه‌های آلمان برای دوره کارشناسی ارشد

اخذ ویزای تحصیلی آلمان مقطع کارشناسی ارشد

با دانشگاه های معتبر آلمان جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و محبوبترین رشته ها در این مقطع تحصیلی آشنا شدید. حال می خواهیم شما را با روند اخذ ویزای تحصیلی آلمان مقطع کارشناسی ارشد کمی آشنا کنیم.

در صورت تمایل به تحصیل در این مقطع باید واجد شرایط لازم دریافت ویزای تحصیلی آلمان تضمینی باشید. فراموش نکنید که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان با توجه به رشته مورد نظر شما ممکن است بین 2 الی 4 سال طول بکشد.

در مقطع فوق لیسانس رشته‌های متنوع‌تری نسبت به مقطع کارشناسی در آلمان وجود دارد. در حال حاضر حدود 13 هزار رشته و گرایش در این مقطع در نظام آموزشی آلمان تعریف و ارائه می‌شود.

خوشبختانه برای اخذ این ویزا شما نیازی به مدرک زبان آلمانی ندارید و امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم در مقطع کارشناسی ارشد آلمان برای افراد متقاضی وجود دارد. بنابرای، با این اوصاف داشتن مدارک تافل یا آیلتس 6.5 در رشته‌های انگلیسی زبان یکی از شروط لازم و ضروری است.

خبر خوب دیگر این است که تحصیل در مقطع فوق لیسانس(کارشناسی ارشد) در دانشگاه‌های کشور آلمان نیز مانند کارشناسی کاملا رایگان است.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آلمان مقطع فوق لیسانس

مقطع فوق لیسانس(کارشناسی ارشد) در آلمان به دلیل تنوع رشته های دانشگاهی، مورد علاقه دانشجویان خارجی می‌باشد. از این رو برای اخذ ویزای تحصیلی در این مقطع نیاز به ارائه مدارک زیر می باشد.

  1. ترجمه گواهی پایان دوره دیپلم به همراه ریز نمرات آن
  2. ترجمه گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آن
  3. ترجمه مدرک فوق دیپلم به همراه ریز نمرات آن (در صورت وجود)
  4. ترجمه مدرک لیسانس به همراه ریز نمرات آن
  5. کپی پاسپورت
  6. گواهی زبان آلمانی حداقل در سطح B1 (در صورت تحصیل به زبان انگلیسی مدرک تافل و یا آیلتس)
  7. زندگی نامه
  8. انگیزه نامه
ویزای تحصیلی آلمان مقطع فوق لیسانس

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آلمان مقطع فوق لیسانس

در نهایت

کشور آلمان از آن دسته کشورهای صنعتی و پیشرفته در جهان است که بستر مناسبی را برای ادامه تحصیل دانشجویان خارجی فراهم آورده است. این کشور به خاطر وجود دانشگاه‌های معتبر، امکانات آموزشی بالا، امکان تحصیل رایگان، اقتصاد قدرتمند و چند فرهنگی بودن به یکی از بهترین و پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور آلمان در این روزها بازار بسیار داغی دارد و متقاصیان زیادی هستند که برای ادامه تحصیل اقدام به اخذ ویزای تحصیلی آلمان مقطع کارشناسی ارشد می کنند.

در این مقاله ما، سعی کردیم تا اطلاعاتی را در رابطه با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های آلمان، رشته های تحصیلی این مقطع و برترین دانشگاه های آلمان در اختیارتان قرار دهیم تا در صورتیکه شما هم یکی از افراد متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان هستید با آگاهی بیشتر برای مهاجرت تحصیلی خود تصمیم گیری کنید.

سوالات مربوط به اخذ ویزای تحصیلی آلمان مقطع کارشناسی ارشد

  1. محبوبترین رشته های تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد کدامند؟
    رشته‌های مدیریت، مهندسی، ریاضیات و کامپیوتر، رشته‌های هنرهای زیبا و کاربردی، علوم انسانی، مهندسی الکترونیک، مهندسی مکانیک، فناوری اطلاعات، ادبیات تطبیقی، هوافضا، علوم سیاسی، روانشناسی، روابط بین‌الملل و مدیریت بازرگانی.
  2. برای اخد ویزای تحصیلی آلمان مقطع کارشناسی ارشد چه مدارکی نیاز است؟
    ترجمه گواهی پایان دوره دیپلم به همراه ریز نمرات آن، ترجمه گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آن، ترجمه مدرک فوق دیپلم به همراه ریز نمرات آن (در صورت وجود)، ترجمه مدرک لیسانس به همراه ریز نمرات آن، کپی پاسپورت، گواهی زبان آلمانی حداقل در سطح B1 (در صورت تحصیل به زبان انگلیسی مدرک تافل و یا آیلتس)، زندگی نامه و انگیزه نامه.
  3. شرایط سنی تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان چیست؟
    برای دریافت پذیرش از بهترین دانشگاه‌های آلمان، شما می توانید تا سن 35 سالگی نیز اقدام کنید. به عبارت دیگر کسانی که حداکثر 35 ساله‌اند، واجد شرایط سنی برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد خواهند بود.

ارسال دیدگاه

1 × سه =