اقامت تحصیلی انگلستان

اخذ تابعیت با اقامت تحصیلی انگلستان

کشور انگلستان جز ۵ مقصد برتر تحصیلی در دنیا است که دارای چندین دانشگاه می‌باشد […]

کشور انگلستان جز ۵ مقصد برتر تحصیلی در دنیا است که دارای چندین دانشگاه می‌باشد که در رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی در زمره ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند. جهت دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلستان لازم است بدانید که ویزای این کشور دارای سه دسته دانشجویی، دانش آموزی و کوتاه مدت است که با داشتن پذیرش تحصیلی CAS اخذ آنها امکان‌پذیر خواهد بود. در این مطلب قصد داریم به مراحل اخذ ویزای تحصیلی در کشور انگلستان، مدارک مورد نیاز و اخذ تابعیت با اقامت تحصیلی انگلستان بپردازیم.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

لازم به ذکر است که برای دریافت انواع ویزای تحصیلی انگلیس اشخاص متقاضی می‌بایست حداقل ۶ ماه قبل از شروع دوره تحصیلی برای ویزای مورد نظر خود امورات اداری لازم را انجام دهند.

این مسئله را در نظر داشته باشید که واجد شرایط بودن برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور براساس سیستم مبتنی بر امتیاز محاسبه می‌شود. این سیستم در واقع سیستمی است که برای مهاجران طراحی شده است و برخی کشورها آن را برای  اتباع خارجی نیز اعمال می‌کنند.

کسب امتیاز در این سیستم به منزله معیاری برای صدور ویزا جهت اجازه اقامت و تحصیل برای افراد متقاضی است. با این اوصاف شرط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس این است که در این سیستم حداقل ۴۰ امتیاز را کسب نمایید.

الزامات مهم کسب امتیاز در سیستم رتبه‌بندی به شرح زیر می‌باشد.

  • انتخاب رشته تحصیلی و cas
  • دانش زبان انگلیسی
  • اثبات تمکن مالی
  • هزینه خدمات بهداشتی مهاجرت
ویزای تحصیلی انگلیس

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی بریتانیا

همانطور که در بخش مقدمه هم عنوان کردیم یکی از موارد مورد بحث در این مطلب معرفی مدارکی است که برای ویزای تحصیلی کشور انگلیس باید آنها را تهیه کرده و به سفارت انگلیس در کشور خود ارائه دهید.

مهم‌ترین مدارکی که باید به طور کامل ترجمه شده و به سفارت انگلیس ارائه داده شوند عبارتند از:

  1. پاسپورت فعلی به‌ علاوه پاسپورت‌ های قبلی
  2. ۱ عکس پاسپورتی تازه گرفته ‌شده
  3. فرم تأیید پذیرش برای تحصیل CAS که با امتیاز ۳۰ اثبات‌ شده باشد
  4. مدارک اثبات مهارت زبان انگلیسی
  5. مدارک مالی و گردش حساب ۶ ماه گذشته
  6. پرینت فرم درخواست آنلاین ویزای انگلیس
  7. شناسنامه و سند ازدواج به ‌صورت ترجمه‌ شده
  8. اطلاعات و نامه رضایت از والدین و یا قیم قانونی
  9. نتایج آزمایشات پزشکی مبنی ‌بر سلامت روحی و جسمی
  10. مدارک سوابق تحصیلی
ویزای تحصیلی بریتانیا

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی بریتانیا

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس

جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی به طور کلی ۶ مرحله را باید پشت سر بگذارید.

اولین مرحله این است که برای دانشگاه مورد نظر درخواست ارسال کنید و یک پیشنهاد بدون قید و شرط دریافت کنید. قدم بعدی این است که از دانشگاه مورد نظر یک گواهی پذیرش تحصیلی یا نامه cas برای شما ارسال شود.

بعد از آنکه نامه پذیرش خود را از دانشگاه مورد نظر کشور انگلیس دریافت کرده‌اید نوبت آن است که قبل از شروع دوره تحصیلی درخواست خود را جهت دریافت ویزای تحصیلی این کشور ارسال کنید.

از دیگر مراحلی که برای صدور و دریافت ویزا باید پشت سر بگذارید پرداخت مبلغی به نام هزینه سلامت مهاجرت است وقتی که این هزینه را پرداخت کردید از خدمات بهداشتی ملی استفاده خواهید کرد.

مرحله پنجم مرحله‌ای است که شما نیاز دارید با توجه به دانشگاه انتخابی مدرکی مبنی بر تسلط به زبان انگلیسی را ارائه دهید.

آخرین کاری که باید انجام دهید این است که به مرکز درخواست ویزا مراجعه کرده و از سفارت وقت مصاحبه بگیرید تا فرم، عکس و اثر انگشت شما به ثبت برسد.

اخذ تابعیت با اقامت تحصیلی انگلستان چگونه است؟

دوستان زیادی به ما مراجعه کرده و پرسیدند که برای اخذ تابعیت با اقامت تحصیلی انگلیس چه باید بکنیم و چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟

در راستای پاسخ به پرسش این دوستان باید بگوییم که متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی بریتانیا پس از پایان تحصیلات خود باید بتوانند کارفرما و شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کنند.

دقت داشته باشید که برای اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور انگلستان تنها با تحصیل در این کشور نمی‌توانید اقدامی انجام دهید تنها در صورتی موفق به تابعیت با اقامت تحصیلی در انگلستان خواهید شد که بتوانید بعد از به اتمام رسیدن دوره تحصیلی خود مشغول به کار شوید و بعد از گذشت ۵ سال برای اقامت دائم اقدام کنید.

در نظر داشته باشید که شرایط کشور انگلستان برای اعطای اقامت به افراد خارج از اتحادیه اروپا بسیار سخت است و متقاضیان باید دارای تخصص و مهارت خاصی باشند تا بتوانند از این امکان برای اقامت این کشور استفاده کنند.

چنانچه بتوانید بعد از گذشت ۵ سال اقامت دائم انگلستان را دریافت کنید در صورتی که طی ۱۰ سال زندگی در این کشور مرتکب جرم و جنایتی نشده باشید و مالیات خود را به طور دقیق و منظم پرداخت کرده باشید قادر به اخذ پاسپورت و تابعیت انگلیس خواهید بود.

اخذ تابعیت و اقامت تحصیلی انگلستان

اقامت تحصیلی انگلستان

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس

برای تحصیل در انگلیس باید یک سری قوانین و شرایط را پشت سر بگذارید که یکی از آنها مسئله تمکن مالی است شما باید ثابت کنید که از لحاظ مالی می‌توانید وضعیت خوبی داشته و مخارج خود را پرداخت کنید.

در انگلستان باید به اندازه پول داشته باشید که بتوانید هزینه دوره سال اول را پرداخت کرده بدون اینکه نیاز به دولت پیدا کنید یا بخواهید از کسی قرض بگیرید.

در واقع اگر جز افرادی هستید که دوره تحصیلی شما در کشور انگلستان کمتر از یک سال است بودجه کل هزینه دوره را باید از همان اول پرداخت کنید مبلغی که به عنوان هزینه از شما دریافت می‌شود باید مورد تایید پذیرش تحصیلی cas باشد.

نکته مهمی که باید در مورد تمکن مالی کشور انگلیس به آن توجه کنید این است که باید اندازه توانایی مالی شما به گونه‌ای باشد که علاوه بر پرداخت مبلغ شهریه هر ماه بتوانید از پرداخت هزینه زندگی خود نیز برآید.

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس

تمکن مالی ویزای تحصیلی انگلیس

در نهایت

خبر خوب این است که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به انگلیس می توانند برای ادامه تحصیل در هر مقطعی که می خواهند به جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنند. اما اگر تصمیم شما این است که با اخذ ویزای تصحیلی بتوانید اقداماتی را در جهت اقامت و اخذ تابعیت این کشور انجام دهید باید بدانید که این کار امکانپذیر نیست.

شما، دوستان متقاضی برای اخذ تابعیت با اقامت تحصیلی انگلستان در صورتی می توانید به خواسته خود دست پیدا کنید که بعد از به اتمام رسیدن دوره تحصیلی خود در این کشور مشغول به کار شوید تا بعد از گذشت پنج سال بتوانید اقدامات اقامت خود را انجام دهید و بعد از 10 سال در صورتیکه مرتکب جرم و جنایتی نشده باشید و مالیات خود را نیز به موقع پرداخت کرده باشید پاسپورت انگلیس را دریافت کرده و تابعیت این کشور را نیز بگیرید.

سوالات مربوط به اخذ تابعیت با اقامت تحصیلی انگلستان

  1. مدت ‌زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس چقدر است؟
    درخواست ویزای شما پس ‌از ارسال بیومتریک شروع و بررسی خواهد شد که تقریباً ۳ الی ۴ هفته به طول می ‌انجامد.
  2. اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس چقدر است؟
    اعتبار ویزا معمولاً به مدت دوره در رشته تحصیلی وابسته ‌است. حداکثر طول دوره برای دوره‌ های کارشناسی ۵ سال، برای دیپلم معمولاً ۲ سال، دوره ‌های مدارس ۶ سال، دوره کارشناسی و ارشد و دکتری ۲ سال است.
  3. چگونه می توان اخذ تابعیت با اقامت تحصیلی انگلستان دریافت کرد؟
    افرادی که بتوانند بعد از اتمام تحصیلات خود مشغول به کار شوند، می توانند بعد از گذشت 5 سال جهت اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پنج × 3 =